Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Bombardier dostarczy tramwaje dla Wiednia

Dalej Wstecz
Autor:

Łukasz Pastor

Data publikacji:
2014-12-03 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Bombardier dostarczy tramwaje dla Wiednia
tramwaj dla Wiedniafot. Bombardier
Ponad pół miliarda euro - tyle jest wart kontrakt, jaki będzie realizowała firma Bombardier. Producent dostarczy 156 niskopodłogowych tramwajów na zamówienie wiedeńskiego operatora - firmy Wiener Linien. Ostatni tramwaj ma zostać dostarczony do Wiednia w 2026 roku.

Tramwaje Flexity będą produkowane w Wiedniu, w lewobrzeżnej dzielnicy Donaustadt. Nowe tramwaje od 2018 roku sukcesywnie będą zastępowały flotę wyeksploatowanych pojazdów, których większość została zbudowana w latach siedemdziesiątych ubiegłego stulecia. Każdy pojazd będzie miał długość 34 m i będzie zbudowany z pięciu członów. Na pokładzie tramwaju znajdzie się miejsce dla 211 pasażerów.

Wiedeń nie chciał więcej pojazdów Siemensa

- Chcieliśmy, aby były to pojazdy nowoczesne, wygodne oraz przyjazne środowisku naturalnemu. Nowe tramwaje będą dobrze współgrały z istniejącą infrastrukturą oraz będą oferowały dobre połączenie ceny i wydajności - powiedział Günter Steinbauer - szef Wiener Linien.

W minionym roku firma Wiener Linien poinformowała, że rezygnuje z wcześniejszych planów obejmujących skorzystanie z opcji zakupienia kolejnych tramwajów niskopodłogowych ULF (ang. ultra-low floor) od firmy Siemens, które stały się już swego rodzaju symbolem Wiednia. Pierwsze zamówienie na dostawę tych tramwajów z 1997 roku obejmowało dostawę 150 pojazdów, a drugie, realizowane obecnie, również 150 tramwajów. Ostatni wyjedzie z wiedeńskiej fabryki Siemensa w przyszłym roku. Jest jeszcze trzecie zamówienie na tramwaje ULF, w ramach którego dostawy dodatkowych 36 pojazdów zostaną zrealizowane w roku 2016.

Osiem lat dostaw

Nowy przetarg oznacza, że operator odchodzi od dotychczasowej strategii. W postępowaniu, obok Bombardiera, wystartował również Siemens z ofertą dostawy nowocześniejszej wersji tramwajów ULF, jednak ostatecznie zamawiający postawił na ofertę Bombardiera.

Flexity to tramwaje w stu procentach niskopodłogowe. Do tej pory do różnych miast świata producent dostarczył ich ponad trzy tysiące. Nowy kontrakt dla Wiednia obejmuje także utrzymanie wszystkich pojazdów. Realizacja całego zamówienia potrwa osiem lat i obejmuje okres 2018 - 2026. Całkowity koszt kontraktu to 562 mln euro.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Pieszy z punktu widzenia motorniczego

Przestrzeń

Pieszy z punktu widzenia motorniczego

Michał Jagusiak 02 grudnia 2014

Kolejne tramwaje opuszczają zakłady Electrontransu

Komunikacja

Kolejne tramwaje opuszczają zakłady Electrontransu

Witold Urbanowicz 21 listopada 2014

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS