Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Dworce Święta Katarzyna, Siechnice i Smardzów idą do remontu (wizualizacje)

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-04-19 14:27
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Dworce Święta Katarzyna, Siechnice i Smardzów idą do remontu (wizualizacje)
Wizualizacja dworca Św. Katarzyna mat. PKP SA
Dworce Święta Katarzyna, Siechnice i Smardzów idą do remontu (wizualizacje)
Dworce Święta Katarzyna, Siechnice i Smardzów idą do remontu (wizualizacje)
Dworce Święta Katarzyna, Siechnice i Smardzów idą do remontu (wizualizacje)
Dworce Święta Katarzyna, Siechnice i Smardzów idą do remontu (wizualizacje)
Dworce Święta Katarzyna, Siechnice i Smardzów idą do remontu (wizualizacje)
Dworce Święta Katarzyna, Siechnice i Smardzów idą do remontu (wizualizacje)
Dworce Święta Katarzyna, Siechnice i Smardzów idą do remontu (wizualizacje)
Dworce Święta Katarzyna, Siechnice i Smardzów idą do remontu (wizualizacje)
Dworce Święta Katarzyna, Siechnice i Smardzów idą do remontu (wizualizacje)
Dworce Święta Katarzyna, Siechnice i Smardzów idą do remontu (wizualizacje)
Dworce Święta Katarzyna, Siechnice i Smardzów idą do remontu (wizualizacje)
Dworce Święta Katarzyna, Siechnice i Smardzów idą do remontu (wizualizacje)
Dworce Święta Katarzyna, Siechnice i Smardzów idą do remontu (wizualizacje)
PKP SA ogłosiły przetarg na przebudowę trzech podwrocławskich dworców – Święta Katarzyna, Siechnice oraz Żerniki Wrocławskie – Smardzów. Prace mają się rozpocząć w II połowie tego roku i potrwać około 12 miesięcy.

Prowadzą przetarg na przebudowę dworców Święta Katarzyna, Siechnice oraz Żerniki Wrocławskie – Smardzów. Termin składania ofert mija 4 maja. W postępowaniu mogą brać udział firmy, które w ciągu pięciu lat wykonały minimum trzy roboty budowlane, w tym dwie roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie budynków użyteczności publicznej o wartości min. 3 mln zł brutto oraz jedną robotę budowlą polegającą na budowie lub przebudowie budynku użyteczności publicznej będącym pod ochroną/nadzorem konserwatora zabytków lub wpisany do rejestru zabytków o wartości 3 mln zł brutto. O wyborze zadecydują najniższa cena (90%) oraz termin realizacji (10%). Prace mają być zrealizowane w ciągu 51-54 tygodni od zawarcia umowy (w terminie około roku).

Planowane jest odnowienie elewacji, wymiana stolarki okiennej i drzwiowej oraz remonty dachów. Wykonane zostaną również nowe instalacje wewnętrzne i zewnętrzne. Dworce zostaną także dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Przy dworcach w Świętej Katarzynie i Siechnicach władze samorządowe planują organizację węzłów przesiadkowych.

Święta Katarzyna

Dworzec Święta Katarzyna leży przy linii nr 132 Bytom – Wrocław Główny. Budynek datowany jest na lata 1901-1907. Obiekt składa się z trzech segmentów – dwóch bocznych, parterowych oraz środkowej, dwupiętrowej. Aktualnie budynek nie pełni swojej pierwotnej roli.

