Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Czeski tramwaj na baterie w Seattle

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
08-04-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Czeski tramwaj na baterie w Seattle
fot. Atomic Taco, lic. CC 2.0tramwaj Inekon
Firma Inekon zakończyła właśnie produkcję i pierwsze testy prototypu tramwaju dla amerykańskiego miasta Seattle. Tramwaj został już dostarczony dla zamawiającego i niebawem przejdzie niezbędne testy. Część trasy tramwaj będzie w stanie pokonywać bez sieci trakcyjnej.

Tramwaj zestawiony jest z trzech członów i jest pojazdem dwukierunkowym. Tramwaj jest wyposażony w akumulatory litowo-jonowe, dostarczone przez firmę Saft. Dzięki akumulatorom, pojazd będzie w stanie pokonać do 16 kilometrów bez napowietrznej sieci trakcyjnej. W czasie, gdy tramwaj będzie wykorzystywał energię zgromadzoną w akumulatorach, pojazd będzie mógł rozpędzać się maksymalnie do 32 km/h.

Tramwaj został zbudowany w zakładzie Ekova Electric w Ostrawie, gdzie również przeprowadzono jego pierwsze testy na tamtejszej sieci tramwajowej. W tej chwili trwa już budowa drugiego prototypu, a później rozpocznie się produkcja seryjna. Miasto Seattle przeznaczyło 30 mln dolarów na zakup siedmiu tramwajów, z opcją zwiększenia kontraktu o kolejne 19 pojazdów.

Nie pierwszy taki kontrakt

Kilka miesięcy temu czeski producent został wyłoniony w kontrakcie na zakup sześciu nowych tramwajów dla linii M1 w Detroit. Tramwaje będą miały długość ok. 22 metrów, 2,6 m szerokości oraz będą pojazdami dwukierunkowymi. Nowe tramwaje mają być wyposażone w baterie litowo-jonowe, co pozwoli na pokonywanie odcinków bez sieci trakcyjnej. To bardzo ważny element zamówienia, ponieważ linia będzie zelektryfikowana tylko w 40 procentach. Pojazdy będą także wyposażone w system hamowania z rekuperacją.

Również Chiny

Firma Inekon weszła również w skład joint venture, która ma produkować tramwaje na rynek chiński. Utworzone przez chińskie podmioty i czeską firmę przedsiębiorstwo ma być w stanie wyprodukować nawet do 500 pojazdów w skali roku. Joint venture prowadzi prace nad prototypem tramwaju Superior Plus. Inekon odpowiada za dokumentację pojazdu oraz nadzoruje proces jego produkcji. Tramwaj ma być w stu procentach niskopodłogowy, o długości 34 m, w opcji jedno- i dwukierunkowej.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5