Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Casablanca rezygnuje z metra na rzecz tramwaju

Dalej Wstecz
Autor:

Łukasz Pastor

Data publikacji:
2014-08-08 08:23
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Casablanca rezygnuje z metra na rzecz tramwaju
tramwaje w Casablancefot. Michał Beim, lic. CCA 3.0
Od mniej więcej 45 lat władze Casablanki przymierzały się do budowy metra w mieście. Wszystko wskazuje jednak na to, że miną kolejne lata, zanim projekt zostanie zrealizowany. Lokalny samorząd podjął właśnie decyzję o rezygnacji z planów budowy podziemnej kolei na rzecz rozbudowy istniejącej sieci tramwajowej.

Wstępna dokumentacja zakładająca budowę linii o długości 15 km z bulwaru de la Corniche do Sidi Moumen (na przedmieściach miasta) i tzw. nowej medyny, była gotowa w grudniu roku 2012. Władze miasta uznały jednak ostatecznie projekt za zbyt drogi. A pierwotne plany budowy metra powstały na początku lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku. Założenie budowy infrastruktury dla nowego środka transportu było zdeterminowane stale rosnącym zapotrzebowaniem na poprawę jakości zbiorowego transportu na terenie miasta i jego przedmieść.

Projekt udało się zainicjować 10 lat później, ale bardzo szybko przerwano jego realizację ze względu na trudne warunki geologiczne. Aby zrealizować ostatnio założoną koncepcję budowy metra, miasto musiałoby wydać równowartość co najmniej 7-8 mld dolarów. Dlatego ostatecznie wycofano się z projektu.

Trzy linie tramwajowe w zamian

Alternatywą dla zaniechanej inwestycji ma być rozbudowa systemu tramwajowego na terenie miasta. Plany zakładają rozbudowę sieci tramwajowej, która potrwa do 2020 roku i da łącznie 79 km sieci tramwajowej na terenie Casablanki.

Pierwsza faza tego projektu została już zrealizowana. Na terenie Casablanki istnieje 30,7 km linii o przebiegu wschodnio-zachodnim, w kształcie litery "Y" - z dzielnicy Ennassim do Ain Diab (na wybrzeżu) i do Facultés. Łącznie na linii znajduje się 49 przystanków. Do obsługi systemu zostały zamówione łącznie 74 tramwaje Citadis firmy Alstom, która dostarczyła również systemy zasilania i sterowania ruchem. Za samą budowę linii miasto zapłaciło równowartość 745 mln dolarów.

Lokalne władze planują budowę linii nr 2 o długości 19 km, linii 3 o długości 14 km i linii nr 4 (15 km długości). Planowana wartość rozłożonej na sześć kolejnych lat inwestycji to około 1,91 mld dolarów.

Kongres Transportu Publicznego 2017

VI Kongres Transportu Publicznego

Szósta edycja Kongresu Transportu Publicznego odbędzie się w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie w dniach 12-13 października 2017 roku.

Wydarzenie to jest największym w Polsce spotkaniem przedstawicieli firm, instytucji i organizacji związanych z transportem publicznym. Wśród wątków które zostaną poruszone w tym roku znajdą się tematy takie jak:
  • alternatywne paliwa w transporcie a niska emisja w polskich miastach,
  • mobilność miejska,
  • technologie i źródła finansowania ekomobilności,
  • oświetlenie i jego wpływ na komfort i bezpieczeństwo pasażerów w transporcie publicznym oraz aktywność mieszkańców miast
  • wpływ „uwolnienia” stawek za parkowanie na spójny rozwój miast • tworzenie zintegrowanych systemów informacji pasażerskiej
  • centra przesiadkowe – planowanie, realizacja, najlepsze praktyki.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Tramwaje Warszawskie podpisały umowę na tabor techniczny

Prawo & Finanse

Tramwaje Warszawskie podpisały umowę na tabor techniczny

Jakub Dybalski 28 sierpnia 2014

41 tramwajów popłynie z Chin do Addis Abeby

Komunikacja

41 tramwajów popłynie z Chin do Addis Abeby

Jakub Dybalski 27 sierpnia 2014

Tramwaj Transmaszholdingu i Alstomu na torach Moskwy

Komunikacja

Tramwaj Transmaszholdingu i Alstomu na torach Moskwy

Łukasz Pastor 25 sierpnia 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS