Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Budowa metra na Wolę zaawansowana w 21%

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-10-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Budowa metra na Wolę zaawansowana w 21%
mat. prasoweProjekt stacji C6 Księcia Janusza
Jak podsumowało Metro Warszawskie, budowa 3,4-kilometrowego odcinka zachodniego II linii metra do stacji C6 Księcia Janusza jest zaawansowana w 21%. Start pierwszej tarczy TBM jest zapowiadany na luty 2018 r.

Umowę na realizację 3,4-kilometrowego odcinka zachodniego II linii, na którym znajdują się trzy stacje, podpisano pod koniec września 2016 r. Jego czas trwania to 38 miesięcy. Prace za 1,148 mld zł realizuje turecka firma Gulermak. Stacje i inne obiekty kubaturowe są budowane metodą odkrywkową podstropową, a tunele będą drążone za pomocą tarcz TBM. – Na chwilę obecną wykonanie inwestycji sięga prawie 21% – mówi Paweł Federowicz, kierownik kontraktu ze strony Metra Warszawskiego.

Najbardziej zaawansowana jest budowa stacji C6 Księcia Janusza. Pracuje tutaj ok. 180 osób, ponad 20 maszyn i dwa dźwigi wieżowe. – Zeszliśmy już na poziom -2 [poziom peronu], co oznacza, że wykonaliśmy wykop praktycznie na całej długości 120 metrów komory startowej. W ponad 75% mamy wykonany poziom -2 i najdalej od przyszłego tygodnia zaczynamy z wykopami do poziomu płyty fundamentowej – mówi Federowicz.

W międzyczasie wykonawca realizuje prace związane z jet-groutingiem, czyli wzmocnieniem gruntu. Trwa też realizacja ścian szczelinowych, sięgających głębokości 27-28 m – w obszarze torów odstawczych zrealizowano ich już ponad 40%. – Prace posuwają się w szybkim tempie – ocenia Federowicz. Jak dodaje, ściany są zabezpieczone dodatkową przeponą przeciwwodną. – Została ona wykonana jest w komorze startowej, co umożliwia zejście z pracami do płyty fundamentowej – mówi kierownik kontraktu. Jak zapowiada, w lutym 2018 r. ma stąd wyruszyć pierwsza z tarcz drażących tunele na odcinku zachodnim.

Następna stacja to C7 Młynów. – Zaczęliśmy już wykopy pod stropem górnym. Wykop nie jest może spektakularny, ale w chwili obecnej trwają już prace związane ze zbrojeniem płyty górnej. W najbliższych tygodniach powinniśmy zakończyć prace nad płytą górną korpusu stacji – mówi Federowicz.

Najmniej zaawansowana jest stacja C8 Płocka, której budowa ruszyła na początku tego roku i przez którą tarcze TBM będą przechodzić w ostatniej kolejności. Pracują tutaj 93 osoby i 18 maszyn. – Mamy już ponad 65% zaawansowania w zakresie ścian szczelinowych, które schodzą na głębokość 45-46 metrów. Nie będzie tutaj korka jet-groutingowego, co wpływa na proces technologiczny – mówi Paweł Federowicz. – Planujemy w ciągu najbliższych miesięcy otworzyć front prac dla stropu i realizować roboty ziemne – dodaje kierownik.

Dobrze idą też prace na odcinku wschodnim-północnym. Wczoraj (5 października) na stacji C16 Szwedzka rozpoczął się rozruch tarczy Maria, która będzie drążyła tunel w kierunku stacji Dworzec Wileński. W związku z tym zresztą mieszkańcy wybranych kamienic przy Strzeleckiej będą musieli opuścić zajmowane lokale.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Właściciel betoniarni ma dobrowolnie przekazać grunty pod metro

Przestrzeń

Właściciel betoniarni ma dobrowolnie przekazać grunty pod metro

Witold Urbanowicz 04 września 2023

Metro na Karolin. Kolejne zmiany na Górczewskiej i Połczyńskiej

Przestrzeń

Metro na Karolin: Budowa znów przyspiesza

Przestrzeń

Metro na Karolin: Budowa znów przyspiesza

Witold Urbanowicz 21 czerwca 2023

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Właściciel betoniarni ma dobrowolnie przekazać grunty pod metro

Przestrzeń

Właściciel betoniarni ma dobrowolnie przekazać grunty pod metro

Witold Urbanowicz 04 września 2023

Metro na Karolin. Kolejne zmiany na Górczewskiej i Połczyńskiej

Przestrzeń

Metro na Karolin: Budowa znów przyspiesza

Przestrzeń

Metro na Karolin: Budowa znów przyspiesza

Witold Urbanowicz 21 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5