Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Czy częstsza „wukadka” jest możliwa? Problem na Śródmieściu

Dalej Wstecz
Autor:

Martyn Janduła

Data publikacji:
2016-07-14 10:13
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Czy częstsza „wukadka” jest możliwa? Problem na Śródmieściu
fot. MJ
W czerwcu Warszawska Kolej Dojazdowa oficjalnie zaprezentowała swój najnowszy zakup w postaci elektrycznych zespołów trakcyjnych EN100 z Newagu. Wydarzenie to poprzedziło podniesienie napięcia w sieci trakcyjnej do 3 kV. Zmiany, które dotykają od dłuższego czasu WKD, w znaczący sposób przyczyniają się do wzrostu znaczenia „wukadki” jako środka transportu publicznego. Nic dziwnego, że Urząd Marszałkowski działa na rzecz dalszego jej rozwoju i już zapowiada kolejne inwestycje. O tym, co czeka WKD w najbliższych latach, rozmawiamy z Grzegorzem Dymeckim, prezesem Warszawskiej Kolei Dojazdowej.

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl: Czy w związku z przejściem na wyższe napięcie w sieci trakcyjnej oraz z niedawnym zakupem nowych zespołów trakcyjnych istnieje szansa, że wzrośnie w WKD częstotliwość kursów?

Grzegorz Dymecki, prezes Warszawskiej Kolei Dojazdowej:
Trzeba zaznaczyć, że pociągi zastąpiły stare EN94. Oczywiście, mamy dzisiaj dosyć komfortową sytuację, bo tych nowych pojazdów mamy 21 – i z punktu widzenia liczby taboru – jak najbardziej istnieje możliwość zwiększenia częstotliwości kursowania. Niestety, wąskim gardłem jest Warszawa Śródmieście, gdzie fizyka nie pozwala, żeby ta częstotliwość była większa niż 10 minut. Testujemy też 7,5-minutowe odjazdy, natomiast tak naprawdę nie można tego na stałe wprowadzić – choćby z tego względu, że maszynista musi określone czynności jednak wykonać.

W takim razie, czy WKD ma plany, by Warszawę Śródmieście WKD przebudować?

Pewnie nie uda nam się tej stacji rozbudować. Są za to pomysły, żeby włączyć w układ stacji również Warszawę Zachodnią. Gdyby tam się pojawił kiedyś tramwaj [jak planuje miasto w ramach linii do Wilanowa], byłaby taką stacją końcową wspomagającą Śródmieście.

Jako jedna z czołowych?

Tak, mielibyśmy wtedy pociąg do Śródmieścia i pociąg do Zachodniej. Wtedy ta częstotliwość mogłaby ulec zwiększeniu. Myślimy też nad skróceniem czasu jazdy. Ale tutaj też trzeba pamiętać, że czasy o których myślimy, są rzędu minuta-dwie-trzy. Liczba przystanków swoje robi. Nie zależy nam na tym, żeby podkręcać czas, a potem permanentnie się spóźniać, a w godzinach szczytu to byłoby bardzo możliwe.

PKP SA także mają plany związane ze stacją Śródmieście WKD. O jaki zakres robót dokładnie chodzi?

Nic nam więcej nie wiadomo poza tym, że będzie naprawiona wreszcie płyta – nadbudowa nad peronem. Bo póki co, jest bardzo nieszczelna.

Czy obecny zakup wyczerpuje potrzeby „wukadki” na obsługę pasażerów?

Tak. Generalnie, specjalnie się tym głośno nie chwalimy, pojazdy specjalnie są w środku podzielone. Dodatkowo mają nadmiar mocy. Dzięki temu w przyszłości, gdy uda nam się wydłużyć perony, będziemy chcieli wstawić jeszcze w środek wagon bezsilnikowy. Zyskujemy wtedy jakieś 30-40% pojemności.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
SKM-ką do serca Pruszkowa?

Przestrzeń

SKM-ką do serca Pruszkowa?

Jakub Madrjas 12 lipca 2016

WKD z nowymi zabytkami. Już tylko nieruchomymi

Przestrzeń

WKD z nowymi zabytkami. Już tylko nieruchomymi

Witold Urbanowicz 11 lipca 2016

Jakie szanse na więcej wspólnego biletu na WKD

Komunikacja

Jakie szanse na więcej wspólnego biletu na WKD

Martyn Janduła 27 czerwca 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5