Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Częstochowa rusza z przetargiem na remont torowisk tramwajowych

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-07-17 13:47
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Częstochowa rusza z przetargiem na remont torowisk tramwajowych
fot. Dominik Wójcik
MPK w Częstochowie ogłosiło przetarg na zaprojektowanie i wykonanie prac związanych z przebudową torowisk tramwajowych. Całkowita długość przebudowywanego torowiska wynosi ok. 13,5 km toru pojedynczego.

Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie liniowej infrastruktury tramwajowej w Częstochowie. Całkowita długość przebudowywanego torowiska wynosi ok. 13,5 km toru pojedynczego. W sumie postępowanie obejmuje sześć odcinków. Inwestycja zakłada także przebudowę pętli, modernizację i budowę podstacji, a także przygotowanie uzbrojenia pod system informacji pasażerskiej, który ma powstać w ramach odrębnego zamówienia.

Odcinek nr 1 obejmuje kompleksową przebudowę infrastruktury od pętli tramwajowej przy ul. Fieldorfa Nila do słupa nr 714 (w sumie 2,33 kmtp). Program funkcjonalno-użytkowy (PFU) zakłada, że pętla Fieldorfa Nila zostanie przebudowana na dwutorową i przesunięta, by uwzględnić rezerwę na zmianę przebiegu południowej jezdni al. Wyzwolenia, która zgodnie z planami ma przebiegać w tym miejscu równolegle do jezdni północnej. Ponadto przewidziano budowę nowej podstacji. Poza tym wykonawca ma opracować projekt przedłużenia trasy dwutorowej w kierunku ul. Fieldorfa Nila o około 60 m za skrzyżowanie torowe, ale bez wykonywania tego przedłużenia. Przewidziano również budowę nowego przystanku przy tunelu w rejonie pętli Kiedrzyńska.

Odcinek nr 2 dotyczy fragmentu od słupa nr 714 do al. Jana Pawła II (4,11 kmtp), wraz z przebudową pętli przy Kiedrzyńskiej. Przy Dekabrystów, zgodnie z PFU, przewidziano rozjazdy dla nowej linii w kierunku Parkitki. Istniejąca podstacja ma zostać zmodernizowana. Odcinek nr 3 obejmuje torowisko od al. Jana Pawła II do ronda Mickiewicza (3,94 kmtp) wraz z przejazdem przez aleję Jana Pawła II. Przy al. Jana Pawła II pojawi się dodatkowy przystanek, w kierunku os. Północ. Odcinek 4 dotyczy przebudowy węzła wjazdowo-wyjazdowego na teren zajezdni MPK wraz z przebudową infrastruktury sieciowej i torowej na terenie zajezdni (1,71 kmtp). Odcinek 5a obejmuje al. Pokoju od al. Wojska Polskiego do pętli tramwajowej PKP Raków (2,43 kmtp), wraz z przebudową pętli na dwutorową. Odcinek 6 dotyczy przebudowy jednej z podstacji na terenie zajezdni.

Rozpoczęcie zamówienia rozpocznie się w momencie złożenia oświadczenia przez zamawiającego potwierdzającego podpisanie umowy o dofinansowaniu unijnym. Projekty budowlane i wykonawcze mają powstać odpowiednio w terminie 8 i 10 miesięcy od daty rozpoczęcia wykonywania zamówienia. Przebudowa torowiska ma zostać przeprowadzona w terminie do 24 miesięcy od daty rozpoczęcia wykonywania zamówienia.

Zgodnie z programem funkcjonalno-użytkowym prace będą przebiegały etapowo – w czasie realizacji odcinków 2 i 3 tramwaje mają jeździć odcinkami po jednym torze. Prace przy rozjazdach przy zajezdni wymuszą całkowite wstrzymanie ruchu na całej sieci, ponadto w czasie realizacji odcinków 1 i 5a tramwaje mają nie dojeżdżać odpowiednio do pętli przy Fieldorfa Nila oraz przez al. Pokoju.

Termin składania ofert mija 21 sierpnia. W postępowaniu mogą brać udział firmy, które zrealizowały dwa zamówienia polegające na budowie lub przebudowie torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną i budową podstacji trakcyjnej, każde o wartości co najmniej 20 mln zł brutto oraz dwa zamówienia projektowe dla takich inwestycji, każde o wartości co najmniej 700 tys. zł brutto (ewentualnie takie usługi w kombinacji projektuj i buduj). O wyborze zadecydują cena (80%), termin realizacji (10%) oraz okres gwarancji i rękojmi (10%).

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Newag bez szans na tramwaje w Częstochowie

Prawo & Finanse

Newag bez szans na tramwaje w Częstochowie

Witold Urbanowicz 31 maja 2017

Newag z aspiracjami na tramwaje w Częstochowie. Jest odwołanie

Prawo & Finanse

Newag z aspiracjami na tramwaje w Częstochowie. Jest odwołanie

Witold Urbanowicz 30 maja 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5