Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Budowa metra na Wolę zaawansowana w 21%

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-10-06 15:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Budowa metra na Wolę zaawansowana w 21%
Projekt stacji C6 Księcia Januszamat. prasowe
Jak podsumowało Metro Warszawskie, budowa 3,4-kilometrowego odcinka zachodniego II linii metra do stacji C6 Księcia Janusza jest zaawansowana w 21%. Start pierwszej tarczy TBM jest zapowiadany na luty 2018 r.

Umowę na realizację 3,4-kilometrowego odcinka zachodniego II linii, na którym znajdują się trzy stacje, podpisano pod koniec września 2016 r. Jego czas trwania to 38 miesięcy. Prace za 1,148 mld zł realizuje turecka firma Gulermak. Stacje i inne obiekty kubaturowe są budowane metodą odkrywkową podstropową, a tunele będą drążone za pomocą tarcz TBM. – Na chwilę obecną wykonanie inwestycji sięga prawie 21% – mówi Paweł Federowicz, kierownik kontraktu ze strony Metra Warszawskiego.

Najbardziej zaawansowana jest budowa stacji C6 Księcia Janusza. Pracuje tutaj ok. 180 osób, ponad 20 maszyn i dwa dźwigi wieżowe. – Zeszliśmy już na poziom -2 [poziom peronu], co oznacza, że wykonaliśmy wykop praktycznie na całej długości 120 metrów komory startowej. W ponad 75% mamy wykonany poziom -2 i najdalej od przyszłego tygodnia zaczynamy z wykopami do poziomu płyty fundamentowej – mówi Federowicz.

W międzyczasie wykonawca realizuje prace związane z jet-groutingiem, czyli wzmocnieniem gruntu. Trwa też realizacja ścian szczelinowych, sięgających głębokości 27-28 m – w obszarze torów odstawczych zrealizowano ich już ponad 40%. – Prace posuwają się w szybkim tempie – ocenia Federowicz. Jak dodaje, ściany są zabezpieczone dodatkową przeponą przeciwwodną. – Została ona wykonana jest w komorze startowej, co umożliwia zejście z pracami do płyty fundamentowej – mówi kierownik kontraktu. Jak zapowiada, w lutym 2018 r. ma stąd wyruszyć pierwsza z tarcz drażących tunele na odcinku zachodnim.

Następna stacja to C7 Młynów. – Zaczęliśmy już wykopy pod stropem górnym. Wykop nie jest może spektakularny, ale w chwili obecnej trwają już prace związane ze zbrojeniem płyty górnej. W najbliższych tygodniach powinniśmy zakończyć prace nad płytą górną korpusu stacji – mówi Federowicz.

Najmniej zaawansowana jest stacja C8 Płocka, której budowa ruszyła na początku tego roku i przez którą tarcze TBM będą przechodzić w ostatniej kolejności. Pracują tutaj 93 osoby i 18 maszyn. – Mamy już ponad 65% zaawansowania w zakresie ścian szczelinowych, które schodzą na głębokość 45-46 metrów. Nie będzie tutaj korka jet-groutingowego, co wpływa na proces technologiczny – mówi Paweł Federowicz. – Planujemy w ciągu najbliższych miesięcy otworzyć front prac dla stropu i realizować roboty ziemne – dodaje kierownik.

Dobrze idą też prace na odcinku wschodnim-północnym. Wczoraj (5 października) na stacji C16 Szwedzka rozpoczął się rozruch tarczy Maria, która będzie drążyła tunel w kierunku stacji Dworzec Wileński. W związku z tym zresztą mieszkańcy wybranych kamienic przy Strzeleckiej będą musieli opuścić zajmowane lokale.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa ze środkami na metro i tramwaje do Wilanowa i na Gocław

Prawo & Finanse

Warszawa ze środkami na metro i tramwaje do Wilanowa i na Gocław

Witold Urbanowicz 03 października 2017

Metro: Stacja Płocka w miedzi. Pierwsze elementy wystroju

Przestrzeń

Metro: Stacja Płocka w miedzi. Pierwsze elementy wystroju

Witold Urbanowicz 21 września 2017

Metro na Bródno i Bemowo z dofinansowaniem unijnym

Prawo & Finanse

Metro na Bródno i Bemowo z dofinansowaniem unijnym

Witold Urbanowicz 21 września 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5