W ramach prac przywrócona zostanie m.in. klinkierowa elewacja. Zmieni się też układ wnętrz. PKP SA zawarły porozumienie z gminą Siechnice na temat wykorzystania pomieszczeń. Budynek pełnić będzie funkcję wyłącznie użyteczności publicznej związaną z obsługą podróżnych. Oprócz poczekalni w północno-zachodnim parterowym skrzydle oraz parterze środkowej części, w budynku znajdą się pomieszczenia o funkcji publicznej użytkowane przez Straż Miejską na poddaszu, Centrum Monitoringu Gminy Siechnice na piętrze oraz publiczne archiwum Międzygminnego Związku Ślęza Oława w południowo-wschodnim parterowym segmencie budynku.

 
mat. PKP SA


mat. PKP SA

Siechnice


Dworzec w Siechnicach, znajdujący się przy linii kolejowej nr 277 Opole Groszowice – Wrocław Brochów, datowany jest na 1909 r. Budynek jest cennym przykładem architektury związanej z kolejnictwem na Dolnym Śląsku. Obiekt składa się z trzech prostokątów, niepowiązanych ze sobą funkcjonalnie. Część centralną stanowi piętrowy budynek, z lokalami mieszkaniowymi i biurowymi. Od strony wschodniej sąsiaduje z nim parterowy budynek z mieszkaniem służbowym i dawną poczekalnią, a od strony zachodniej dawny magazyn. Bezpośrednio przy nim stoi drewniana wiata z rampą rozładunkową, która zostanie rozebrana.

Zachodnie parterowe skrzydło budynku przeznaczone zostanie na potrzeby publicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, w skład której wchodzą dwa gabinety terapeutyczne, poczekalnia, toaleta przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Centralną część budynku przeznaczono na potrzeby publiczne gminy Siechnice, która zagospodaruje te pomieszczenia na cele Wydziału Finansowo Księgowego ora Wydziału Edukacyjnego. Wschodnie parterowe skrzydło budynku przeznaczono na potrzeby dworca kolejowego – poczekalnię, punkt obsługi klienta z małym zapleczem, pomieszczenie opiekuna podróżującego z małym dzieckiem, toalety.


mat. PKP SA

Żerniki Wrocławskie – Smardzów

Data budowy dworca Żerniki Wrocławskie – Smardzów, lezącego przy linii 276 Wrocław Główny – Międzylesie, nie jest znana. Budynek został wzniesiony na planie dwóch parterowych prostokątów, w kolejnych latach rozbudowywanych. Centralną cześć dworca stanowi dyżurka dyżurnego ruchy, która sąsiaduje z pomieszczeniami poczekalni oraz z dawnymi pomieszczeniami magazynowymi (obecnie pomieszczeniami socjalnymi), zlokalizowanymi w części południowej dworca. Dobudowana część techniczna znajduje się po stronie północnej obiektu.

Obiekt będzie pełnić wyłącznie funkcje związane z obsługą podróżnych. Jak informuje PKP SA, w kondygnacji nadziemnej w części środkowej oraz południowej będzie zlokalizowana funkcja dworcowa – z poczekalnią, toaletą i biurem obsługi klienta. Wejście główne zaprojektowano na elewacji zachodniej w miejscu istniejącego otworu okiennego. W części środkowej pozostawiono pomieszczenia dyżurnego ruchu, do którego wejście znajduje się od strony trakcji kolejowej. Na potrzeby dyżurnego ruchu zaprojektowano pomieszczenie socjalne oraz toaletę. Projekt nie przewiduje zmian w przestrzeni części północnej stanowiącej pomieszczenia techniczne.

Część, którą w kolejnych latach została dobudowana, przeznaczono do rozbiórki. Elewacja budynku będzie pokryta cegłą klinkierową. Elewacja części magazynowo-technicznej, obecnie tynkowana, zostanie pokryta płytką klinkierową, która wymiarami kolorem oraz fakturą będzie dopasowana do istniejącej cegły elewacyjnej.


mat. PKP SA

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
13 dworców Doliny Popradu do budowy bądź przebudowy

Przestrzeń

13 dworców Doliny Popradu do budowy bądź przebudowy

Witold Urbanowicz 06 marca 2017

Dworzec w Żarowie pójdzie do remontu

Przestrzeń

Dworzec w Żarowie pójdzie do remontu

Witold Urbanowicz 03 marca 2017

Jak zmieniają się polskie dworce?

Przestrzeń

Jak zmieniają się polskie dworce?

Jakub Madrjas 31 grudnia 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS