Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Dwa pierwsze Tramino wożą pasażerów w Brunszwiku

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2015-04-15 09:20
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Solarisa

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Dwa pierwsze Tramino wożą pasażerów w Brunszwiku
fot. Braunschweiger Verkehrs-GmbH
W poniedziałek, 13 kwietnia, dwa pierwsze tramwaje marki Solaris rozpoczęły w Brunszwiku regularne kursy pasażerskie. Miejski przewoźnik Braunschweiger Verkehrs-GmbH zamówił u polskiego producenta łącznie 18 pojazdów tego typu. Kolejne Tramino będą sukcesywnie pojawiać się na brunszwickich torach w następnych miesiącach bieżącego roku.

Wyjazd na linię dwóch z 18 zamówionych szynowych Solarisów stanowi kamień milowy w procesie finalizacji jednej z największych inwestycji brunszwickiego przedsiębiorstwa komunikacyjnego. Miejski przewoźnik wkracza tym samym w zupełnie nowy etap rozwoju, którego celem jest zaoferowanie mieszkańcom Brunszwiku niemalże całkowicie niskopodłogowego taboru szynowego i autobusowego.

W ceremonii przekazania wyprodukowanych w Polsce tramwajów, która odbyła się 13 kwietnia, wzięli udział m.in. burmistrz Brunszwiku Ulrich Markurth oraz prezes Braunschweiger Verkehrs-BmbH Jörg Reincke. Punktem centralnym uroczystości był moment, w którym motorniczowie wraz z pasażerami linii M3 i M5 przesiedli się z tramwajów wyprodukowanych w roku 1977 do całkowicie niskopodłogowych Tramino, otwierając tym samym nowy rozdział w historii brunszwickiego transportu publicznego.

Tramino Braunschweig to czteroczłonowe, całkowicie niskopodłogowe i jednokierunkowe tramwaje o długości 35,7 metra i szerokości 2,3 metra, przystosowane do jazdy po torach o rzadko spotykanej szerokości 1100 mm. Każdy z szynowych Solarisów wyposażony jest w klimatyzację całej przestrzeni pasażerskiej oraz oddzielną klimatyzację kabiny motorniczego. Tramwajem może jednocześnie podróżować 211 osób, z czego 87 na miejscach siedzących.

Każda z czterech sekcji pojazdu opiera się na umieszczonym po środku wózku jezdnym. Dzięki temu masa tramwaju rozkłada się równomiernie, jest on bardziej stabilny, a siły przekazywane przez przeguby są znacznie mniejsze. Tramino Braunschweig wyposażony jest w sześć par podwójnych drzwi o szerokości 1300 mm każda. Pierwsze z nich znajdują się tuż za kabiną motorniczego, gdzie mieści się przestrzeń dla wózków inwalidzkich. Przy drzwiach czwartych oraz szóstych znajduje się miejsce przeznaczone dla wózków dziecięcych.

Tramino Braunschweig wyposażony jest w pięć asynchronicznych silników trakcyjnych o mocy 90 kW każdy. Przeniesienie napędu w tramwajach następuje z silników montowanych na pudłach przez wał na wózek i poprzez zespół przekładni na koła. Szynowy Solaris dla Brunszwiku wyposażony jest również w system anty-knick, który stabilizuje tor jazdy na zakrętach. Brunszwickie Tramino posiada również superkondensatory, w których składowana jest energia pochodząca z procesu rekuperacji, następnie wykorzystywana do rozpędzania tramwaju. To rozwiązanie pozwala zaoszczędzić znaczącą ilość energii elektrycznej.

Dzięki nowym tramwajami Solarisa 85% taboru tramwajowego jest niskopodłogowa. Władze przedsiębiorstwa zastanawiają się nad kupnem kolejnych siedmiu pojazdów, dzięki czemu w ruchu byłyby już tylko pojazdy z niską podłogą.

Brunszwik jest drugim niemieckim miastem, w którym kursują tramwaje Solarisa. W 2013 roku producent dostarczył 5 pojazdów szynowych także do Jeny. Tramino obecne są również w Polsce – 45 sztuk kursuje po ulicach Poznania. Niebawem zawitają one również do Olsztyna, Solaris jest bowiem w trakcie realizacji zamówienia na budowę 15 tramwajów dla stolicy Warmii i Mazur. Co więcej, w ostatnim czasie Solaris podpisał również umowę ramową obejmującą dostawę 41 nowoczesnych niskopodłogowych pojazdów do Lipska.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Solaris, mocny w autobusach, jest potęgą trolejbusową

Komunikacja

Solaris, mocny w autobusach, jest potęgą trolejbusową

Jakub Dybalski 16 kwietnia 2015

Pierwsze Tramino dla Olsztyna już w maju

Komunikacja

Pierwsze Tramino dla Olsztyna już w maju

Martyn Janduła 30 marca 2015

Solaris z umową na 41 tramwajów dla Lipska

Komunikacja

Solaris z umową na 41 tramwajów dla Lipska

Witold Urbanowicz 26 marca 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS