Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Czeski tramwaj na baterie w Seattle

Dalej Wstecz
Autor:

Łukasz Pastor

Data publikacji:
2015-04-08 07:56
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Czeski tramwaj na baterie w Seattle
tramwaj Inekonfot. Atomic Taco, lic. CC 2.0
Firma Inekon zakończyła właśnie produkcję i pierwsze testy prototypu tramwaju dla amerykańskiego miasta Seattle. Tramwaj został już dostarczony dla zamawiającego i niebawem przejdzie niezbędne testy. Część trasy tramwaj będzie w stanie pokonywać bez sieci trakcyjnej.

Tramwaj zestawiony jest z trzech członów i jest pojazdem dwukierunkowym. Tramwaj jest wyposażony w akumulatory litowo-jonowe, dostarczone przez firmę Saft. Dzięki akumulatorom, pojazd będzie w stanie pokonać do 16 kilometrów bez napowietrznej sieci trakcyjnej. W czasie, gdy tramwaj będzie wykorzystywał energię zgromadzoną w akumulatorach, pojazd będzie mógł rozpędzać się maksymalnie do 32 km/h.

Tramwaj został zbudowany w zakładzie Ekova Electric w Ostrawie, gdzie również przeprowadzono jego pierwsze testy na tamtejszej sieci tramwajowej. W tej chwili trwa już budowa drugiego prototypu, a później rozpocznie się produkcja seryjna. Miasto Seattle przeznaczyło 30 mln dolarów na zakup siedmiu tramwajów, z opcją zwiększenia kontraktu o kolejne 19 pojazdów.

Nie pierwszy taki kontrakt

Kilka miesięcy temu czeski producent został wyłoniony w kontrakcie na zakup sześciu nowych tramwajów dla linii M1 w Detroit. Tramwaje będą miały długość ok. 22 metrów, 2,6 m szerokości oraz będą pojazdami dwukierunkowymi. Nowe tramwaje mają być wyposażone w baterie litowo-jonowe, co pozwoli na pokonywanie odcinków bez sieci trakcyjnej. To bardzo ważny element zamówienia, ponieważ linia będzie zelektryfikowana tylko w 40 procentach. Pojazdy będą także wyposażone w system hamowania z rekuperacją.

Również Chiny

Firma Inekon weszła również w skład joint venture, która ma produkować tramwaje na rynek chiński. Utworzone przez chińskie podmioty i czeską firmę przedsiębiorstwo ma być w stanie wyprodukować nawet do 500 pojazdów w skali roku. Joint venture prowadzi prace nad prototypem tramwaju Superior Plus. Inekon odpowiada za dokumentację pojazdu oraz nadzoruje proces jego produkcji. Tramwaj ma być w stu procentach niskopodłogowy, o długości 34 m, w opcji jedno- i dwukierunkowej.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Berlin bardziej tramwajowy? Za i przeciw

Komunikacja

Berlin bardziej tramwajowy? Za i przeciw

Jakub Dybalski 05 września 2015

Paryż kupuje tramwaje dla kolejnych linii

Komunikacja

Paryż kupuje tramwaje dla kolejnych linii

Łukasz Pastor 10 kwietnia 2015

Czeski Inekon dostarczy tramwaje dla Detroit

Komunikacja

Czeski Inekon dostarczy tramwaje dla Detroit

Łukasz Pastor 06 listopada 2014

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS