Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Chiński BYD czterokrotnie powiększył fabrykę autobusów w USA

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2017-10-15 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Chiński BYD czterokrotnie powiększył fabrykę autobusów w USA
fot. MTA New York, lic. CCA 2.0 Generic
W ubiegłym tygodniu kalifornijscy politycy z obu głównych amerykańskich partii uczestniczyli w uroczystym otwarciu rozbudowanej fabryki autobusów elektrycznych BYDa w tamtejszym Lancaster. Największy na świecie producent elektrobusów, który od kilku lat, mimo prób, nie umie zdobyć kontraktu w Polsce, dzięki temu zapewni miejsca pracy 1,2 tys. Amerykanów.

Amerykańscy politycy podczas otwarcia fabryki podkreślali, że cieszą się, że wreszcie odwróciła się wieloletnia tendencja, zgodnie z którą firmy z USA likwidowały miejsca pracy u siebie i przenosiły je do Chin. Tym razem chiński producent rozbudował fabrykę w Lancaster. Dziś pracuje w niej ok. 800 osób a po uruchomieniu pełnej produkcji ta liczba może skoczyć do 1,2 tys.

O inwestycji pisały zarówno amerykańskie jak i chińskie dzienniki. Fabryka została rozbudowana do powierzchni 42 tys. m kw., czyli jest czterokrotnie większa niż wcześniej. W tym roku BYD ma dostarczyć 75 autobusów elektrycznych do odbiorców w USA i Kanadzie, a wyprodukuje ich w Lancaster ok. 300. Po rozbudowie fabryka będzie jednak mogła składać do 1,5 tys. takich pojazdów w ciągu roku.

Amerykański rynek elektrobusów znacząco różni się od europejskiego i póki co nie może się z nim równać jeśli chodzi o wielkość dostaw. BYD to w USA jeden z głównych dostawców, który konkuruje z rodzimymi firmami, takimi jak Proterra. Dziś głównym rynkiem produkcji i sprzedaży tego rodzaju pojazdów jest Azja, a właściwie Chiny, gdzie lokalni producenci sprzedają tysiące elektrobusów. To się jednak bardzo szybko zmienia.

Sam BYD (skrót od „Build Your Dreams”) to gigantyczny koncern z siedzibą w Shenzen, produkujący różnego rodzaju baterie i ogniwa elektryczne, a także artykuły, które z nich korzystają. Pojazdy bateryjne, w tym autobusy, to tylko część asortymentu. 8 proc. akcji koncernu posiada Warren Buffet.


fot. Raf24~commonswiki, lic. CC A-SA 4.0 International

W Polsce kilka lat temu BYD był bliski wygrania kontraktu na dostawę pierwszych dziesięciu autobusów elektrycznych dla warszawskiego MZA. Po kilku zwrotach akcji i zaskarżeniu wyników przetargu uznano, że cena jaką zaproponował za swoje pojazdy była rażąco niska i ostatecznie zamówienie trafiło do Solarisa. Testowe egzemplarze chińskiego elektrobusa są też prezentowane w polskich miastach. W Warszawie charakterystyczny szary autobus z zielonym liściem jeździł przez dwa lata.

Fabryka w Lancaster będzie w całości zasilana przez energię odnawialną, co akurat w tym zakątku Kalifornii jest łatwe, bo to miejsce z ok. 350 słonecznymi dniami w roku.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
BYD chce budować monoraila tam, gdzie metro się nie zmieści

Komunikacja

BYD chce budować monoraila tam, gdzie metro się nie zmieści

Jakub Dybalski 29 sierpnia 2017

Polska jest sto tysięcy autobusów za Chinami

Prawo & Finanse

Polska jest sto tysięcy autobusów za Chinami

Jakub Dybalski 30 kwietnia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS