Partnerzy serwisu:
Komunikacja

BYD chce budować monoraila tam, gdzie metro się nie zmieści

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2017-08-29 13:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kilka dni temu w niewielkim chińskim mieście Guilin zaprezentowano zwiedzającym wagony monoraila zbudowanego przez chiński koncern BYD, znany w Polsce głównie z produkcji autobusów elektrycznych. Pojazd ochrzczony jako Sky Train na razie jeździ jako prototyp w siedzibie koncernu w Shenzen.

Jak tłumaczył podczas prezentacji pojazdu prezes BYDa Wang Chuanfu, to pojazd zaprojektowany dla mniejszych miast, albo dla dzielnic biznesowych w tych większych aglomeracjach, gdzie z różnych powodów budowa w pełni funkcjonalnego systemu metra nie jest opłacalna. Koncern podpisał porozumienie z władzami Guilin w kwietniu. To miasto w południowo wschodnich Chinach liczące ok. 750 tys. mieszkańców, czyli jak na chińskie warunki niewielkie, ale o statusie prefektury miejskiej. Na razie przedstawiciele BYDa twierdzą, że w pełni sprawny system ruszy w Guilin „wkrótce”. Linia ma mieć 6 stacji i ma mieć długość ok. 28 km.

Sky Train na torze dziennikarze mogli zobaczyć po raz pierwszy jesienią zeszłego roku w pobliżu siedziby koncernu w Shenzen. To efekt rozwijanego od pięciu lat programu, który ma pozwolić wejść firmie na rynek transportu szynowego. Zbudowanie pierwszej wersji monoraila kosztowało firmę ponad 750 mln dol. Teraz ponoć budową jest zainteresowanie ok. 20 chińskich miast.

Dość mgliste są kalkulacje kosztów, które na razie opierają się głównie na deklaracjach przedstawicieli BYDa. Sky Train jest porównywany z metrem. Jego budowa ma kosztować 60 proc. mniej, a koszty eksploatacji mają być niższe o 20 proc. od porównywalnej linii metra. Przewaga monoraila ma też polegać na większej elastyczności, zarówno jeśli chodzi o miejsce, gdzie może zostać zbudowany, jak i większym możliwym nachyleniu trasy i mniejszym promieniu skrętu. Inżynierowie BYDa określają przepustowość Sky Traina na 10 – 30 tys. pasażerów na godzinę. Ma się rozpędzać do 80 km/h.



Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Polska jest sto tysięcy autobusów za Chinami

Prawo & Finanse

Polska jest sto tysięcy autobusów za Chinami

Jakub Dybalski 30 kwietnia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS