Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

KTP: Chorąży: Sam transport publiczny nie wystarczy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-10-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
KTP: Chorąży: Sam transport publiczny nie wystarczy
fot Martyn Janduła
Inwestycje transportowe muszą być elementem szerszego, wieloaspektowego podejścia do rewitalizacji zdegradowanych obszarów – powiedział na Kongresie Transportu Publicznego podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju, Paweł Chorąży. Jak dodał, transport publiczny może i powinien też być elementem walki z wykluczeniem ekonomicznym i poprawy jakości życia w miastach.

Wystąpienie wprowadzające do forum „Rewitalizacja i mobilność” było poświęcone zależności między inwestycjami w transport publiczny a rewitalizacją polskich miast. W ocenie Chorążego same inwestycje transportowe to za mało, by doprowadzić do trwałej poprawy sytuacji. – Polityka transportowa musi występować w pakiecie z innymi działaniami. Rewitalizacja polega na zintegrowanym podejściu do zdegradowanych obszarów. Takiego właśnie podejścia wymaga także ustawa o rewitalizacji – zaznaczył.

Zgodnie ze wspomnianą ustawą, Gminny Obszar Rewitalizacji może obejmować nawet 20% terenu miasta, zamieszkiwane przez 30% mieszkańców. Już z tak określonej skali inwestycji wynika duże znaczenie kwestii transportowych. – Polityka transportowa jest bezpośrednio lub pośrednio powiązana chyba ze wszystkim, co obejmuje rewitalizacja – począwszy od odnowy substancji infrastrukturalnej, poprzez działania społeczne i ekonomiczne, aż po świadomościowe – wyliczył Chorąży. Przypomniał, że jednym z rodzajów wykluczenia społecznego jest marginalizacja komunikacyjna, a dobre skomunikowanie danego rejonu umożliwia aktywizację ekonomiczną jego mieszkańców. Nie należy też zapominać o kształtowaniu wiedzy na temat otaczającej mieszkańców przestrzeni, również w kontekście transportu.

– Mówiąc o rewitalizacji, trzeba brać pod uwagę nie tylko kwestie komunikacyjne, takie jak niska emisja zanieczyszczeń, kształtowanie przebiegu linii czy organizowanie przesiadek. Obejmuje ona także działania bardziej modelowe, jak choćby odzyskiwanie przestrzeni zajmowanej przez parkingi – kontynuował przedstawiciel MR.

Przykłady włączania transportu publicznego w zakres działań rewitalizacyjnych można zaobserwować w większości polskich miast. Prelegent podkreślił, że chodzi nie tylko o kwestię organizowania sposobu dowozu mieszkańców. – Dla naszego resortu transport to nie tylko infrastruktura i tabor. Chcemy działań szerszych, świadczących o zintegrowanym podejściu do problemów miast – podsumował.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Krajewski, PSL: Samorządowcy najlepiej wiedzą, jak wydatkować pieniądze na transport

Wywiady i komentarze

Krajewski, PSL: Samorządowcy najlepiej wiedzą, jak wydatkować pieniądze na transport

Witold Urbanoiwcz / Kasper Fiszer 26 czerwca 2023

Rachwalski: Komunikacja miejska powinna być prosta jak Uber

Prawo & Finanse

Yunex: Jak zmieni się zarządzanie ruchem drogowym w mieście?

Mobilność

Zobacz również:

Łódź: Bilet na karcie płatniczej jesienią

Komunikacja

Łódź: Bilet na karcie płatniczej jesienią

Kasper Fiszer 13 stycznia 2017

Czy w Polsce może rozpowszechnić się kolej gondolowa?

Mobilność

Pozostałe z wątku:

Krajewski, PSL: Samorządowcy najlepiej wiedzą, jak wydatkować pieniądze na transport

Wywiady i komentarze

Krajewski, PSL: Samorządowcy najlepiej wiedzą, jak wydatkować pieniądze na transport

Witold Urbanoiwcz / Kasper Fiszer 26 czerwca 2023

Rachwalski: Komunikacja miejska powinna być prosta jak Uber

Prawo & Finanse

Yunex: Jak zmieni się zarządzanie ruchem drogowym w mieście?

Mobilność

Zobacz również:

Łódź: Bilet na karcie płatniczej jesienią

Komunikacja

Łódź: Bilet na karcie płatniczej jesienią

Kasper Fiszer 13 stycznia 2017

Czy w Polsce może rozpowszechnić się kolej gondolowa?

Mobilność

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5