Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Elbląg kupuje M8C z Mülheim

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
11-03-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Elbląg kupuje M8C z Mülheim
fot. Metrophil44, lic. CC BY-SA 4.0.Tramwaj generacji M8 w Mülheim
Tramwaje Elbląskie sprowadziły już pierwszy z trzech zakupionych wagonów typu M8C. Nie będą one modernizowane przed wyjazdem na linie, ale przewoźnik rozważa ich generalny remont w przyszłości. Dostawy taboru używanego ma przybliżyć przedsiębiorstwo do wycofania wagonów 805Na.

Elbląg odnowi swój park taborowy dzięki zakupom tramwajów używanych. Do zajezdni spółki Tramwaje Elbląskie trafił pierwszy wagon M8C z niemieckiego Mülheim an der Ruhr w Zagłębiu Ruhry. To wagon z 1976 r. od nowości eksploatowany przez przedsiębiorstwo Mülheimer VerkehrsGesellschaft mbH. Trzyczłonowy pojazd zmodernizowany przed szesnastoma laty z typu M8S dotarł do Elbląga dokładnie przed tygodniem.

Modernizacja odłożona w czasie

Jak informuje przewoźnik, wkrótce w mieście pojawi się więcej podobnych pojazdów. – Na razie sprowadzony został jeden wagon, a w kwietniu tego roku przyjadą jeszcze dwa następne tego samego typu. Łącznie zakupiliśmy trzy wagony – mówi Ryszard Murawski, zastępca dyrektora Tramwajów Elbląskich. Do Elbląga trafią wozy nr 274 i 276. Ich modernizację przeprowadzono odpowiednio w roku 1999 i 2001. Oba wyprodukowano również w 1976 r.

Tramwaje Elbląskie zapowiadają, że tramwaje z Niemiec nie będą gruntownie remontowane przed wyjazdem w trasy. – Nie posiadamy obecnie środków finansowych na ten cel – tłumaczy przedstawiciel spółki. – Wykonane zostaną tylko niezbędne prace umożliwiające skierowanie wagonu do ruchu: badanie rozszerzone wagonu, zainstalowanie systemu Elbląskiej Karty Miejskiej i kasowników elektronicznych, zmiana oznaczeń i piktogramów, drobne naprawy, zmiana biegunowości itp. – wylicza.

805Na do gruntownego remontu lub wymiany

Przewoźnik nie wyklucza jednak przeprowadzenia modernizacji M8C w przyszłości. Możliwości, jakie stwarza jej wykonanie, miały być zresztą jednym z powodów ich zakupu. Inne to atrakcyjna cena tych wycofanych z ruchu w Mülheim pojazdów, ich komfort jazdy oraz poziom techniczny wagonów. Konstrukcja M8C sprawdziła się już w polskich warunkach w Łodzi, gdzie tramwaje tego typu stały się podstawą organizacji komunikacji zastępczej na czas dużych inwestycji infrastrukturalnych. Tamtejsze MPK przeprowadziło też gruntowną modernizację jednego z pojazdów, w ramach której uzyskano część niskopodłogową.

Sprowadzenie tramwajów używanych ma pozwolić na powolne wycofywanie z ruchu wymagających dużych inwestycji tramwajów 805Na. – Tramwaje Elbląskie eksploatują 15 wagonów tego typu, które należałoby w najbliższych latach zmodernizować albo zastąpić innymi wagonami. Nie da się w nich uzyskać chociażby części niskiej podłogi, więc wybór pozostaje jednoznaczny: zakupy – ocenia Ryszard Murawski. Jak zaznacza jednak zastępca dyrektora TE, spółka nie ma obecnie środków finansowych na pozyskanie wagonów fabrycznie nowych.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Szwajcarskie tramwaje płyną na Słowację

Przestrzeń

Szwajcarskie tramwaje płyną na Słowację

Przemysław Farsewicz 19 kwietnia 2021

Winnica otrzyma kolejne używane tramwaje z Zurychu

Komunikacja

Winnica otrzyma kolejne używane tramwaje z Zurychu

Witold Urbanowicz 02 stycznia 2021

Dwie używane Tatry z Brna trafiły do Modertransu

Komunikacja

Dwie używane Tatry z Brna trafiły do Modertransu

Witold Urbanowicz 13 lutego 2018

Kraków stopniowo wprowadza niską podłogę do starych tramwajów

Komunikacja

Łódź: Używany tramwaj NF6D z Bochum już na torach

Komunikacja

Żytomierz: Na jak długo wystarczą winnickie tramwaje?

Komunikacja

Zobacz również:

Szwajcarskie tramwaje płyną na Słowację

Przestrzeń

Szwajcarskie tramwaje płyną na Słowację

Przemysław Farsewicz 19 kwietnia 2021

Winnica otrzyma kolejne używane tramwaje z Zurychu

Komunikacja

Winnica otrzyma kolejne używane tramwaje z Zurychu

Witold Urbanowicz 02 stycznia 2021

Dwie używane Tatry z Brna trafiły do Modertransu

Komunikacja

Dwie używane Tatry z Brna trafiły do Modertransu

Witold Urbanowicz 13 lutego 2018

Kraków stopniowo wprowadza niską podłogę do starych tramwajów

Komunikacja

Łódź: Używany tramwaj NF6D z Bochum już na torach

Komunikacja

Żytomierz: Na jak długo wystarczą winnickie tramwaje?

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5