Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Co zmienić w Poznaniu Głównym? Dłuższy tunel i wspólna wiata

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-10-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Co zmienić w Poznaniu Głównym? Dłuższy tunel i wspólna wiata
fot. WU
Poznań Główny nie jest dobrym przykładem na integrację środków komunikacji publicznej. W ostatnim posiedzeniu podkomisji Rady Miasta ds. dworca omawiano propozycję rozbudowy dworca, zaprezentowaną przez PKP. – Zaprezentowana propozycja nie spełnia roli integratora w pełnym zakresie. Spotkanie zakończyło się deklaracją przedstawicieli PKP SA oraz Miasta Poznania, że rozmowy będą kontynuowane w kolejnych tygodniach – informuje Jerzy Kriger, szef Departamentu Transportu Urzędu Marszałkowskiego Woj. Wielkopolskiego.

Posiedzenie podkomisji poznańskiej Rady Miasta ds. dworca PKP i Wolnych Torów odbyło się w czwartek 8 października. Wziął w nim udział Grzegorz Tomaszewski, dyrektor zarządzający PKP. Na spotkaniu omawiano propozycję rozbudowy dworca. Jak ustalono, że dworzec w mieście metropolitalnym powinien pełnić rolę integratora różnych środków transportu. – Zaprezentowana propozycja tego elementu nie spełnia w pełnym zakresie – przekonuje Jerzy Kriger, szef Departamentu Transportu Urzędu Marszałkowskiego Woj. Wielkopolskiego.

Przykładem na dobrą integrację jest przedłużenie Poznańskiego Szybkiego Tramwaju na peronie 7, który jest zintegrowany z istniejącym przejściem podziemnym. Dla wygody pasażerów zbudowano też schody ruchome. – W przypadku nowego Dworca PKS oraz nowego przystanku tramwajowego przy ul. Matyi idea najkrótszej drogi przemieszczania się pasażera publicznego transportu zbiorowego gdzieś się zagubiła – zauważa Kriger. Jak przypomina, aby z peronu 5-6 dostać się na Dworzec PKS należy z poziomu 0 zejść na poziom -1 i wejść z powrotem na poziom 0, następnie wejść na poziom +1 po to. aby za chwilę zejść na poziom 0 by dotrzeć do Dworca PKS. Jeśli z tych samych peronów chcielibyśmy dotrzeć na przystanek tramwajowy przy ul. Matyi musielibyśmy dodatkowo do opisanej powyżej trasy dodać jeszcze zejście na poziom -1 by wejść na poziom 0, gdzie mieści się przystanek tramwajowy.

Na spotkaniu przedstawiono też kilka wniosków dot. rozbudowy dworca. Jednym z nich jest przedłużenie istniejącego tunelu pod peronami dalej, poza galerię handlową, i połączenie z istniejącym przejściem podziemnym przy ul. Matyi. Wyjścia powinny zostać zbudowane za galerią handlową i przy dworcu PKS. – Połączenie wszystkich czterech istniejących różnych komunikacji publicznego transportu zbiorowego pozwoli na sprawne i szybkie przemieszczanie się pasażerów pomiędzy nimi. Pozwoli to na skrócenie czasu przemieszczania się pasażera. Jedynie w taki sposób oraz poprzez stałe podwyższanie prędkości na liniach kolejowych, co obecnie ma miejsce, możliwe będzie skuteczne konkurowanie publicznego transportu zbiorowego z transportem indywidualnym – informuje Jerzy Kriger.

Kolejne postulaty dotyczą nakrycia wspólną wiatą peronów 4-6, aby zwiększyć komfort pasażerów. W ten sposób zmniejszy się wpływ warunków atmosferycznych. Ponadto zarekomendowano postawienie zintegrowanej tablicy informującej o odjazdach i przyjazdach różnych środków transportu, które w tym miejscu występują. – Spotkanie zakończyło się deklaracją przedstawicieli PKP SA oraz Miasta Poznania, że rozmowy będą kontynuowane w kolejnych tygodniach – mówi Kriger.



Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.



Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5