Partnerzy serwisu:
Komunikacja

CAF dostarczy wagony metra dla Bukaresztu. Oferta Pesy odrzucona

Dalej Wstecz
Autor:

Michał Szymajda

Data publikacji:
2015-03-13 13:50
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

CAF dostarczy wagony metra dla Bukaresztu. Oferta Pesy odrzucona
CAF dostarczy wagony metra dla Bukaresztu.caf.es
Zarządca bukareszteńskiego metra Metrorex w przetargu na dostawę 43 sześciowagonowych pociągów metra wybrał ofertę hiszpańskiej firmy CAF. Zamówienie przewiduje opcję dostawy 8 kolejnych pociągów. Nowoczesne składy pojadą na ponad 17 kilometrowej linii M5 ze stacji Drumul Taberei do Pentelimon , która wkrótce wejdzie w fazę budowy.

Pierwotnie dostawcę składów metra mieliśmy poznać pod koniec 2014 roku, jednak ze względu na złożoność zamówienia Metrorex wydłużył procedurę do marca 2015.

Oferta Hiszpanów opiewa na kwotę niespełna 308 milionów euro. Tańsze propozycje złożyli Chińczycy z CSR Qingdao Sifang (272 mln. Euro) oraz rumuńska firma Astra Vagoane Călători (260 mln. Euro). Tylko 60% wagi zamówienia stanowiła cena, resztę takie czynniki jak zastosowane rozwiązania techniczne, koszty utrzymania czy okres gwarancji, dlatego Rumuni mogli przebierać w ofertach. Droższą ofertę złożył Alstom (322 mln. Euro) oraz bydgoska Pesa, która za dostarczenie pociągów chciała zainkasować najwięcej, bo 341 mln euro.

– Po wyprodukowaniu lokomotyw brakowało nam właściwie tylko pociągu metra. Nasza propozycja jest sumą doświadczeń z produkcji tramwajów i innych pojazdów elektrycznych – mówił o udziale w przetargu Michał Żurowski, rzecznik Pesy.

Konkurenci CAF mają termin do 20 marca na oprotestowanie wyników przetargu. Po tym okresie umowa stanie się obowiązującą.

Budowa linii nr 5 i zakup nowych pociągów jest finansowana ze środków rządu Rumunii (Metrorex jest w firmą państwową) oraz ze środków Europejskiego Banku Inwestycyjnego.

W tej chwili na 4 liniach o długości 70 kilometrów kursują 3 typy pociągów. Najstarsze rumuńskie składy Astra IVA powstawały w latach 1976-1992 . Na stanie Metrorexu są też 44 pociągi Bombardier Movia 346, które były produkowane między 2002 a 2008 r. Przewoźnika ma też 16 pociągów firmy CAF, wyprodukowanych w latach 2013-2014. Można więc powiedzieć, że zarządca metra chce kontynuować współpracę z hiszpańskim producentem.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Czy londyńskie metro zagrało w Gwiezdnych Wojnach?

Przestrzeń

Czy londyńskie metro zagrało w Gwiezdnych Wojnach?

Jakub Dybalski 08 kwietnia 2016

Pesa z dofinansowaniem na pociąg metra

Przestrzeń

Pesa z dofinansowaniem na pociąg metra

Witold Urbanowicz 02 marca 2016

Krzywy Róg: Podziemny tramwaj tymczasowo od 30 lat

Komunikacja

Krzywy Róg: Podziemny tramwaj tymczasowo od 30 lat

Kasper Fiszer 27 lutego 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS