Partnerzy serwisu:
Mobilność

Biletomaty w nowych pociągach SKM Trójmiasto nie sprawdziły się

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-02-01 15:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Biletomaty w nowych pociągach SKM Trójmiasto nie sprawdziły się
fot. Michał Szymajda
W dwóch nowych Impulsach do niedawna zamontowane były biletomaty, jednak ostatecznie spółka SKM Trójmiasto podjęła decyzję o ich wymontowaniu. – Okazało się jednak, że sprzedaż biletów za ich pośrednictwem była minimalna i nie pokrywała nawet kosztów eksploatacji – mówi Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy SKM Trójmiasto.

Dwa Impulsy, które w 2016 r. wyjechały na trasy obsługiwane przez SKM Trójmiasto, było wyposażone w biletomaty (po dwa na pojazd), w których można było płacić wyłącznie kartą. To u tego przewoźnika nowość – do tej pory pasażerowie kupowali bilety w kasach bądź biletomatach na przystankach i stacjach.

Choć zazwyczaj biletomaty pojazdowe cieszą się dużym zainteresowaniem, rozwiązanie w trójmiejskich realiach jednak nie sprawdziło się. – Okazało się jednak, że sprzedaż biletów za ich pośrednictwem była minimalna i nie pokrywała nawet kosztów eksploatacji. Obrót w nich był kilkadziesiąt razy mniejszy niż w biletomatach stacjonarnych – informuje Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy SKM Trójmiasto.

Ostatecznie w listopadzie zeszłego roku podczas przeglądu u producenta SKM postanowiła zdemontować urządzenia. – W ich miejsce zamontowaliśmy siedzenia – mówi Złotoś. Same urządzenia zostaną jednak wykorzystane w inny sposób. – Zainstalujemy je na jednym z przystanków SKM – zapowiada Tomasz Złotoś.

Braku popularności biletomatów nie ma co się dziwić – biorąc pod uwagę, że były one zainstalowane jedynie w dwóch jednostkach, jeżdżących często w składzie, i to jeszcze bez przypisanej stałej trasy. Rzecznik SKM przypomina, że bilety zawsze można kupić u kierownika pociągu. – Staramy się promować elektroniczne kanały komunikacji, jak chociażby uruchomioną 15 stycznia platformę Bilkom 2 – mówi Tomasz Złotoś.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5