Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Elbląg ogłasza przetarg na nowe jednoczłonowe tramwaje

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-04-06 09:36
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Elbląg ogłasza przetarg na nowe jednoczłonowe tramwaje
fot. Martyn Janduła
Miasto Elbląg ogłosił właśnie przetarg na zakup trzech nowych, częściowo niskopodłogowych tramwajów. Pojazdy mają być jednoczłonowe i jednokierunkowe, a na realizację zamówienia przeznaczono 24 miesięcy.

Przedmiotem postępowania jest dostawa trzech nowych wagonów tramwajowych. Zgodnie z opisem zamówienia pojazdy mają być jednoczłonowe, jednokierunkowe, częściowo niskopodłogowe, z napędem silnikami prądu przemiennego i sterowaniem mikroprocesorowym, z dwoma wózkami obrotowymi, z kabiną motorniczego w przedniej części oraz stanowiskiem sterowniczym do manewrowania z tyłu wagonu.

Długość tramwaju określono na 14-15,5 m, a szerokość na 2,3-2,4 m. W pojeździe znajdzie się troje drzwi, które będą otwierać się na zewnątrz. Szerokość drzwi jednoskrzydłowych określono na co najmniej 0,65 m, a drzwi dwuskrzydłowych na co najmniej 1,30 m. Wymagane jest co najmniej 20 stałych miejsc siedzących. Minimalna szerokość przejścia wewnątrz ma wynosić 590 mm. Wymagany jest system grzewczo-wentylacyjny, z wentylacją mechaniczną. Okna mają posiadać odchylną część górną. W pojeździe znajdą się też porty USB do ładowania urządzeń mobilnych oraz monitoring.

Udział części niskopodłogowej w stosunku do powierzchni dla osób stojących ma wynosić co najmniej 30%. Wejście w tej części znajdzie się na wysokości 375 mm. Przewidziano też wolną powierzchnię przeznaczoną dla dwóch wózków inwalidzkich lub wózków dziecięcych. Przy drugich drzwiach tramwaj musi posiadać rozkładaną ręcznie platformę dla inwalidy.

Tramwaj powinien posiadać dwa jednakowe wózki, umożliwiające także ich obrócenie. Wymagana jest możliwe duża średnica kół, jednak niemniejsza niż 654 mm dla nowego koła. Żaden element wózka jezdnego tramwaju nie może wystawać poza obrys pudła tramwaju, osłona/klapa boczna wózka jezdnego musi tworzyć jedną linię z powierzchnią boczną tramwaju.

Termin składnia ofert mija 16 maja. W postępowaniu mogą brać firmy, które w ciągu ostatnich pięciu lat należycie zrealizowały dostawę jednego fabrycznie nowego całkowicie lub częściowo niskopodłogowego tramwaju jednoczłonowego lub wieloczłonowego, z napędem silnikami prądu przemiennego i sterowaniem mikroprocesorowym, na który została uzyskana homologacja w co najmniej jednym państwie członkowskim Unii Europejskiej. O wyborze zdecydują cena (60%), gwarancja (30%) oraz parametr techniczno-użytkowy (10%). W przypadku kryteriów jakościowych pod uwagę będą brane najmniejszy nacisk na oś, a w przypadku gwarancji – jej długość trwania dla całego, kompletnego tramwaju, przekładni trakcyjnej, silnika trakcyjnego, przetwornicy statycznej, baterii akumulatora, przekształtników trakcyjnych.

Wartość zamówienia szacowana jest na 5,76 mln zł netto. Zamawiający przewiduje, że przedmiot zamówienia realizowany będzie z dofinansowaniem w ramach regionalnego programu operacyjnego województwa warmińsko–mazurskiego na lata 2014-2020



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS