Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Chiny: Bombardier wybuduje monorail w Wuhu

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
27-12-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Chiny: Bombardier wybuduje monorail w Wuhu
wiz. Bombardier
Spółka joint venture Bombardiera i CRRC pozyskała pierwszy kontrakt na budowę systemu monorail w Chinach. Zamówienie obejmuje 46 pociągów z rodziny Bombardier Innovia Monorail 300 dla miasta Wuhu w prowincji Anhui. Wartość kontraktu to ok. 229 mln euro.

System kolei jednoszynowej ma składać się z dwóch linii. Pierwsza z nich, o długości 30 km, będzie liczyła 24 stacji. Druga w pierwszym etapie ma mieć 12 przystanków i 16,5 km długości. Obie trasy mają stać się komunikacyjnym szkieletem miasta. Zadaniem CRRC Puzhen Bombardier Transportation Systems Limited będzie zaprojektowanie, produkcja i dostawa 28 składów sześciowagonowych dla linii 1 oraz 18 złożonych z czterech wagonów dla linii 2. Uruchomienie systemu jest planowane na rok 2020.

– Jesteśmy przekonani, że monorail stanie się symbolem Wuhu, a w innych chińskich miastach powstanie w przyszłości więcej podobnych systemów Bombardiera. Jesteśmy dumni, że władze miasta Wuhu wybrały naszą ofertę dostarczenia elementów najnowocześniejszego w Chinach systemu monorail – mówi cytowany w komunikacie prasowym producenta Jianwei Zhang, prezes Bombardier China. Według prezesa kolej jednoszynowa jest środkiem transportu łączącym wiele zalet, z których najważniejsze to wydajność i niska szkodliwość dla środowiska. Ze względu na cenę monorail może być alternatywą dla systemów metra. Władze chińskiego miasta zdecydowały się na autonomiczny tryb jazdy – takie rozwiązanie ma umożliwić częste i niezawodne kursowanie, poprawić bezpieczeństwo, a także przyciągnąć większą liczbę pasażerów i poprawić opłacalność przedsięwzięcia.

Jak dodaje Zhang, głównym źródłem sukcesu Bombardiera było ponaddwudziestoletnie doświadczenie. Bombardier zajmuje się nie tylko dostawą, ale również utrzymywaniem systemów kolei jednoszynowej. – Wybór ten daje pewność, że Wuhu otrzyma niezawodny i „zielony” system transportowy, który będzie dobrze służył pasażerom – podsumowuje prezes.

Innovia Monorail 300 to najnowsze stadium ewolucji systemów kolei jednoszynowej Bombardiera. Są zaliczane do pojazdów średniej pojemności (odpowiednio wykorzystane, pozwalają na przewóz ponad 40 tysięcy osób w ciągu godziny w jednym kierunku). Prędkość maksymalna wynosi 80 km/h. Lekka konstrukcja pudła oraz innowacyjne rozwiązania techniczne pozwalają – według producenta – znacząco obniżyć zużycie energii w porównaniu z innymi tego typu systemami. Cechy charakterystyczne rodziny Innovia to futurystyczny wygląd, przestronne wnętrze oraz płynność jazdy, osiągnięta dzięki ogumionym kołom. Jednostki są dostosowane do potrzeb podróżnych o ograniczonej mobilności, poza tym układ siedzeń we wnętrzu może być modyfikowany w zależności od potrzeb użytkownika. Między wagonami zaprojektowano dostępne dla pasażerów przejścia, poprawiające bezpieczeństwo oraz usprawniające wymianę pasażerską. W ruchu lub w trakcie realizacji zamówień jest już ponad 500 jednostek tej rodziny.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Moskwa żegna się z monorailem

Przestrzeń

Moskwa żegna się z monorailem

Przemysław Farsewicz 05 lipca 2025

Tajlandia: Monorail produkcji Alstomu wchodzi do użytku w Bangkoku

Mobilność

Monorail Stulecia

Komunikacja

Monorail Stulecia

mg 22 stycznia 2022

Alstom dostarczył do Kairu pierwsze pociągi jednoszynowe

Komunikacja

Monorail pod nadzorem Transportowego Dozoru Technicznego?

Prawo & Finanse

Monorail pod nadzorem Transportowego Dozoru Technicznego?

Witold Urbanowicz 14 października 2021

Zobacz również:

Moskwa żegna się z monorailem

Przestrzeń

Moskwa żegna się z monorailem

Przemysław Farsewicz 05 lipca 2025

Tajlandia: Monorail produkcji Alstomu wchodzi do użytku w Bangkoku

Mobilność

Monorail Stulecia

Komunikacja

Monorail Stulecia

mg 22 stycznia 2022

Alstom dostarczył do Kairu pierwsze pociągi jednoszynowe

Komunikacja

Monorail pod nadzorem Transportowego Dozoru Technicznego?

Prawo & Finanse

Monorail pod nadzorem Transportowego Dozoru Technicznego?

Witold Urbanowicz 14 października 2021

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij