Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Chińskie elektrobusy odporne na zimę. Po Warszawie testy w Krakowie

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
16-06-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Chińskie elektrobusy odporne na zimę. Po Warszawie testy w Krakowie
fot. ZTM Warszawa
Niedługo zakończa się w Warszawie półroczne testy autobusów elektrycznych, dostarczonych przez chińską firmę BYD. Następnie pojadą do stolicy Małopolski. Producent, który nie odpuszcza polskiego rynku, spodziewa się elektrycznej rewolucji najpóźniej w przyszłym roku.

Witold Urbanowicz, Transport-publiczny.pl: Ile BYD dostarczył już pojazdów, w tym dla klientów z Europy?

Leevon Tian, dyrektor ds. rozwoju w BYD Europe:
Wyprodukowaliśmy już 4000-5000 pojazdów elektrycznych. Około 50 trafiło do Europy – do Kopenhagi, Helsinek, Londynu, Barcelony czy Mediolanu. Największym kontraktem na tym kontynencie była dostawa 35 pojazdów dla lotniska w Amsterdamie. Teraz w Warszawie mamy pilotaż do końca czerwca br., a następnie przez pół roku będziemy jeździć w Krakowie.

Czy autobusy elektryczne są przyszłością miast?

Niedługo miasta jak Londyn będą musiały w pewnym zakresie przestawić się na technologie bezemisyjne, gdyż jest duży nacisk na ograniczanie emisji CO2. Nie ma wiele opcji dostępnych i jeśli spojrzy się na ofertę rynku, autobusy elektryczne są najbardziej dojrzałą propozycją.

Kiedy rozpocznie się elektryczna rewolucja?

Jesteśmy przekonani, że punkt zwrotny jest bardzo blisko – w tym lub w przyszłym roku. Widzę już przygotowania w wielu miastach do przetargów.

Teraz wiele firm oferuje elektrobusy. Czym się wyróżnia pojazd BYD-u?

Jesteśmy największym producentem baterii ładowanych przeznaczonych dla pojazdów na świecie. Co więcej – jesteśmy największym producentem autobusów elektrycznych. Mamy know-how i znacznie większe doświadczenie.

Wielu operatorów ma obawy związane z trwałością baterii. Jak ten problem rozwiązano?

Jako największy producent baterii możemy operatorom zaoferować wygodną gwarancję – nie muszą mieć obaw związanych z ich trwałością. Ponadto oferujemy dostosowany do konkretnych wymagań pakiet obsługowy, z wydłużoną gwarancją. Może on pokrywać cały okres eksploatacji pojazdu.

Jaki jest maksymalny zasięg pojazdów?

Wszystko zależy do konkretnych wymagań klienta. Możemy dostarczyć 12-metrowy pojazd, który będzie mógł przejeździć od 160 do ponad 300 km między ładowaniami.

Czy w takich pojazdach, o takim zasięgu, bateria nie zajmuje zbyt dużo miejsca?


To kwestia równowagi – albo możliwość przewiezienia dużej liczby podróżnych, albo duży zasięg. Można też operować ładowaniami w ciągu dnia. W tej kwestii jesteśmy elastyczni.

Jak pojazdy radzą sobie w zimie?

Całkiem dobrze. Autobusy w Warszawie nie psuły się, pracowały normalnie – jak w dni letnie. W autobusie przewidzieliśmy ogrzewanie dla pasażerów. Komora z bateriami jest też odpowiednio termicznie zaizolowana. W zimie temperatury rzędu -15 czy -20 stopni nie są problemem.

Pojawiają się obawy, że ładowanie dużej liczby pojazdów na raz może być sporym obciążeniem. Jakie BYD ma doświadczenia w tym zakresie?


W Chinach jeździ ok. 3500 naszych pojazdów u różnych operatorów – po kilkaset na miasto. Wiemy więc jak poradzić sobie z kwestią ładowania. Niezbędnie jest jednak zapewnienie odpowiedniej mocy zasilania.

Czytaj też: Chiński BYD rozważa produkcję elektrobusów w Polsce
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Złotoryja kupuje elektrobusy

Komunikacja

Złotoryja kupuje elektrobusy

Jakub Rösler 05 września 2023

Łomża z ofertami na elektrobusy

Komunikacja

Łomża z ofertami na elektrobusy

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2023

Przemyśl z ofertami na autobusy elektryczne i CNG

Komunikacja

Przemyśl z ofertami na autobusy elektryczne i CNG

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2023

Zobacz również:

BYD i Alexander Dennis dostarczyły już 1500 elektrobusów

Komunikacja

BYD i Alexander Dennis dostarczyły już 1500 elektrobusów

Jakub Rösler 08 sierpnia 2023

 Madryt kupuje kolejne chińskie autobusy elektryczne

Komunikacja

BYD rozpoczął realizację dużego zamówienia do Włoch

Komunikacja

BYD rozpoczął realizację dużego zamówienia do Włoch

Przemysław Farsewicz 28 czerwca 2021

Pozostałe z wątku:

Złotoryja kupuje elektrobusy

Komunikacja

Złotoryja kupuje elektrobusy

Jakub Rösler 05 września 2023

Łomża z ofertami na elektrobusy

Komunikacja

Łomża z ofertami na elektrobusy

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2023

Przemyśl z ofertami na autobusy elektryczne i CNG

Komunikacja

Przemyśl z ofertami na autobusy elektryczne i CNG

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2023

Zobacz również:

BYD i Alexander Dennis dostarczyły już 1500 elektrobusów

Komunikacja

BYD i Alexander Dennis dostarczyły już 1500 elektrobusów

Jakub Rösler 08 sierpnia 2023

 Madryt kupuje kolejne chińskie autobusy elektryczne

Komunikacja

BYD rozpoczął realizację dużego zamówienia do Włoch

Komunikacja

BYD rozpoczął realizację dużego zamówienia do Włoch

Przemysław Farsewicz 28 czerwca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5