Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Bydgoszcz: Elektroniczne tablice z rozkładami jazdy już nie działają

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
15-07-2013
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Bydgoszcz: Elektroniczne tablice z rozkładami jazdy już nie działają
Darpaw, CC
Jak podaje "Gazeta Wyborcza", elektroniczne tablice z rozkładami jazdy zamontowane zimą na węźle Garbary i przy dworcu kolejowym w Bydgoszczy już nie działają. Urządzenia zepsuły się z powodu przegrzania w czasie ostatnich upałów.

Elektroniczne tablice, które znajdują się na przystankach wzdłuż nowej linii tramwajowej do dworca kolejowego powinny wskazywać godziny odjazdu najbliższego tramwaju czy autobusu.

Jak podaje "Gazeta Wyborcza", przy Garbarach na 16 tablic z elektronicznym rozkładem nie działa pięć, natomiast przy dworcu głównym spośród 16 tablic zepsutych jest siedem. Nie funkcjonuje też ta na przystanku Dworcowa-Matejki.

Część z tablic ma czarny ekran, na innych rozlewa się "ciemna plama". Na tych, które działają też nie widać wiele. Jak podaje "Gazeta Wyborcza", w słoneczne dni na monitorach LCD obraz jest nieostry, godziny odjazdów autobusów i tramwajów są więc prawie niewidoczne.

- To przez upały. Z informacji, którą pozyskaliśmy od producenta wynika, że urządzenie wyłącza się przy zbyt wysokiej temperaturze. Sytuacja taka ma miejsce z powodu zbyt małej odległości matrycy od szyby obudowy, którą zaprojektowano na 15 mm. Powstaje wówczas tzw. poduszka cieplna, która powoduje nadmierne nagrzewanie się matrycy - mówi "Gazecie Wyborczej" Rafał Grzegorzewski, naczelnik wydziału transportu publicznego Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej.

Tablica kosztuje prawie 12,5 tys. zł, więc wybór ten od początku budził kontrowersje. - Dzisiaj odchodzi się od takiego rodzaju urządzeń zwłaszcza na otwartych przestrzeniach. Raczej stosuje się tablice LED-owe, które dają bardziej wyrazisty obraz i są trwalsze. W zasadzie w całej Europie stosuje się teraz właśnie LED-y. Wiem, że są w firmie osoby, które od początku powtarzały, że z LCD będą problemy, ale nie zostały posłuchane. Teraz są tego konsekwencje- informuje "Gazetę Wyborczą" jeden z pracowników ZDMiKP.

Planowany jest zakup kolejnych urządzeń tego typu. - W nowych tablicach zostaną zastosowane przetwornice matryc przystosowane do pracy w wyższych temperaturach, a także matryce o innej jasności ekranu - mówi "Gazecie Wyborczej" naczelnik. Zmodyfikowana ma zostać obudowa tablic oraz sposób ich wentylacji.

Więcej
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Trapeze: System informacji musi być otwarty

Mobilność

Trapeze: System informacji musi być otwarty

Roman Czubiński 25 maja 2023

Białystok rozbudowuje SDIP

Przestrzeń

Białystok rozbudowuje SDIP

Przemysław Farsewicz 22 lipca 2022

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Trapeze: System informacji musi być otwarty

Mobilność

Trapeze: System informacji musi być otwarty

Roman Czubiński 25 maja 2023

Białystok rozbudowuje SDIP

Przestrzeń

Białystok rozbudowuje SDIP

Przemysław Farsewicz 22 lipca 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5