Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Cegielski dostarczy tramwaje dla GOP-u?

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
03-07-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Cegielski dostarczy tramwaje dla GOP-u?
fot. WUpętla Chebzie
Tramwaje Śląskie analizują oferty złożone w przetargu na dostawę 12 nowych częściowo niskopodłogowych pojazdów. W postępowaniu nie startuje żaden z głównych graczy obecnych na rynku tramwajowych. Konkurencja rozgrywa się między dwiema poznańskimi firmami – Cegielskim i Modertransem.

W przetargu na dostawę 12 dwukierunkowych, częściowo niskopodłogowych tramwajów wpłynęły dwie oferty – obie złożone przez poznańskie firmy. – Trwają prace nad ich oceną. Do połowy lipca powinniśmy mieć jasność co do wyboru firmy – mówi Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich. Tańszą propozycję złożyła Fabryka Pojazdów Szynowych Cegielski, która jest gotowa zrealizować zamówienie za 41 mln 788 tys. zł. Drugi z kolei Modertrans zaoferował kwotę 47 mln 400 tys. zł. O wyborze decyduje przede wszystkim cena (90% oceny). Pozostałe punkty można uzyskać za udział niskiej podłogi.

Tramwaje Śląskie zamawiają dwukierunkowe pojazdy o długości od 26 do 29 m i szerokości mieszczącej się w przedziale 235-240 cm. Tramwaje powinny mieć co najmniej 20% niskiej podłogi (to jest 350 mm nad główką szyny w strefie drzwi, część wysokopodłogowa nie może przekraczać 930 mm). Mają pomieścić co najmniej 170 pasażerów, w tym 30 na miejscach siedzących. Zwycięzca przetargu będzie miał czas do 31 maja przyszłego roku na dostarczenie tramwajów, przy czym dostawy muszą się rozpocząć już w marcu przyszłego roku.

Jak dotąd Cegielski wyprodukował 30 wysokopodłogowych wagonów dla Warszawy. Dostawy tramwajów oznaczonych 123N zostały zrealizowane w 2007 r. Oprócz tego w 1995 r. w zakładach Cegielskiego powstał prototyp trójczłonowego tramwaju, z niskopodłogową wstawką, zwany Glizdą. Tramwaj oznaczony 115N (Konstal/HCP 105N/2) miał w założeniach obsługiwać Poznański Szybki Tramwaj. W 2007 r. premierę miał inny prototyp Cegielskiego – Puma (118N). Pojazd ten również jeździł po Poznaniu. Oba prototypy nie są już eksploatowane.

Modertrans z kolei specjalizuje się w modernizacji istniejących wagonów. W swojej ofercie ma też zupełnie nowy tramwaj Moderus Beta MF 02 AC. To trójczłonowy jednoprzestrzenny pojazd z częściowo niską podłogą. Pojazdy te są eksploatowane w Poznaniu. Ponadto jednego Moderusa firmy Modertrans będą też samodzielnie składać Tramwaje Szczecińskie.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5