Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Będzie przedłużenie linii SKM do Tczewa?

Dalej Wstecz
Autor:

Paweł Rydzyński

Data publikacji:
2014-04-08 09:09
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Będzie przedłużenie linii SKM do Tczewa?
fot. Aktron, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia Commons.
Jak poinformował portal trojmiasto.pl, władze SKM myślą o przedłużeniu linii 250 do Tczewa. SKM niebawem zamówi wstępne studium rozbudowy tej linii. Inicjatywie tej przyklaskują m.in. władze Pruszcza Gd. Należy przypomnieć, że niedawno opublikowany raport ZDG TOR wykazał konieczność wydatnej poprawy przepustowości trasy pomiędzy Gdańskiem i Pszczółkami.

– Chcemy poznać odpowiedź na pytanie: na jakim odcinku i ile torów w kierunku Tczewa można zbudować – cytuje trojmiasto.pl Marcina Głuszka, dyrektora ds. marketingu i umów w PKP SKM. Jak zauważa portal, największym wyzwaniem dla projektantów będzie zaprojektowanie torowiska przez Orunię. W istniejącym dziś pasie kolejowym jest mało miejsca na budowę kolejnego toru. Niewykluczone więc, że inwestycja będzie przewidywała wyburzenia niektórych budynków.

Jeden tor: 100-150 mln zł?

Jak zauważa trójmiasto.pl, wstępne studium to efekt działań podjętych przez władze Pruszcza Gdańskiego oraz samorządowców powiatu gdańskiego, tczewskiego i malborskiego. Jeśli analiza wykaże, że budowa przedłużenia linii 250 do Tczewa jest zasadna, wtedy samorządy, które postulują o realizację inwestycji będą musiały dokapitalizować SKM. Szacuje się, że pociągnięcie tylko jednego toru do Pruszcza Gd. będzie wydatkiem rzędu 100-150 mln zł.

– Od dawna postulujemy większe zaangażowanie spółki SKM na południowym kierunku operacyjnym spółki. Mam nadzieję, że wstępne studium będzie pierwszym poważnym krokiem w tym kierunku – ocenił w rozmowie z trójmiasto.pl burmistrz Pruszcza Gd. Janusz Wróbel.

Raport TOR nt. problemów z przepustowością

Przypomnijmy, że w ubiegłym tygodniu opublikowany został raport ZDG TOR na temat ograniczonej przepustowości linii kolejowych w woj. pomorskim, utrudniającej rozwój trójmiejskich portów. W konkluzjach raportu zapisano m.in., że aby zmniejszyć problemy z przepustowością – istotne zarówno z punktu widzenia przewoźników pasażerskich, jak i towarowych – należy m.in. wybudować 4-torową linię pomiędzy Gdańskiem, Pruszczem Gd. i Pszczółkami. Z głównymi konkluzjami oraz całością raportu można zapoznać się tutaj.

Należy też zauważyć, że kilka tygodni temu zakończyło się tworzenie dokumentu (SKM określiła go mianem „prestudium”) nt. zasadności przedłużenia linii 250 SKM o odcinek Rumia – Wejherowo. W dokumencie wykazano konieczność wybudowania na tym odcinku dwóch nowych torów i całkowitego odseparowania ruchu aglomeracyjnego od regionalnego, dalekobieżnego i towarowego. Ten w całości miałby być prowadzony po istniejących torach linii 202, która – jak wykazano w dokumencie – miałaby na odcinku do Wejherowa zostać kompleksowo zmodernizowana.

Cały artykuł

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
KD i SKM Trójmiasto zadowolone z początku roku

Prawo & Finanse

KD i SKM Trójmiasto zadowolone z początku roku

Paweł Rydzyński 12 marca 2014

Kolej traci pasażerów – ale nie w aglomeracji warszawskiej

Komunikacja

Kolej traci pasażerów – ale nie w aglomeracji warszawskiej

Jakub Madrjas 11 lutego 2014

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS