Miejskie Zakłady Autobusowe otworzyły oferty w przetargu na leasing 10 elektrobusów o długości ok. 12 metrów. Wystartowały dwa konsorcja – do stolicy mogą zostać dostarczone albo pojazdy firmy Solaris, albo Ursusa. Zwycięzca będzie miał 35 tygodni na realizację umowy.
Przedmiotem przetargu jest leasing 10 pojazdów elektrycznych o długości 11,8-12,2 metrów. Pojazdy mają posiadać trzy pary drzwi w układzie 2-2-2. Pojemność minimalną określono na 70 podróżnych (przy napełnieniu 6,7 osoby na metr kwadratowy). Zaplanowano co najmniej 24 miejsca siedzące.
Pojazdy powinny być napędzane silnikiem elektrycznym, zasilanym energią z akumulatorów trakcyjnych, ładowanych podczas postoju. Energię akumulatorów określono na min. 200 kWh. Przewidziano ładowanie plug-in z dostosowaniem do szybkiego ładowania poprzez pantografy firmy Schunk. Zamawiający wymaga również dostawy 10 indywidualnych ładowarek baterii trakcyjnej. Więcej o specyfikacji zamówienia pisaliśmy
tutaj.
Dzisiaj (9 maja) minął termin składania ofert. Wystartowały dwa konsorcja. Jak informuje MZA, pierwszą ofertę na kwotę 31.165.208,50 złotych złożyło konsorcjum mLeasing Polska oraz Ursus Bus SA. Druga oferta o wartości 30.470.546,95 złotych została złożona natomiast przez konsorcjum Solaris Bus & Coach oraz Bank Zachodni WBK Leasing.
O wyborze decydują cena (88%), parametry techniczne (8%), ekologia – zużycie energii elektrycznej (4%). Pod względem technicznym pod uwagę brane będą liczba miejsc pasażerskich (3 punkty procentowe), podatność do napraw powypadkowych – podział szyby przedniej (0,5 pp) i poszyć (0,5 pp), wykonanie antykorozyjne nadwozia (1 pp), energia akumulatorów trakcyjnych (1 pp), urządzenie klimatyzacyjne (1,5 pp), system gaśniczy (0,5 pp). Zwycięzca będzie miał 35 tygodni na realizację umowy.