Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Czy częstsza „wukadka” jest możliwa? Problem na Śródmieściu

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
14-07-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Czy częstsza „wukadka” jest możliwa? Problem na Śródmieściu
fot. MJ
W czerwcu Warszawska Kolej Dojazdowa oficjalnie zaprezentowała swój najnowszy zakup w postaci elektrycznych zespołów trakcyjnych EN100 z Newagu. Wydarzenie to poprzedziło podniesienie napięcia w sieci trakcyjnej do 3 kV. Zmiany, które dotykają od dłuższego czasu WKD, w znaczący sposób przyczyniają się do wzrostu znaczenia „wukadki” jako środka transportu publicznego. Nic dziwnego, że Urząd Marszałkowski działa na rzecz dalszego jej rozwoju i już zapowiada kolejne inwestycje. O tym, co czeka WKD w najbliższych latach, rozmawiamy z Grzegorzem Dymeckim, prezesem Warszawskiej Kolei Dojazdowej.

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl: Czy w związku z przejściem na wyższe napięcie w sieci trakcyjnej oraz z niedawnym zakupem nowych zespołów trakcyjnych istnieje szansa, że wzrośnie w WKD częstotliwość kursów?

Grzegorz Dymecki, prezes Warszawskiej Kolei Dojazdowej:
Trzeba zaznaczyć, że pociągi zastąpiły stare EN94. Oczywiście, mamy dzisiaj dosyć komfortową sytuację, bo tych nowych pojazdów mamy 21 – i z punktu widzenia liczby taboru – jak najbardziej istnieje możliwość zwiększenia częstotliwości kursowania. Niestety, wąskim gardłem jest Warszawa Śródmieście, gdzie fizyka nie pozwala, żeby ta częstotliwość była większa niż 10 minut. Testujemy też 7,5-minutowe odjazdy, natomiast tak naprawdę nie można tego na stałe wprowadzić – choćby z tego względu, że maszynista musi określone czynności jednak wykonać.

W takim razie, czy WKD ma plany, by Warszawę Śródmieście WKD przebudować?

Pewnie nie uda nam się tej stacji rozbudować. Są za to pomysły, żeby włączyć w układ stacji również Warszawę Zachodnią. Gdyby tam się pojawił kiedyś tramwaj [jak planuje miasto w ramach linii do Wilanowa], byłaby taką stacją końcową wspomagającą Śródmieście.

Jako jedna z czołowych?

Tak, mielibyśmy wtedy pociąg do Śródmieścia i pociąg do Zachodniej. Wtedy ta częstotliwość mogłaby ulec zwiększeniu. Myślimy też nad skróceniem czasu jazdy. Ale tutaj też trzeba pamiętać, że czasy o których myślimy, są rzędu minuta-dwie-trzy. Liczba przystanków swoje robi. Nie zależy nam na tym, żeby podkręcać czas, a potem permanentnie się spóźniać, a w godzinach szczytu to byłoby bardzo możliwe.

PKP SA także mają plany związane ze stacją Śródmieście WKD. O jaki zakres robót dokładnie chodzi?

Nic nam więcej nie wiadomo poza tym, że będzie naprawiona wreszcie płyta – nadbudowa nad peronem. Bo póki co, jest bardzo nieszczelna.

Czy obecny zakup wyczerpuje potrzeby „wukadki” na obsługę pasażerów?

Tak. Generalnie, specjalnie się tym głośno nie chwalimy, pojazdy specjalnie są w środku podzielone. Dodatkowo mają nadmiar mocy. Dzięki temu w przyszłości, gdy uda nam się wydłużyć perony, będziemy chcieli wstawić jeszcze w środek wagon bezsilnikowy. Zyskujemy wtedy jakieś 30-40% pojemności.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Poprawi się komunikacja zastępcza za WKD do centrum Warszawy

Komunikacja

Poprawi się komunikacja zastępcza za WKD do centrum Warszawy

Witold Urbanowicz 01 września 2023

Ponad połowa pasażerów WKD w Warszawie korzysta ze wspólnego biletu

Komunikacja

WKD zmieni rozkład jazdy. Przez ogromne opóźnienia

Przestrzeń

WKD zmieni rozkład jazdy. Przez ogromne opóźnienia

Witold Urbanowicz 30 czerwca 2023

Pasażerowie nie wrócili jeszcze do WKD po pandemii

Komunikacja

Zobacz również:

Poprawi się komunikacja zastępcza za WKD do centrum Warszawy

Komunikacja

Poprawi się komunikacja zastępcza za WKD do centrum Warszawy

Witold Urbanowicz 01 września 2023

Ponad połowa pasażerów WKD w Warszawie korzysta ze wspólnego biletu

Komunikacja

WKD zmieni rozkład jazdy. Przez ogromne opóźnienia

Przestrzeń

WKD zmieni rozkład jazdy. Przez ogromne opóźnienia

Witold Urbanowicz 30 czerwca 2023

Pasażerowie nie wrócili jeszcze do WKD po pandemii

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5