Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Budapeszt połączył tramwaje rozdzielone przez metro

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2016-01-27 16:33
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Budapeszt połączył tramwaje rozdzielone przez metro
fot. BKK
Budapeszt połączył tramwaje rozdzielone przez metro
Budapeszt połączył tramwaje rozdzielone przez metro
Budapeszt połączył tramwaje rozdzielone przez metro
Budapeszt połączył tramwaje rozdzielone przez metro
Budapeszt połączył tramwaje rozdzielone przez metro
Budapeszt połączył tramwaje rozdzielone przez metro
Budapeszt połączył tramwaje rozdzielone przez metro
Budapeszt połączył tramwaje rozdzielone przez metro
Budapeszt połączył niedawno południową i północą część sieci tramwajowej po stronie Budy. To odwrócenie skutków zmian z lat 70, gdy linie tramwajowe skracano w związku z budową metra. – Nasze dziesięcioletnie marzenia stały się rzeczywistością – komentuje Dávid Vitézy, szef budapeszteńskiej komunikacji.

Niedawno zakończyła się drobna, lecz długo oczekiwana inwestycja tramwajowa w Budapeszcie. 16 stycznia zakończono budowę odcinka torów między placem Batthyany a mostem Małgorzaty – tym samym złączone zostały dwie części tramwajowej sieci. Wcześniej podróż z północy na południe wymagała dwóch przesiadek albo kontynuowania przejazdu autobusem. Projekt umożliwia przedłużenie linii 17, 19 i 41, choć na razie – z powodu przedłużającej się przebudowy tunelu w rejonie mostu Łańcuchowego – obowiązuje czasowa organizacja ruchu.

Przedsięwzięcie obejmowało przebudowę krótkiego i niewykorzystywanego łącznika między liniami 17 i 4/6, budowę nowego połączenia między liniami 4/6 na placu Széll Kálmán, a także budowę nowego odcinka torów pomiędzy mostem Małgorzaty a placem Batthyany. Koszt prac, do których dokładała się Unia Europejska, wyniósł 16 mld forintów (ok. 230 mln zł). Jednocześnie kończy się też przebudowa węzła na placu Szell Kalman.

Zmiana układu komunikacyjnego jest odwróceniem polityki tramwajowej, wdrażanej od lat 70. Wówczas, w związku z budową i rozbudową metra, zaczęto zamykać i skracać linie tramwajowe, które często zostały sprowadzone do roli dowozówek do metra. Proces likwidacji tras był kontynuowany aż do lat 90. W ostatnich latach tramwaje przeżywają renesans. Władze zapowiadają dalsze inwestycje, w tym odbudowę kilku wcześniej zlikwidowanych tras (m.in. na ulicach Váci i Bajcsy-Zsilinszky, a także w kierunku wschodnio-północnym na ulicach Kossuth Lajos, Rákóczi, Thököly) i budowę kilku nowych linii (np. przedłużenie dwójki na północ wzdłuż Dunaju).



fot. BKK

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Czy londyńskie metro zagrało w Gwiezdnych Wojnach?

Przestrzeń

Czy londyńskie metro zagrało w Gwiezdnych Wojnach?

Jakub Dybalski 08 kwietnia 2016

High Line - od Alei Śmierci do modnej okolicy

Przestrzeń

High Line - od Alei Śmierci do modnej okolicy

Marcin Żywiałkowski 04 kwietnia 2016

Systemy komunikacyjne miast wschodniej Afryki

Komunikacja

Systemy komunikacyjne miast wschodniej Afryki

Marcin Żywiałkowski 09 kwietnia 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS