MZK Opole otworzyło oferty w przetargu na kompleksową przebudowę swojej zajezdni autobusowej. Wpłynęły cztery oferty na kwoty od 31,8 mln zł do 44,9 mln zł brutto. Tylko jedna mieści się w założonym kosztorysie.
Przedmiotem przetargu prowadzonego przez MZK jest kompleksowa modernizacja zajezdni autobusowej. Projekt obejmuje m.in. stworzenie ciągu diagnostyczno-obsługowego (TCDO) do codziennej kontroli technicznej i obsługi eksploatacyjnej autobusów, w tym budowę hali z instalacją zapewniającą prawidłowe wykonywanie procesów obsługowo-kontrolnych. Przebudowana zostanie również stacja paliw. Zaplanowano także budowę instalacji sprężonego powietrza i wykonanie sieci sprężonego powietrza. O zakresie prac pisaliśmy
tutaj.
W postępowaniu wpłynęły cztery oferty. Najtańszą złożyła firma Grupa Fewaterm z Gromnika z kwotą 31,8 mln zł brutto. Kolejne oferty wpłynęły od firm Adamietz ze Strzelec Opolskich na kwotę 35,1 mln zł brutto, Techbud z Opola za 41,8 mln zł brutto i PORR Polska Infastructure z Warszawy za 44,9 mln zł brutto. Zamawiający przeznaczył na realizację zamówienia kwotę w wysokości 33,2 mln zł brutto, co oznacza, że tylko jedna propozycja mieści się w kosztorysie.
Cena decyduje o wyborze w 60%. Pozostałe kryteria nie będą miały jednak faktycznego wpływu na wybór. Jednym z kryteriów jest doświadczenie kierownika budowy (20%). Tutaj wszyscy zadeklarowali co najmniej dwie prawidłowo zrealizowane inwestycje, dzięki czemu otrzymają maksymalną liczbę punktów.
Ostatnim kryterium jest termin przebudowy hali technologicznego ciągu diagnostyczno-obsługowego (20%). Na realizację całego zadania do 34 miesięcy od daty przekazania placu budowy. Hala technologicznego ciągu diagnostyczno-obsługowego ma zostać przebudowana w okresie do 15 miesięcy, przy czym wszyscy startujący zadeklarowali, że są w stanie wykonać to zadanie w ciągu 12 miesięcy.
Teraz zamawiający musi ocenić oferty. W przypadku odrzucenia najtańszej oferty MZK będzie musiał podjąć decyzję o zwiększeniu środków bądź rozpisaniu nowego przetargu.