Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Düsseldorf z dwoma elektrykami Solarisa

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2014-06-16 16:28
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Düsseldorf z dwoma elektrykami Solarisa
Autobus elektryczny dla Düsseldorfufot. WU
Niedługo do Düsseldorfu trafią dwa pierwsze autobusy elektryczne Urbino 12 z ładowaniem za pomocą wtyczki (plug-in). Solaris wiąże duże nadzieje z rynkiem autobusów elektrycznych.

Autobusy dla Düsseldorfu zostały przygotowane według koncepcji Solarisa. Pracownicy polskiej firmy otrzymali od klienta wszystkie informacje m.in. trasę i rozkład jazdy, które były potrzebne, aby przygotować optymalną specyfikację pojazdu, z uwzględnieniem sposobu ładowania, wielkości baterii oraz ewentualnych dodatkowych źródeł wytwarzania energii.

Autobusy są wyposażone w baterie o pojemności 210 kWh. To pozwala na pokonanie średnio 200 km na jednym ładowaniu. Pełne ładowanie będzie się odbywać w porze nocnej. Do tego celu będzie wykorzystywana ładowarka plug-in 32 kW. Zgodnie z przygotowywaną symulacją przez Solarisa autobus będzie mógł być też doładowywany na trasie. Na przystanku w centrum miasta znajdzie się ładowarka o mocy 200 kW – doładowywanie będzie trwało od kilku do kilkunastu minut w przerwach między kursami. – Będzie to łatwe jak na stacji benzynowej: kierowca będzie tylko wkładać wtyczkę – mówi Tomasz Pyzałka z firmy Solaris. Jak wyjaśnia producent, przewód do ładowania został poprowadzony przez specjalne ramię, dzięki któremu wtyczkę łatwo podłącza się do autobusu a następnie chowa wewnątrz stacji.

Na razie przewoźnicy traktują dostawy autobusów elektrycznych w kategoriach pilotażowych. Solaris sam ma dużo rozwiązań do zaoferowania. W tym roku do Brunszwiku producent dostarczył 12-metrowy autobus ładowany indukcyjnie – bezdotykowo, za pomocą ładowarek umieszczonych w infrastrukturze przystanku. Oprócz tego Solaris dostarczy tam cztery autobusy 18-metrowe – będą to pierwsze przegubowe elektryczne autobusy polskiego producenta. 12-metrowy autobus elektryczny w systemie plug-in trafi też do szwedzkiego miasta Västerås. Z kolei przewoźnik z Hamburga kupił dwa autobusy 18,75-metrowe. Baterie będą ładowane przy pomocy ogniwa paliwowego, zasilanego wodorem. Ładowanie będzie się odbywało w trakcie jazdy autobusu.

Jest duża szansa, że Warszawa kupi dziesięć autobusów elektrycznych od Solarisa. Oferta konkurenta, chińskiej firmy BYD, została po odwołaniu Solarisa odrzucona przez Krajową Izbę Odwoławczą, jako zawierająca rażąco niską cenę.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Triumf Solarisa ws. elektryków dla Warszawy. Sąd oddala skargi

Prawo & Finanse

Triumf Solarisa ws. elektryków dla Warszawy. Sąd oddala skargi

Witold Urbanowicz 30 lipca 2014

Elektryczny Kraków, czyli co jeździ po linii 154

Komunikacja

Elektryczny Kraków, czyli co jeździ po linii 154

Tomasz Knapik 30 kwietnia 2014

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS