Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Budowa metra wycina drzewa. Za każde wycięte będzie nowe

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-03-17 13:28
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Budowa metra wycina drzewa. Za każde wycięte będzie nowe
fot. Łukasz Malinowski
Mieszkańców Woli niepokoją wycinki drzew w rejonie budowanego zachodniego odcinka II linii metra. Są one jednak niezbędne dla przeprowadzenia prac. – Stan drzew w większości został oceniony jako średni lub zły, dominowały klony, jesiony oraz lipy i topole. Rozważano przesadzenia, ale ze względu na małe prawdopodobieństwo przeżycia po przesadzeniu, odstąpiono od tego pomysłu – wyjaśnia Bartosz Sawicki, rzecznik firmy Gulermak. Za każde wycięte drzewo zostanie jednak posadzone jedno nowe.

W związku z niedawną zmianą przepisów, umożliwiającą w zasadzie nieograniczoną wycinkę drzew na prywatnych posesjach, temat zieleni budzi ostatnio sporo emocji. Przypadki wyciętych drzew przyciągają uwagę mieszkańców i mediów, nawet jeśli nie wynikają z nowych przepisów. Tak jest z rejonem planowanej stacji metra Płocka na zachodnim odcinku II linii metra, gdzie zasadnicze prace budowlane dopiero będą rozpoczynać się. Zdjęcia robią wrażenie zwłaszcza w zestawieniu ze wcześniejszymi rzutami ulicy.
W sumie na całym zachodnim odcinku – od stacji C9 Rondo Daszyńskiego do stacji C6 Księcia Janusza – planowanych do wycięcia jest 386 drzew i 3 072 m2 krzewów, czyli wszystkie, które kolidują z inwestycją bądź znajdują się w złym stanie. Do wycięcia pozostają jeszcze 43 drzewa i ok. 82 m2 krzewów.

W rejonie przyszłej stacji C8 Płocka, która ostatnio rozpaliła emocje mieszkańców, wycięto łącznie 125 drzew i 489 m2 krzewów. – W związku z budową stacji C8 Płocka konieczna była wycinka drzew z pasa zieleni po stronie nieparzystej ul. Płockiej. Wzdłuż ulicy Płockiej po stronie nieparzystej będzie zapewniony dojazd do posesji pod numerami 13/15/17, w których mieszka łączne kilkaset osób. Jest to jedyne możliwe rozwiązanie pozwalające mieszkańcom dojazd do ich domów – wyjaśnia Bartosz Sawicki, rzecznik firmy Gulermak, która realizuje budowę zachodniego odcinak II linii.

Generalnie wycinka nie objęła zieleni o wysokiej wartości. – Stan drzew w większości został oceniony jako średni lub zły, dominowały klony, jesiony oraz lipy i topole. Występowały również pojedyncze sztuki innych gatunków gatunki (typu: bez czarny, jabłonie, wierzby, świerki) – informuje Bartosz Sawicki. – Rozważano przesadzenia (zgodnie z założeniami projektu budowlanego), ale ze względu na wielkość drzew i małe prawdopodobieństwo przeżycia po przesadzeniu, posiłkując się także doświadczeniem z budowy centralnego odcinka metra, odstąpiono od tego pomysłu – dodaje Sawicki.

Po zakończeniu budowy mieszkańcy będą mogli cieszyć się z nowej zieleni. – Zgodnie z decyzją środowiskową nasadzenia kompensacyjne mają być wykonane w stosunku co najmniej jeden do jednego („tyle samo sadzimy ile wycinamy”). Jeśli chodzi o nasadzenia nałożone decyzjami administracyjnymi – jest to teren stacji C6 Księcia Janusza i wentylatorni V7 (po zachodniej stronie al. Prymasa Tysiąclecia) i lokalizacje zaproponowane przez Zakład Oczyszczania Miasta i Wydział Ochrony Środowiska dla Dzielnicy Wola – mówi Bartosz Sawicki. Wszystkie drzewa i krzewy mają zostać posadzone do końca 2019 r.

Oczywiście teraz w rejonie obiektów metra pojawić się ma zieleń o wyższej wartości. – Projektanci zaproponowali gatunki takie jak grab pospolity, jabłoń, platan klonolistny, wiśnia piłkowana, grusza drobnoowocowa, jarząb szwedzki, lipa drobnolistna, itp., czyli gatunki dobrze znoszące trudne warunki miejskie i jednocześnie mające szybki przyrost. Z zaproponowanych planów nasadzeń wynika, że nad stacjami będzie dominowała roślinność krzewiasta. Tam, gdzie to możliwe, pojawią się również drzewa, jednak w zgodzie z przepisami dot. infrastruktury podziemnej, które regulują m.in odległości drzew do sieci –wyjaśnia rzecznik firmy Gulermak.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa: Remont Obozowej przy okazji remontu linii obwodowej?

Przestrzeń

Warszawa: Remont Obozowej przy okazji remontu linii obwodowej?

Witold Urbanowicz 20 lutego 2017

Metro na Wolę: Wolska bez przejazdu do centrum od weekendu

Komunikacja

Metro na Wolę: Wolska bez przejazdu do centrum od weekendu

Witold Urbanowicz 30 stycznia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS