Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Bytom: Zabytkowe eNki mają pozostać na linii tramwajowej 38

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
22-08-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Bytom: Zabytkowe eNki mają pozostać na linii tramwajowej 38
fot. WU
Wbrew wcześniejszym zapowiedziom Tramwaje Śląskie nie zrezygnują w pełni z obsługi wyjątkowej linii 38 w Bytomiu za pomocą zabytkowych tramwajów typu N. Krótka trasa ma być obsługiwana naprzemiennie przez eNkę i tramwaj częściowo niskopodłogowy, który Tramwaje Śląskie kupują w toczącym się przetargu.

Tramwaje Śląskie prowadzą teraz dwa przetargi na zakup do 55 nowych tramwajów. Przedmiot zamówienia w jednym z postępowań zakłada dostawę 10 nowych tramwajów jednoczłonowych, z czego dwa mają być dwukierunkowe. Pojazdy będą częściowo niskopodłogowe, a wymagany udział niskiej podłogi wynosi 20%. Wagony mają zostać dostarczone do końca 2019 r.

Nie bez powodu Tramwaje Śląskie zaplanowały zakup jednoczłonowych linii dwukierunkowych. – Te wagony mają być skierowane do obsługi linii nr 38, zastępując wysłużone wagony typu N – informował nas na początku sierpnia Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich. Jednocześnie zaznaczył, że przewidziana jest możliwość okazjonalnego lub weekendowego kursowania na linii 38.

Taka zapowiedź wywołała spore poruszenie, gdyż Bytom straciłby jeden ze swoich symboli. Teraz Tramwaje Śląskie podkreślają, że unikatowy charakter linii zostanie zachowany. – Po ogłoszeniu przetargu pojawiło się wiele publikacji prasowych, mogących sugerować, że nasze „eNki” znikną z krajobrazu Bytomia. Tak się nie stanie – podkreśla Andrzej Zowada, rzecznik Tramwajów Śląskich.

Nowe tramwaje mają nie tyle zastąpić stare eNki, co kursować naprzemiennie z zabytkowym taborem. – Nie chcieliśmy mówić o tym już teraz, bo chodzi o zmiany w obsadzie taborowej, które wejdą w życie dopiero za kilka lat, ale faktycznie plan zakłada, iż linia nr 38 będzie obsługiwana jednocześnie dwoma wagonami – nowym, niskopodłowym, ułatwiającym podróż zwłaszcza osobom starszym, chorym, czy rodzinom z dziećmi oraz charakterystycznym dla tej linii, zabytkowym wagonem typu N – wyjaśnia Andrzej Zowada.

Zmiany mają zostać wprowadzone po kompleksowej modernizacji ulicy Piekarskiej. Inwestycja obejmie remont torowiska, jak i jezdni, chodników, oświetlenia i infrastruktury podziemnej. Zakończenie tych prac ma zbiec się w czasie z dostawą nowych dwukierunkowych wagonów.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5