Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Dublin wyda miliard euro na przeprojektowanie sieci autobusowej

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2017-06-02 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Dublin wyda miliard euro na przeprojektowanie sieci autobusowej
Autobus w Dubliniefot. Darren Hall, lic. CC BY-SA 2.0
„Bus Connects” to rozpisany na siedem lat plan, opracowany przez irlandzką National Transport Authority, w ramach którego stworzone zostanie BRT, miasto wymieni tabor i wprowadzi bezgotówkowy system biletowy. Całość ma kosztować miliard euro.

Plan opracowany przez NTA, czyli dublińskiego organizatora transportu, który jednocześnie jest organem licencyjnym dla transportu w Irlandii, cieszy się rządowym poparciem. Najważniejsze założenia to wytyczenie w stolicy Irlandii sieci Bus Rapid Transit, całkowicie rozdzielonej od ruchu ulicznego i z priorytetem na sygnalizacji świetlnej, zakupienie nowego, niskoemisyjnego taboru, całkowite przeprojektowanie sieci autobusowej, a także wprowadzenie w transporcie płatności bezgotówkowych.

– Wierzę, że zmieni to nawyk mieszkańców Dublina, bo zagwarantuje szybsze podróże i lepszą obsługę ze strony publicznego transportu – mówi Shane Ross, irlandzki minister transportu, cytowany przez „The Herald”.

Zmiany są konieczne bo Dublin jest mocno zakorkowany. W godzinach szczytu średnia prędkość na ulicach miasta spada z 39 do 33,7 km/h. Autobusy korzystają z 11 głównych korytarzy i trzech tras obwodowych. Są odseparowane od ruchu ulicznego tylko na 1/3 długości tras, co według urzędników powoduje, że są nieefektywne i niepunktualne.

– Chcemy całkowicie przebudować system usług autobusowych w mieście. Prędkości z jakich poruszają się autobusy poza godzinami szczytu powinny być osiągane również w godzinach szczytu. Mamy potencjał, by zwiększyć ilość pasażerów sieci autobusowej o 50 proc. – mówi szefowa NTA Anne Graham. To by oznaczało 190 mln pasażerów rocznie.

W przyspieszeniu autobusów ma też pomóc rewolucja biletowa. Do płatności za bilety w autobusach miałyby służyć wyłącznie karta kredytowa, telefon lub karta Leap, czyli funkcjonująca już dziś prepaidowa karta miejska. Zrezygnowano by z płatności gotówką u kierowcy.

Urzędnicy nie przedstawili na razie dat wprowadzenia konkretnych zmian składających się na cały plan „Bus Connects”. Szacują jednak, że całkowite wprowadzenie go w życie zajmie siedem lat.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Pobiedziska. Tylko Solaris złożył ofertę na trzy hybrydy

Komunikacja

Pobiedziska. Tylko Solaris złożył ofertę na trzy hybrydy

Jakub Dybalski 25 kwietnia 2017

Ursus Bus w programie Morawieckiego. „Mamy duży apetyt”

Prawo & Finanse

Ursus Bus w programie Morawieckiego. „Mamy duży apetyt”

Martyn Janduła 05 kwietnia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS