Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Dwa nowe trolejbusy w Gdyni. Bez sieci

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
05-02-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Dwa nowe trolejbusy w Gdyni. Bez sieci
fot. NDT, lic. CC BY-SA 3.0trolejbus w Gdyni
W tym miesiącu do Gdyni trafią dwa nowe trolejbusy Solaris Trolino 12. W przeciwieństwie do innych pojazdów jeżdżących w ramach PKT Gdynia, które poza siecią mogą przejechać do 5 km, te poradzą sobie „bez drutów” nawet na trzykrotnie dłuższej trasie.

O planach ZKM Gdynia, które zakładają zaprzestanie rozbudowy trolejbusowej sieci elektrycznej, mówił nam kilka miesięcy temu dyrektor tej instytucji Olgierd Wyszomirski. – Na wieszanie sieci raczej nie ma szans. Teraz chcielibyśmy kupować duobusy, czyli trolejbusy, które korzystają z tej sieci, która już jest i mogą jechać dalej poza tą siecią jako elektrobusy – tłumaczył. – W gdyńskim planie transportowym zaplanowaliśmy uruchomienie komunikacji trolejbusowej do osiedla Demptowo czy osiedla Fikakowo, a też głośno mówi się o Gdańsku, choć w planie transportowym to się nie znalazło – dodawał.

Nowe trolejbusy są częścią tej strategii. Będą kosztować ok. 3 mln zł. Trafią do Gdyni w ramach unijnego programu badawczego Civitas Dynamo. Nowe pojazdy od maja zaczną obsługiwać wydłużona linię 21, która poprowadzi aż do skweru Kościuszki i Al. Jana Pawła II, czyli poza istniejącą sieć elektryczną.

– W dni powszednie i soboty tę linię obsługują cztery trolejbusy. Dwa z nich będą pojazdami nowego typu, które zajeżdżać będą na skwer Kościuszki i al. Jana Pawła II, zapewniając połączenie centrum Gdyni oraz Orłowa i Sopotu m.in. z Akwarium Gdyńskim – mówi w rozmowie z Gazetą Wyborczą Trójmiasto rzecznik ZKM Marcin Gromadzki.

Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni dysponuje 89 pojazdami, z czego prawie połowa to trolejbusy z bateriami pozwalającymi na jazdę na krótkich odcinkach bez zasilania z sieci. Ale do tej pory były wykorzystywane awaryjnie. Nowe Trolino, z bateriami litowo-jonowymi, mają być rozmyślnie używane na odcinkach bez zasilania. Ten model może pobierać energię z sieci, może być ładowany na przystanku lub właśnie korzystać ze zmagazynowanej energii.

Wspomniane na wstępie Fikakowo i Demptowo mogą zyskać połączenie trolejbusowe na takiej samej zasadzie, jak skwer Kościuszki, jeśli tam trojelbus bez sieci się sprawdzi. Planowana linia do Gdańska (trolejbus miałby dojeżdżać do Ergo Areny) będzie możliwa, jeśli do porozumienia z Gdynią dojdą Sopot i Gdańsk.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Gdynia. Zabytkowe trolejbusy znów wyjadą na ulice

Przestrzeń

Gdynia. Zabytkowe trolejbusy znów wyjadą na ulice

Redakcja/inf. pras 19 czerwca 2023

Gdynia: Przez drogą energię nie będzie nowych trolejbusów

Komunikacja

Gdynia kupuje nowe trolejbusy bateryjne

Komunikacja

Gdynia kupuje nowe trolejbusy bateryjne

Witold Urbanowicz 15 marca 2022

Gdynia: Nowe trolejbusy dzięki KPO? Za wcześnie na decyzje

Prawo & Finanse

Rumia myśli o trolejbusie do Gdyni. „Po 2023 r.”

Komunikacja

Gdynia z „supertrolejbusową” linią na północy miasta

Przestrzeń

Zobacz również:

Gdynia. Zabytkowe trolejbusy znów wyjadą na ulice

Przestrzeń

Gdynia. Zabytkowe trolejbusy znów wyjadą na ulice

Redakcja/inf. pras 19 czerwca 2023

Gdynia: Przez drogą energię nie będzie nowych trolejbusów

Komunikacja

Gdynia kupuje nowe trolejbusy bateryjne

Komunikacja

Gdynia kupuje nowe trolejbusy bateryjne

Witold Urbanowicz 15 marca 2022

Gdynia: Nowe trolejbusy dzięki KPO? Za wcześnie na decyzje

Prawo & Finanse

Rumia myśli o trolejbusie do Gdyni. „Po 2023 r.”

Komunikacja

Gdynia z „supertrolejbusową” linią na północy miasta

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5