Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Chiński BYD coraz aktywniejszy w Europie [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Autor:

Michał Szymajda

Data publikacji:
2017-11-03 09:20
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Chiński BYD coraz aktywniejszy w Europie [zdjęcia]
12-metrowy e-bus złożony na Węgrzech Fot. ms, transport-publiczny.pl
Chiński BYD coraz aktywniejszy w Europie [zdjęcia]
Chiński BYD coraz aktywniejszy w Europie [zdjęcia]
Chiński BYD coraz aktywniejszy w Europie [zdjęcia]
Chiński BYD coraz aktywniejszy w Europie [zdjęcia]
Chiński BYD coraz aktywniejszy w Europie [zdjęcia]
Chiński BYD coraz aktywniejszy w Europie [zdjęcia]
Aktywność chińskich producentów w zdobywaniu autobusowych rynków europejskich budzi podziw. Głównym towarem eksportowym są autobusy elektryczne. Rozwiązania techniczne w nich proponowane są interesujące, ale jakość wykonania niektórych autobusów demonstracyjnych budzi zastrzeżenia. Co pokazał na największych autobusowych targach świata Busworld znany także w Polsce BYD?

Z największych chińskich firm na targach Busworld w Kortrijk pojawili się najwięksi gracze: CRRC, BYD, Higer, a także kilka mniej znanych firm. Niemal wszyscy producenci z Dalekiego Wschodu pokazali autobusy elektryczne. W wystawcach widać postęp: na stoiskach, inaczej niż w latach poprzednich, spotkać można anglojęzycznych pracowników koncernów, którzy są chętni nie tylko do… przeprowadzania ankiet z potencjalnymi klientami, jak było jeszcze nie dawno. Chińczycy odrobili też lekcje z budowy autobusów na rynek europejski i wyraźnie widać postęp jeśli chodzi o tonowanie agresywnego designu i wystrój wnętrza. Ale to jeszcze nie to, czego oczekują np. klienci z Niemiec.

Premiera e-midibusa

BYD, w Polsce znany z testów e-busów w Warszawie i nieudanej próby dostawy 10 elektrycznych autobusów o długości 12-metrów do Warszawy, pokazał w Kortrijk dwa autobusy. Pierwszy z nich to nowość w ofercie firmy: elektryczny midibus o długości 8,75 m. Autobus może przyjąć na pokład do 58 osób. Pojazd napędzają dwa motory elektryczne o łącznej mocy 180 kW. Autobus może wjechać pod wzniesienie o nachyleniu 17% co jest istotne o tyle, że produkt dedykowany jest dla miast o gęstej zabudowie i często, jak we Włoszech, dużej ilości wzniesień. Na razie, w liczbie 21 sztuk, kupi je operator Conexxion, działający w Holandii, w prowincji Holandia Północna (a więc także w Amsterdamie i na północ od niego).

Wybór elektrycznych minibusów przez holenderskiego operatora jest o tyle oczywiste, że europejski oddział BYD ma siedzibę właśnie w Holandii, w miejscowości Schiedam pod Rotterdamem. Z kolei na lotnisku Schiphol działa flota 35 e-busów wożących pasażerów do i z samolotu.

12-metrowy Chińczyk z Węgier

Drugim pojazdem był znany już w Europie e-bus 12-metrowy. Nowością w nim jest to, że został zmontowany na Węgrzech, tuż przy granicy ze Słowacją w Komarom. Jego wnętrze przeprojektowano w taki sposób, by znalazły się w nich 3 pary dwuskrzydłowych drzwi. Niestety, o ile jakość montażu jest stosunkowo dobra, to materiały wykończeniowe (listwy, wiatrołapy, ściany wewnątrz) nie zadowoliłyby raczej odbiorcy z Zachodniej Europy. Choć oczywiście każdy klient ma prawo do zamówienia pojazdu w takim standardzie, jaki mu się podoba.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Chiński BYD czterokrotnie powiększył fabrykę autobusów w USA

Prawo & Finanse

Chiński BYD czterokrotnie powiększył fabrykę autobusów w USA

Jakub Dybalski 15 października 2017

BYD chce budować monoraila tam, gdzie metro się nie zmieści

Komunikacja

BYD chce budować monoraila tam, gdzie metro się nie zmieści

Jakub Dybalski 29 sierpnia 2017

Polska jest sto tysięcy autobusów za Chinami

Prawo & Finanse

Polska jest sto tysięcy autobusów za Chinami

Jakub Dybalski 30 kwietnia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS