Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Chojnice kupują osiem autobusów

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2017-08-21 10:43
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Chojnice kupują osiem autobusów
Chojnicefot. Krzysztof Jocek
Miasto Chojnice rozpisało przetarg na osiem niskopodłogowych, fabrycznie nowych autobusów miejskich. To największe od lat zakupy taborowe w tym mieście. Zakup autobusów jest współfinansowany z funduszy unijnych. Pięć z kupowanych pojazdów ma mieć napęd hybrydowy.

Miejski Zakład Komunikacji w 40–tysięcznych Chojnicach korzysta z 25 autobusów którymi obsługuje kilkanaście linii. Zakupy spowodują więc wymianę 1/3 taboru.

Przedmiotem przetargu jest zakup ośmiu niskopodłogowych, fabrycznie nowych autobusów miejskich. Zamówienie jest podzielone na dwie części. Pierwsza dotyczy pięciu pojazdów klasy MAXI, w drugiej chodzi o trzy krótkie autobusy określone jako „MINI”.

W pierwszej części chodzi o autobusy o długości 12 metrów, które musza pomieścić minimum 75 pasażerów. 25 z nich powinno mieć miejsca siedzące, a w śród nich 5 powinno być dostępnych z niskiej podłogi, a cztery powinny być specjalnymi miejscami dla pasażerów niepełnosprawnych. Pojazdy mają być napędzane silnikiem wysokoprężnym napędu hybrydowego spełniającym normę Euro 6 i przystosowanym do paliwa z udziałem biokomponentów.

W drugiej części chodzi o trzy autobusy, których długość określono na 7 – 8,35 m. Każdy z nich musi pomieścić 34 pasażerów i osobne miejsce na wózek inwalidzki. W autobusie musi być 14 foteli, bez tych składanych. Silnik musi spełniać normy podobne do tych, które określono dla dłuższych autobusów.

Termin składania ofert w przetargu mija 9 października. Decydujące o wyborze w pierwszej części będą cena (60 proc.), kryteria techniczno-eksploatacyjne (30 proc.) i warunki gwarancji (10 proc.), w drugiej części cena będzie miała tę samą wagę, ale kryteria techniczne są wyżej punktowane (35 proc., gwarancja – 5 proc.).

Oferenci muszą wykazać się posiadaniem odpowiednich środków finansowych lub zdolności kredytowej (odpowiednio w każdej z części – 5 i 2 mln zł), a także odpowiednim doświadczeniem. W przypadku pierwszej części, chodzi o zrealizowane w ciągu ostatnich trzech lat dostawy minimum trzech autobusów hybrydowych o łącznej wartości 5 mln zł, a w przypadku drugiej – o dostawy dwóch autobusów miejskich o wartości 2 mln zł.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Nowy Sącz wymienia prawie połowę autobusów na nowe

Komunikacja

Nowy Sącz wymienia prawie połowę autobusów na nowe

Jakub Dybalski 16 sierpnia 2017

Toruń na razie bez autobusów

Komunikacja

Toruń na razie bez autobusów

Witold Urbanowicz 11 sierpnia 2017

Tarnów. Trzeci przetarg MPK. Tym razem na 9 pojazdów

Komunikacja

Tarnów. Trzeci przetarg MPK. Tym razem na 9 pojazdów

Jakub Dybalski 09 sierpnia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS