Stolica Podkarpacia w tym roku wyda ponad 1,320 mln zł z czego inwestycje pochłoną ponad 40% tej sumy. W większości będą to jednak inwestycje drogowe. Transport publiczny wzbogaci się głównie o kolejne elementy ITS.
Choć tegoroczny budżet jest o blisko 120 mln zł większy od zeszłorocznego, zaplanowano w nim dość dużą dziurę. Dochody oszacowano na 1 157 997 512 zł a wydatki na 1 320 493 681 zł. To oznacza, że dziura budżetowa wyniesie 162 496 169 zł i zostanie sfinansowana przede wszystkim z obligacji i kredytów.
Wydatki na transport i łączność oszacowano na prawie 494 mln zł. Z tej sumy wydatki bieżące w większości pójdą na zakup usług przewozowych w MPK Rzeszów. Przewoźnik otrzyma ponad 60 mln zł, z tego 58 mln zł to opłaty za przewozy, a pozostałe pieniądze zostaną wydane m.in. na remont i utrzymanie wiat przystankowych, dworca, czy kampanię informacyjną dotyczącą biletu elektronicznego.
Wśród wydatków budżetowych stosunkowo niewielkie sumy przeznaczono na sztandarowy pomysł ekipy prezydenta Tadeusza Ferenca, czyli rzeszowski monorail. Na „Rzeszowską kolejkę miejską” zaplanowano w budżecie tylko 250 tys. zł.
Więcej o tegorocznym budżecie transportowym Rzeszowa przeczytasz w Monitorze.