Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Dubaj przedłuża metro na Expo 2020

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2016-10-10 15:48
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Alstom

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Dubaj przedłuża metro na Expo 2020
mat. prasowe
Dubaj przedłuży czerwoną linię metra o blisko 12 km. To wszystko z okazji organizacji wystawy światowej Expo 2020. Kontrakt o wartości 2,6 mld euro przypadł konsorcjum firm Alstom, Acciona i Gulermak.

Konsorcjum Expolink, którego liderem jest Alstom i w którego skład wchodzi również Acciona i Gulermak, podpisało umowę z RTA (Urzędem ds. Dróg i Transportu) na zaprojektowanie i wykonanie przedłużenia czerwonej linii metra w Dubaju oraz na modernizację systemu istniejącej linii. Całkowita wartość projektu, nazywanego również Trasą 2020 (Route 2020), wynosi 2,6 miliarda euro. Udział grupy Alstom odpowiada połowie przedsięwzięcia. Pozostałą połowę stanowią prace budowlane, którym przewodzi Acciona wraz ze spółką Gulermak. Rozpoczęcie eksploatacji komercyjnej przedłużonej linii, która połączy miasto z lokalizacją, w której odbędzie się Expo 2020, jest planowane na rok 2020, przed rozpoczęciem wystawy.

Projekt obejmuje budowę linii o długości 15 kilometrów, z których 11,8 kilometra to linia nadziemna na wiadukcie, a 3,2 kilometra to linia podziemna, z rozgałęzieniem z istniejącej linii czerwonej na stacji Nakheel Harbour & Tower. Na przedłużeniu linii metra będzie znajdować się siedem stacji, w tym stacja przesiadkowa w Porcie Nakheel oraz sztandarowa stacja metra na wystawie World Expo.

Alstom dostarczy i wykona integrację całego systemu metra, w tym 50 składów pociągów Metropolis, zasilanie, komunikację, system automatycznego kontrolowania opłat, prace torowe oraz drzwi ekranowe na peronach wraz z trzyletnią gwarancją na cały system. Ponadto, Alstom udoskonali istniejącą linię metra poprzez zmodernizowanie zasilania i systemów sygnalizacyjnych oraz różnych urządzeń komunikacyjnych i torowych.

Składy pociągów Metropolis dla Dubaju mają 88 metrów długości i składają się z pięciu wagonów. Każdy z nich będzie w stanie przewozić do 700 pasażerów (przy normie 4 osób na metr kwadratowy). Pociągi charakteryzują się szerokimi przejściami między wagonami, dużymi drzwiami i oknami oraz trzema odrębnym strefami dla klas Silver, Family i Gold. Pjazdy są wyposażone w całkowicie elektryczny układ hamulcowy, oświetlenie LED oraz inne innowacje, które obniżają zużycie energii.

To nie pierwsze zlecenie, które Alstom będzie realizować w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Firma od wielu lat angażuje się w prace nad rozwojem miejskiego transportu szynowego w Dubaju. Grupa Alstom wykonała linię tramwajów dla Dubaju – pierwszy zintegrowany system tramwajowy na Bliskim Wschodzie (w 100% bez naziemnej sieci jezdnej) – która została otwarta w listopadzie 2014 roku. Spółka Alstom będzie odpowiedzialna za utrzymania systemu tramwajowego w Dubaju przez okres 13 lat.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Grudziądz pracuje nad planem rozwoju komunikacji

Komunikacja

Grudziądz pracuje nad planem rozwoju komunikacji

Witold Urbanowicz 10 października 2016

Transportowy Dubaj (niedalekiej) przyszłości

Mobilność

Transportowy Dubaj (niedalekiej) przyszłości

Jakub Dybalski 27 września 2016

Wykonawca warszawskiego metra rozbuduje metro w Dubaju

Komunikacja

Wykonawca warszawskiego metra rozbuduje metro w Dubaju

jd/inf. pras. 01 lipca 2016

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS