Partnerzy serwisu:
Mobilność

DHL stawia na rowery, czyli co to jest Cubicycle

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2017-03-06 11:45
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

DHL stawia na rowery, czyli co to jest Cubicycle
fot. DHL Netherlands Pers/Twitter
Działający na całym świecie dostawca przesyłek DHL pochwalił się właśnie opracowaniem nowej przyczepy dla samochodów dostawczych. Nie byłoby w tym nic niezwykłego, gdyby nie to, że przyczepa jest częścią systemu dostaw, którego podstawą są rowery cargo.

Cubicycle to specjalne rowery dostawcze, wspomagane elektrycznie, które zabierają mały kontener o rozmiarach 120x100x80 cm. Zmieści się w nim towar o wadze do 125 kg. Wymiary wspomnianego ładunku są tak obliczone, by pasowały do samochodów dostawczych i łatwo można je było ładować do większych kontenerów, którymi DHL rozprowadza swoje towary po świecie.

Pomysł by duży samochód dostawczy dojeżdżał do określonego punktu w centrum miasta, a tam paczki przeładowywano na cargo–bike’i i rozwożono po adresatach, którzy są w pobliżu, powstał dwa lata temu. Wtedy uruchomiono dwa pilotażowe programy – w niemieckim Frankfurcie i w holenderskim Utrechcie. Od tego czasu cubicycles działają już w siedmiu europejskich miastach. W sumie DHL dostarcza przesyłki rowerami w 80 miastach w 13 europejskich krajach.

Teraz system ma działać sprawniej, bo w firmie opracowano przyczepę nazywaną City Hub, która może zabrać cztery paczki pasujące do rowerów cubicycles. Przedstawiciele firmy spodziewają się, że liczba przesyłek dostarczanych w ten sposób będzie rosła. Wiele firm, będących adresatami przesyłek mieści się w centrach miast, gdzie rower dojedzie najłatwiej. Rozwijanie sieci cargo–bike’ów pozwala na łatwiejsze dostarczanie wielkogabarytowych przesyłek.

– W przypadku błyskawicznych dostaw rowery mają liczne zalety – wyjaśnia szef DHL Express Europe John Pearson. – Swobodnie objeżdżają korki i robią dwa razy więcej przystanków w ciągu godziny, niż auta dostawcze. Całkowity koszt użytkowania naszych rowerów dostawczych jest ponad dwa razy mniejszy niż koszt vanów. No i rzecz kluczowa, są zeroemisyjne, więc pozwalają zmniejszyć nasz udział w zanieczyszczeniu powietrza w miastach i pomagają władzom miast w promowaniu zrównoważonego transportu – wylicza.

To ostatnie wydaje się dla firm dostawczych istotne nie tylko z powodu dobrze brzmiących w mediach zapowiedzi troski o środowisko, ale korzyści finansowych. Europejskie miasta stopniowo zamykają centra dla samochodów, a przynajmniej znacząco utrudniają poruszanie się w nich autom. Nowe sposoby dostaw to dla firm przesyłkowych być, albo nie być.




VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Norwegia. Władze Oslo dopłacają do rowerów cargo

Prawo & Finanse

Norwegia. Władze Oslo dopłacają do rowerów cargo

Rafał Stawecki 24 lutego 2017

Opole Bike przetestowało rowery cargo/family

Komunikacja

Opole Bike przetestowało rowery cargo/family

jd/inf. pras. 12 grudnia 2016

Rowery cargo. Jak to robią na zachodzie?

Komunikacja

Rowery cargo. Jak to robią na zachodzie?

Rafał Stawecki 13 lipca 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS