Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Bezpieczeństwo pieszych. Szef ZDM: Sygnalizacja czasem przeszkadza

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2016-03-04 12:41
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Bezpieczeństwo pieszych. Szef ZDM: Sygnalizacja czasem przeszkadza
fot. ZDM Warszawa
Wśród priorytetów warszawskiego Zarządu Dróg Miejskich jest poprawa bezpieczeństwa pieszych. Drogowcy zlecą wykonanie audytu przejść w trzech najbardziej niebezpiecznych pod tym względem dzielnicach. Sygnalizacja świetlna nie zawsze jest rozwiązaniem. – Wydaje się, że ta sygnalizacja przez wielu jest uważana za równoważnik poprawy bezpieczeństwa, a nie zawsze tak jest. Czasami nawet sygnalizacja to bezpieczeństwo pogarsza – ludzie czują się pewniej i zasada ograniczonego zaufania się wyłącza – mówi Łukasz Puchalski, szef ZDM-u.

Zarząd Dróg Miejskich zarządza ok. 4300 przejściami dla pieszych. – Naszym priorytetem jest poprawa bezpieczeństwa pieszych. Sporo, zwłaszcza w jesienne i zimowe wieczory, mamy zdarzeń drogowych z udziałem pieszych. Na pewno to nie jest powód do dumy. Trzeba te problemy jak najszybciej rozwiązać – deklaruje Łukasz Puchalski, szef Zarządu Dróg Miejskich.

Drogowcy zlecili wykonanie audytu ok. 900 przejść w dzielnicach Śródmieście, Wola i Praga Płd. – Ogłosiliśmy audyt, który obejmuje pierwsze trzy dzielnice, w których było z tym bezpieczeństwem najgorzej. Opracowanie ma kompleksowo wskazać nieprawidłowości i co należałoby poprawić. Systematycznie chcielibyśmy wprowadzać rekomendacje – mówi Puchalski. Rocznie ZDM chce audytować mniej więcej tysiąc przejść.

Jednym z rozwiązań są azyle, które umożliwiają przejście na drugą stronę ulicy. W zeszłym roku wykonano 16 takich azyli. Priorytetem ma być jednak doświetlanie przejść. W zeszłym roku ZDM wydał na ten cel 300 tys. zł. – Doświetliliśmy piętnaście przejść w pełni profesjonalnie i kompleksowo, a kilkadziesiąt – w ramach działań doraźnych, zwiększających moc światła w już istniejących opraw bądź dokładanie drugiej oprawy (jak na Św. Wincentego) – mówi Łukasz Puchalski.

Puchalski podkreśla zalety doświetlonych przejść. – Mamy takie przypuszczenie graniczące z pewnością, że doświetlenie poprawia bezpieczeństwo w sposób istotny. Ja – jako pieszy i kierowca – mogę mówić w samych superlatywach o tych przejściach, które zostały doświetlone. Czuję się bezpieczniej, wiem w jaki sposób mogę zareagować. Były takie miejsca, gdzie jadąc nawet z ograniczoną prędkością, nie byłem pewny, czy ktoś będzie korzystać z przejścia – mówi Łukasz Puchalski. Jak mówi, w najbliższych dniach ZDM będzie chciał zlecić doświetlenie kilkudziesięciu kolejnych przejść.

Szef drogowców podkreśla, wbrew częstym opiniom, że sygnalizacja świetlna… nie zawsze jest dobra. – Wydaje się, że ta sygnalizacja przez wielu jest uważana za równoważnik poprawy bezpieczeństwa, a nie zawsze tak jest. Czasami nawet sygnalizacja to bezpieczeństwo pogarsza – ludzie czują się pewniej i dochodzi do zdarzeń drogowych. Oczywiście łatwiej ustalić winnego, ale skutki i konsekwencje są często dużo gorsze – mówi Łukasz Puchalski.

– Mamy taką świadomość, że jak jest sygnalizacja świetlna, to ktoś myśli za nas i jak świeci się zielone, to nie trzeba sprawdzać, czy jest bezpiecznie, czy ktoś nie wchodzi na przejścia. Zasada ograniczonego zaufania u wszystkich się wyłącza – mówi Puchalski. Wspomina też o problemie przejeżdżania na „późnym zielonym”. Zdaniem Puchalskiego lepiej sprawdza się chociażby rondo.

Podsumowanie roku w Zarządzie Dróg Miejskich TUTAJ.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
ZDM czeka na koncepcję pasów przy Dworcu Centralnym

Przestrzeń

ZDM czeka na koncepcję pasów przy Dworcu Centralnym

Witold Urbanowicz 26 listopada 2015

Warszawa: Podziemia do lamusa. Będą kolejne pasy na pl. Na Rozdrożu

Przestrzeń

Warszawa: Podziemia do lamusa. Będą kolejne pasy na pl. Na Rozdrożu

Witold Urbanowicz 13 października 2015

Kierowcy nie przepuszczają pieszych, choć uważają, że warto

Komunikacja

Kierowcy nie przepuszczają pieszych, choć uważają, że warto

Witold Urbanowicz 23 września 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS