Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Dwa elektryczne solarisy w Ostrołęce

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2015-05-05 07:57
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Dwa elektryczne solarisy w Ostrołęce
Solaris w barwach MZK Ostrołękafot. MZK Ostrołęka
MZK Ostrołęka zaprezentowała dwa nowe autobusy marki Solaris Urbino 8.9. Przewoźnik chwali się, że to pierwsze fabrycznie nowe autobusy elektryczne w Polsce. Korespondencyjny spór o pierwszeństwo toczy z Jaworznem, które swojego 12-metrowego solarisa odebrało przed miesiącem, ale jeszcze go nie zaprezentowało.

Umowę na dostawę dwóch elektrobusów podpisano w Ostrołęce już we wrześniu zeszłego roku. Ale zaprezentowano je dopiero teraz. Każdy z autobusów kosztował 1,6 mln zł netto, a zakup w 85 proc. sfinansowano z funduszy unijnych. Autobusy mieszczą 60 pasażerów, 23 z nich może liczyć na miejsca siedzące (2 z poziomu niskiej podłogi). Autobusy posiadają dwoje drzwi w układzie 1–2.

Ostrołęckie solarisy są napędzane silnikami o mocy 160 kW i bateriami o pojemności 160 kWh. Dzięki temu mogą pokonać całodzienną trasę tylko na jednym ładowaniu. Będą zasilane w energię metodą plug–in. Czas pełnego ładowania wynosi 7–8 godzin.

– To pojazdy ze wszech miar nowoczesne. Są ekologiczne, ekonomiczne i do tego oczywiście z ułatwieniami dla osób niepełnosprawnych – mówił podczas prezentacji prezydent Ostrołęki Janusz Kotowski, cytowany przez serwis eostroleka.pl. Urzędnicy zapewniali, że nowe pojazdy będą intensywnie promowane i będą jeździły na wszystkich trasach. Dziś MZK Ostrołęka obsługuje 18 linii autobusowych, korzystając z 32 pojazdów.

Autobusom będzie można się bliżej przyjrzeć w czasie dnia otwartego w MZK Ostrołęka zaplanowanego na 14 maja. Wtedy będzie się można nimi za darmo przejechać i np. wypróbować Wi–Fi na pokładzie.

Ostrołęka jako pierwsza rozstrzygnęła w zeszłym roku przetarg na fabrycznie nowe autobusy elektryczne, choć już wcześniej tego rodzaju pojazdy – testowane – można było spotkać na ulicach Warszawy i Krakowa. Wspomniane wcześniej Jaworzno podpisało przetarg (na razie na jeden autobus, ale do 2017 r. planowany jest zakup 25 tego rodzaju pojazdów) rozstrzygnęło kilka tygodni później. Warszawa i Inowrocław czekają na dostawę 12-metrowych autobusów elektrycznych (do stolicy trafi 10, na Kujawy – 2), z kolei Kraków ogłosił właśnie przetarg na cztery krótkie (8,5-metrowe) pojazdy napędzane w ten sposób, z opcją rozszerzenia zamówienia o jeszcze jeden autobus. Wszystkie rozstrzygnięte do tej pory przetargi wygrywał Solaris.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS