Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Budowa metra na Targówku przyspiesza. Zakończenie wcześniej?

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-04-07 16:06
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Budowa metra na Targówku przyspiesza. Zakończenie wcześniej?
fot. Karolina Gańko / Astaldi
Budowniczowie odcinka wschodniego-północnego II linii metra, na Targówek, nie zwalniają tempa. Możliwe, że tarcza drążąca tunele wystartuje wcześniej niż w wakacje, a termin zakończenia budowy wyprzedzi harmonogram. Wcześniej też ma zostać ukończony ostatni odcinek w kierunku Bródna, bo już w 2021 r.

Głowica skrawająca i szereg innych elementów pierwszej tarczy, która ma drążyć jeden z tuneli od stacji C18 Trocka do stacji C15 Dworzec Wileński trafiła już pod ziemię, do szybu startowego. Wykonawca budowy tego odcinka, firma Astaldi, deklarowała, że drążenie rozpocznie się w "okolicach wakacji”. Wiele wskazuje na to, że tarcza może wystartować wcześniej. Według informacji portalu Transport-publiczny.pl mogłoby to nastąpić już w przyszłym miesiącu. – Nie potwierdzam, nie zaprzeczam. Praca idzie dobrze – odpowiada jedynie Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy wykonawcy.

Widać, że budowniczowie odcinka wschodniego nie zwalniają tempa. – Stan zaawansowania prac to prawie 30%. We wszystkich elementach – stacjach, wentylatorniach – jesteśmy w terminie harmonogramowym – wskazuje Dariusz Kostaniak, członek zarządu Metra Warszawskiego ds. inwestycji. Postęp w robotach skłania przedstawicieli miejskiej spółki do optymizmu. – W mojej ocenie zakończenie inwestycji po 38 miesiącach – w maju 2019 r. – jest jak najbardziej realne, może nawet z lekkim wyprzedzeniem – mówi Kostaniak. Oczywiście zastrzega, że na tego typu inwestycjach trzeba liczyć się z możliwymi niespodziankami.

Budowa zachodniego odcinka, na Wolę, jest mniej zaawansowana, ale zaczęła się z kilkumiesięcznym przesunięciem. – Życzę sobie, żebyśmy mogli powtórzyć ten scenariusz na odcinku zachodnim. Wszystko idzie w tym kierunku, żeby tak się stało – przekazuje Kostaniak.

Przyspieszyć ma szansę także realizacja dalszych odcinków. – 20 września 2016 r. podpisaliśmy umowę z biurem projektowym ILF na projektowanie ostatnich trzech stacji na wschodzie: C19 Zacisze, C20 Kondratowicza, C21 Rembielińska. Zakres rzeczowy obejmuje przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie decyzji lokalizacji linii kolejowej i uzyskanie pozwolenia na budowę – przypomina Dariusz Kostaniak.

– Prawomocna decyzja z pozwoleniem na budowę powinna do nas wpłynąć w styczniu 2018 r. Mając to na uwadze, przewidujemy, że w ostatnim kwartale 2017 r. zostanie ogłoszony przetarg na realizację trzech stacji. W 2018 r. powinniśmy wejść na plac budowy. Przewidywany termin zakończenia budowy to 2021 r. – deklaruje Kostaniak. Wcześniej krążyła data 2023 r.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Kondratowicza dzięki metru ma stać się salonem Bródna

Przestrzeń

Kondratowicza dzięki metru ma stać się salonem Bródna

Witold Urbanowicz 07 kwietnia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5