Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Bełchatów. Solaris okaże się lepszy od Ursusa?

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2018-06-05 15:39
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Bełchatów. Solaris okaże się lepszy od Ursusa?
fot. MZK Bełchatów
W Bełchatowie otwarto oferty na dostawę sześciu autobusów – trzech z napędem diesla i trzech elektrycznych. W obu częściach ofertę, nieco przekraczającą budżet zamawiającego, złożył Solaris. W części elektrobusowej konkurencyjną propozycję ma Ursus Bus, ale jest ona droższa niż propozycja rywala.

Część pierwsza zamówienia dotyczyła autobusów niskopodłogowych, z silnikami spełniającymi normę emisji spalin Euro 6. Bełchatów miał tu do wydania 3 245 999,98 zł brutto. W części drugiej chodziło o trzy autobusy z napędem elektrycznym, a budżet zamawiającego określono na 7 318 499,99 zł brutto.

W obu częściach zamówienia dość szeroko określono długość pojazdów (9–12 m), ale po pierwsze w kryteriach oceny ofert promowano autobusy MAXI, a po drugie wskazano minimalną liczbę pasażerów, które mają pomieścić pojazdy (90 – diesle, 70 – elektryczne), co sugerowało jak najdłuższe maszyny.

W części pierwszej jedyną ofertę złożył Solaris i jego cena – 3 413 250 zł brutto – nie przekracza budżetu o tyle, żeby Bełchatów się na nią nie zdecydował. Producent z Bolechowa dostarczy pojazdy w ciągu 360 dni i oferuje czteroletnią gwarancję na cały pojazd.

W części drugiej dojdzie do starcia dwóch polskich producentów. Solaris swoje trzy elektrobusy chce sprzedać kopalnianemu miastu za 7 483 320 zł brutto, a Ursus Bus za 7 633 130,31 zł brutto. Różnica jest niewielka, ale może okazać się decydująca, bo pozostałe parametry w obu ofertach są podobne. Obaj producenci oferują czteroletnią gwarancję na cały pojazd, pięć lat na baterie i dostawy w ciągu 360 dni od daty podpisania umowy.

Teraz bełchatowscy urzędnicy zbadają oferty i będą musieli podjąć decyzję, czy dorzucić trochę więcej pieniędzy do zakładanego budżetu. Jeśli się zdecydują, darmowa komunikacja miejska w Bełchatowie wzbogaci się w przyszłym roku o pierwsze autobusy o napędzie elektrycznym.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Bełchatów kupuje autobusy, w tym elektryczne. Ale jak długie?

Komunikacja

Bełchatów kupuje autobusy, w tym elektryczne. Ale jak długie?

Jakub Dybalski 13 kwietnia 2018

Łódzkie: Wciąż bez kluczowej decyzji ws. RPO

Komunikacja

Łódzkie: Wciąż bez kluczowej decyzji ws. RPO

Kasper Fiszer 05 stycznia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS