fot. Travelarz, lic. CC BY-SA 3.0 PLCzy telefon wyprze kasowane bilety papierowe?
O możliwościach poboru opłat za pośrednictwem aplikacji mobilnych mówił podczas Kongresu Transportu Publicznego Piotr Bochenek ze SkyCash Poland. Jego zdaniem telefon pozwala nie tylko wygodnie płacić za istniejące dotychczas usługi, ale także korzystać z zupełnie nowych, np. w zakresie ubezpieczeń komunikacyjnych.
– Zdarza się nam zapomnieć zabrać ze sobą portfela, dokumentów czy kluczyków, ale coraz rzadziej wychodzimy z domu bez telefonu komórkowego – przekonywał podczas kongresu Transportu Publicznego Piotr Bochenek, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu SkyCash Poland. W jego opinii telefon może więc stać się podstawowym narzędziem dostarczania informacji w mieście, także w transporcie zbiorowym. – Staje się on naszym nierozłącznym towarzyszem – stwierdził.
Ubezpieczenie tylko wtedy, kiedy jest naprawdę potrzebne
Wskazywał, że według cytowanych przez niego badań już w 2014 r. około jedna trzecia użytkowników telefonów korzystała z nich w czasie podróży. – Myślę, że dziś jest to już blisko 50 procent – ocenił. Przekonywał też, że co czwarty ankietowany chciałby móc dokonywać opłat przy pomocy telefonu zamiast z użyciem gotówki czy karty. Prelegent upatruje w tym szansy na dynamiczny rozwój systemów biletowych opartych na płatnościach mobilnych.
– Nasza platforma już dziś ma ponad 1,3 mln aktywnych użytkowników – wskazywał. Podkreślał też, że nowe technologie mobilne pozwalają nie tylko przenosić dotychczasowe usługi do nowego kanału sprzedaży, ale także kreować niedostępne dotychczas produkty odnoszące się do przestrzeni miejskiej. – Testowo wprowadzamy np. mikroubezpieczenia parkingowe polegające na tym, że klient ubezpiecza swój samochód tylko na czas, w którym jest on gdzieś zaparkowany – argumentował.
Niebawem platforma biletowa SkyCash w GOP
Przez aplikację SkyCash można obecnie kupić także bilety komunikacji miejskiej w 44 miastach. W 14 z nich telefon może służyć również jako nośnik biletu okresowego. – Wymaganymi identyfikatorami są różne dane, np. numer PESEL, dowodu osobistego czy legitymacji – tłumaczył Piotr Bochenek. Dodał także, że obszar, na którym dostępne są usługi jego firmy, jest stale powiększany. – Niedawno wygraliśmy przetarg w GOP i w niedługim czasie pojawimy się w ponad dwudziestu gminach – zapowiedział.
W jego opinii główną zaletą proponowanego przez SkyCash rozwiązania jest jego duża elastyczność i możliwość dokładnego dopasowania usługi do wymagań konkretnego miasta. – Nie ma też konieczności integracji np. z kartą miejską – podkreślał. Dodał, że aplikacja płatnicza jego firmy jest oceniana pozytywnie także przez użytkowników, jest bowiem wygodna i pozwala zaoszczędzić czas.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.