Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Casablanca rezygnuje z metra na rzecz tramwaju

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-08-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Casablanca rezygnuje z metra na rzecz tramwaju
fot. Michał Beim, lic. CCA 3.0tramwaje w Casablance
Od mniej więcej 45 lat władze Casablanki przymierzały się do budowy metra w mieście. Wszystko wskazuje jednak na to, że miną kolejne lata, zanim projekt zostanie zrealizowany. Lokalny samorząd podjął właśnie decyzję o rezygnacji z planów budowy podziemnej kolei na rzecz rozbudowy istniejącej sieci tramwajowej.

Wstępna dokumentacja zakładająca budowę linii o długości 15 km z bulwaru de la Corniche do Sidi Moumen (na przedmieściach miasta) i tzw. nowej medyny, była gotowa w grudniu roku 2012. Władze miasta uznały jednak ostatecznie projekt za zbyt drogi. A pierwotne plany budowy metra powstały na początku lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku. Założenie budowy infrastruktury dla nowego środka transportu było zdeterminowane stale rosnącym zapotrzebowaniem na poprawę jakości zbiorowego transportu na terenie miasta i jego przedmieść.

Projekt udało się zainicjować 10 lat później, ale bardzo szybko przerwano jego realizację ze względu na trudne warunki geologiczne. Aby zrealizować ostatnio założoną koncepcję budowy metra, miasto musiałoby wydać równowartość co najmniej 7-8 mld dolarów. Dlatego ostatecznie wycofano się z projektu.

Trzy linie tramwajowe w zamian

Alternatywą dla zaniechanej inwestycji ma być rozbudowa systemu tramwajowego na terenie miasta. Plany zakładają rozbudowę sieci tramwajowej, która potrwa do 2020 roku i da łącznie 79 km sieci tramwajowej na terenie Casablanki.

Pierwsza faza tego projektu została już zrealizowana. Na terenie Casablanki istnieje 30,7 km linii o przebiegu wschodnio-zachodnim, w kształcie litery "Y" - z dzielnicy Ennassim do Ain Diab (na wybrzeżu) i do Facultés. Łącznie na linii znajduje się 49 przystanków. Do obsługi systemu zostały zamówione łącznie 74 tramwaje Citadis firmy Alstom, która dostarczyła również systemy zasilania i sterowania ruchem. Za samą budowę linii miasto zapłaciło równowartość 745 mln dolarów.

Lokalne władze planują budowę linii nr 2 o długości 19 km, linii 3 o długości 14 km i linii nr 4 (15 km długości). Planowana wartość rozłożonej na sześć kolejnych lat inwestycji to około 1,91 mld dolarów.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5