Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Bydgoski Rower Aglomeracyjny ruszy w kwietniu

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
30-03-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Bydgoski Rower Aglomeracyjny ruszy w kwietniu
fot. Pit1233, domena publicznaul. Długa w Bydgoszczy
1 kwietnia Bydgoszcz dołączy do grona miast z bezobsługową siecią wypożyczalni rowerów. Operator Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego – firma BikeU – rozpoczęła montaż elementów systemu w przedostatnim tygodniu marca. W pełni działająca sieć ma zostać oddana do dyspozycji mieszkańców 1 kwietnia.

W jej skład wejdzie 31 stacji dokujących wyposażonych w 310 jednośladów. Osoby chcące skorzystać z publicznych rowerów muszą zarejestrować się na stronie internetowej (www.bra.org.pl), zaakceptować regulamin oraz uiścić jednorazową, bezzwrotną opłatę inicjalną wynoszącą 10 zł. Po dokonaniu wpłaty każdy użytkownik otrzyma drogą mailową oraz SMS-em login i PIN konieczne do wypożyczenia roweru.

Pierwsze 20 minut darmowe

Odbycie podróży będzie wymagało uruchomienia znajdującego się przy stojakach terminalu. Po wypełnieniu instrukcji wyświetlonych na ekranie należy wpisać numer zamka i zapamiętać kod zabezpieczający do linki, który przyda się, jeśli użytkownik zechce przypiąć rower poza stacją. Następnie można odblokować elektrozamek i ruszać w drogę. Na jedno konto mogą być jednocześnie wypożyczone maksymalnie dwa rowery.

Opłaty naliczane za skorzystanie z Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego nie odbiegają w dużym stopniu od stawek obowiązujących w innych miastach posiadających własne systemy bezobsługowych wypożyczalni. Pierwsze 20 minut jazdy jest bezpłatne. To czas, który w zupełności wystarczy do przejechania kilkukilometrowej trasy. Podróż od 20 minut do godziny kosztuje złotówkę, od godziny do dwóch – 4 zł, od dwóch godzin do trzech – 6 zł. Każda kolejna godzina pochłonie z konta 7 zł. Wszystkie opłaty mają być naliczane i pobierane automatycznie.

Zwrot roweru polega na włożeniu znajdującego się pod bagażnikiem trzpienia do otworu w zamku. W razie braku miejsc na docelowej stacji, wypożyczone dwa kółka należy przypiąć linką do innego roweru i potwierdzić jego zdanie przy pomocy terminalu lub aplikacji mobilnej.

Przyzwoity początek

Doświadczenia innych polskich miejscowości pozwalają sądzić, że system Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego okaże się efektywny. 31 stacji zlokalizowanych głównie w środkowej części miasta tworzy solidną bazę pod dalszy rozwój. Krytykowaną przez niektórych mieszkańców zewnętrznych dzielnic koncentrację punktów wypożyczania należy postrzegać jako zaletę, bowiem jednym z czynników warunkujących sprawne funkcjonowanie roweru publicznego jest jego odpowiednie zagęszczenie. Stosunkowo zwarty system łatwo rozszerzyć przez dodanie kolejnych stacji w miejscach bardziej odległych od centrum. Urzędnicy biorą pod uwagę taką możliwość, jednak obecnie nie wiadomo, czy i kiedy to nastąpi.

– Jeżeli sieć bezobsługowych wypożyczalni odniesie sukces, będzie można ją bez problemu rozbudować. BRA może wyjść także poza granice Bydgoszczy, gdyż przystąpieniem do systemu zainteresowane są także okoliczne gminy – komentuje Krzysztof Kosiedowski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej.

Zdaniem operatora, Bydgoski Rower Aglomeracyjny stwarza również możliwość powiązania z Bydgoską Kartą Miejską, co w przyszłości może być ułatwieniem dla mieszkańców regularnie korzystających z komunikacji miejskiej.

W bieżącym roku bydgoska sieć wypożyczalni ma funkcjonować do 30 listopada.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Mobilność

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Roman Czubiński 08 lipca 2023

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

Mobilność

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Problemy roweru publicznego w Bydgoszczy. Jednak doświadczenie nieodzowne

Prawo & Finanse

Problemy roweru publicznego w Bydgoszczy. Jednak doświadczenie nieodzowne

Witold Urbanowicz 16 stycznia 2018

Milion wypożyczeń Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Mobilność

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Roman Czubiński 08 lipca 2023

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

Mobilność

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Problemy roweru publicznego w Bydgoszczy. Jednak doświadczenie nieodzowne

Prawo & Finanse

Problemy roweru publicznego w Bydgoszczy. Jednak doświadczenie nieodzowne

Witold Urbanowicz 16 stycznia 2018

Milion wypożyczeń Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5