Tramwaje Flexity zwiększą zdolności przewozowe brukselskiego operatora i zarządcy komunikacji STIB, pomagając w obsłudze rosnącej liczby pasażerów. Dla pierwszego zamówienia w ramach kontraktu ramowego Bombardier wyprodukuje 60 tramwajów Flexity, składających się łącznie z 322 członów.
Bombardier Transportation oraz Zarząd Transportu Miejskiego w Brukseli (STIB) podpisali umowę ramową na dostawę do 175 tramwajów Bombardier Flexity. Łączna wartość umowy ramowej szacowana jest na około 480 mln euro (586 mln dol.). Pierwsze zamówienie w ramach umowy ramowej, podpisane 24 kwietnia, obejmuje 60 tramwajów Flexity, a jego wartość wynosi około 169 mln euro (206 mln dol.). Podpisanie umowy jest konsekwencją wyboru Bombardier Transportation jako preferowanego dostawcy, o czym STIB poinformowało 5 lutego.
– Naszym celem jest spełnienie oczekiwań pasażerów oraz przekonanie mieszkańców Brukseli do pozostawienia samochodów w domu i wybrania bardziej efektywnych i przyjaznych środowisku naturalnemu rozwiązań w zakresie mobilności. Nowe tramwaje Flexity, odgrywające tu kluczową rolę, znacząco poprawią komfort podróży dzięki m.in. niskopodłogowym strefom wejściowym, przestrzennemu wnętrzu oraz wyrafinowanemu, inspirowanemu przez Art Nouveau, designowi autorstwa Axela Enthovena. W ciągu ostatnich 20 lat nasi inżynierowi zdobyli szeroką wiedzę o brukselskiej sieci tramwajowej, która pozwoliła firmie Bombardier zaproponować najbardziej efektywne i przyjazne dla sieci rozwiązanie transportowe – mówi Sébastien Ridremont, dyrektor sprzedaży Bombardier Transportation w krajach Beneluksu.
Nowe tramwaje będą oferować szereg udogodnień, takich jak system informacji pasażerskiej z dużymi ekranami LCD o wysokim kontraście oraz klimatyzację sterowaną za pomocą inteligentnych czujników. Oświetlenie LED obniży zużycie energii, a przyjazne dla torów wózki Bombardier Flexx Urban 3000 zapewnią płynną jazdę, obniżając poziom drgań i hałasu. Kabina motorniczego zostanie wyposażona w nasz System Wspomagania Motorniczego, najnowszą technologię w zakresie bezpieczeństwa, wykorzystującą szereg inteligentnych kamer i czujników wykrywających pieszych oraz inne pojazdy poruszające się w pobliżu pojazdu.
Niektóre z nowych tramwajów zastąpią starsze wysokopodłogowe tramwaje, zaś reszta zasili flotę tramwajową STIB, zwiększając jej zdolności przewozowe. Zgodnie z pierwszym zamówieniem w ramach kontraktu ramowego pierwsze 49 pojazdów zostanie dostarczonych w konfiguracji pięcioczłonowej o długości 32 m, zaś pozostałe 11 pojazdów będzie wersją siedmioczłonową o długości 43 m. Dostawa pojazdów ma się rozpocząć w marcu 2020 r.
Do tej pory Bombardier dostarczył do STIB ponad 400 tramwajów, w tym starsze tramwaje wysokopodłogowe PCC serii 7000 w latach 70., pojazdy T2000 w latach 90. oraz 220 tramwajów T3000 i T4000 dostarczonych w ramach ostatniego zamówienia w latach 2005-2015.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.