Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Częstochowa rusza z przetargiem na remont torowisk tramwajowych

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-07-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Częstochowa rusza z przetargiem na remont torowisk tramwajowych
fot. Dominik Wójcik
MPK w Częstochowie ogłosiło przetarg na zaprojektowanie i wykonanie prac związanych z przebudową torowisk tramwajowych. Całkowita długość przebudowywanego torowiska wynosi ok. 13,5 km toru pojedynczego.

Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie liniowej infrastruktury tramwajowej w Częstochowie. Całkowita długość przebudowywanego torowiska wynosi ok. 13,5 km toru pojedynczego. W sumie postępowanie obejmuje sześć odcinków. Inwestycja zakłada także przebudowę pętli, modernizację i budowę podstacji, a także przygotowanie uzbrojenia pod system informacji pasażerskiej, który ma powstać w ramach odrębnego zamówienia.

Odcinek nr 1 obejmuje kompleksową przebudowę infrastruktury od pętli tramwajowej przy ul. Fieldorfa Nila do słupa nr 714 (w sumie 2,33 kmtp). Program funkcjonalno-użytkowy (PFU) zakłada, że pętla Fieldorfa Nila zostanie przebudowana na dwutorową i przesunięta, by uwzględnić rezerwę na zmianę przebiegu południowej jezdni al. Wyzwolenia, która zgodnie z planami ma przebiegać w tym miejscu równolegle do jezdni północnej. Ponadto przewidziano budowę nowej podstacji. Poza tym wykonawca ma opracować projekt przedłużenia trasy dwutorowej w kierunku ul. Fieldorfa Nila o około 60 m za skrzyżowanie torowe, ale bez wykonywania tego przedłużenia. Przewidziano również budowę nowego przystanku przy tunelu w rejonie pętli Kiedrzyńska.

Odcinek nr 2 dotyczy fragmentu od słupa nr 714 do al. Jana Pawła II (4,11 kmtp), wraz z przebudową pętli przy Kiedrzyńskiej. Przy Dekabrystów, zgodnie z PFU, przewidziano rozjazdy dla nowej linii w kierunku Parkitki. Istniejąca podstacja ma zostać zmodernizowana. Odcinek nr 3 obejmuje torowisko od al. Jana Pawła II do ronda Mickiewicza (3,94 kmtp) wraz z przejazdem przez aleję Jana Pawła II. Przy al. Jana Pawła II pojawi się dodatkowy przystanek, w kierunku os. Północ. Odcinek 4 dotyczy przebudowy węzła wjazdowo-wyjazdowego na teren zajezdni MPK wraz z przebudową infrastruktury sieciowej i torowej na terenie zajezdni (1,71 kmtp). Odcinek 5a obejmuje al. Pokoju od al. Wojska Polskiego do pętli tramwajowej PKP Raków (2,43 kmtp), wraz z przebudową pętli na dwutorową. Odcinek 6 dotyczy przebudowy jednej z podstacji na terenie zajezdni.

Rozpoczęcie zamówienia rozpocznie się w momencie złożenia oświadczenia przez zamawiającego potwierdzającego podpisanie umowy o dofinansowaniu unijnym. Projekty budowlane i wykonawcze mają powstać odpowiednio w terminie 8 i 10 miesięcy od daty rozpoczęcia wykonywania zamówienia. Przebudowa torowiska ma zostać przeprowadzona w terminie do 24 miesięcy od daty rozpoczęcia wykonywania zamówienia.

Zgodnie z programem funkcjonalno-użytkowym prace będą przebiegały etapowo – w czasie realizacji odcinków 2 i 3 tramwaje mają jeździć odcinkami po jednym torze. Prace przy rozjazdach przy zajezdni wymuszą całkowite wstrzymanie ruchu na całej sieci, ponadto w czasie realizacji odcinków 1 i 5a tramwaje mają nie dojeżdżać odpowiednio do pętli przy Fieldorfa Nila oraz przez al. Pokoju.

Termin składania ofert mija 21 sierpnia. W postępowaniu mogą brać udział firmy, które zrealizowały dwa zamówienia polegające na budowie lub przebudowie torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną i budową podstacji trakcyjnej, każde o wartości co najmniej 20 mln zł brutto oraz dwa zamówienia projektowe dla takich inwestycji, każde o wartości co najmniej 700 tys. zł brutto (ewentualnie takie usługi w kombinacji projektuj i buduj). O wyborze zadecydują cena (80%), termin realizacji (10%) oraz okres gwarancji i rękojmi (10%).
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Częstochowa bez ofert na nowe tramwaje

Komunikacja

Częstochowa bez ofert na nowe tramwaje

Jakub Rösler 16 stycznia 2025

Częstochowa i serwis torowisk. Tramwaje zastąpione autobusami

Przestrzeń

Gdzie dojadą tramwaje pod Jasną Górą?

Komunikacja

Gdzie dojadą tramwaje pod Jasną Górą?

Jakub Rösler 03 listopada 2023

Częstochowa przygotowuje się na nowe rozdanie. Kucelin i Parkitka

Przestrzeń

Częstochowski dylemat. Remont Kucelina albo budowa Parkitki?

Przestrzeń

Zobacz również:

Częstochowa bez ofert na nowe tramwaje

Komunikacja

Częstochowa bez ofert na nowe tramwaje

Jakub Rösler 16 stycznia 2025

Częstochowa i serwis torowisk. Tramwaje zastąpione autobusami

Przestrzeń

Gdzie dojadą tramwaje pod Jasną Górą?

Komunikacja

Gdzie dojadą tramwaje pod Jasną Górą?

Jakub Rösler 03 listopada 2023

Częstochowa przygotowuje się na nowe rozdanie. Kucelin i Parkitka

Przestrzeń

Częstochowski dylemat. Remont Kucelina albo budowa Parkitki?

Przestrzeń

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij