Partnerzy serwisu:
Mobilność

Autonomiczny autobus już w marcu w Schaffhausen

Dalej Wstecz
Autor:

Maciej Faryna

Data publikacji:
2018-02-09 10:40
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. własna/Trapeze Poland

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Autonomiczny autobus już w marcu w Schaffhausen
fot. Trapeze Poland
Niespełna rok temu – w lipcu 2017 roku – autonomiczny autobus został po raz pierwszy zaprezentowany publicznie w Neuhausen, na terenie Laboratorium Mobilności AMoTech. Od tego czasu trwały prace przygotowawcze – od integracji pojazdu z systemem, po prace legislacyjne dopuszczające pojazd do ruchu.

W najbliższych dniach za zgodą szwajcarskiego federalnego urzędu ruchu drogowego (Bundesamt für Strassen, ASTRA) ma zostać wydana tablica rejestracyjna. Kiedy tylko to nastąpi, pasażerowie będą mogli skorzystać z przejazdu autonomicznym pojazdem między Industrieplatz a centrum miasta. W pierwszej fazie – z osobą nadzorującą pracę systemu na pokładzie. Oznacza to rozpoczęcie testowania autonomicznych pojazdów w regularnych zbiorowych usługach transportowych.

Plany na I kwartał 2018

Jeszcze w lutym Trapizio – tak nazwany został wspomniany autobus – zostanie po raz pierwszy użyty przez VBZ, organizatora transportu publicznego w Zurychu będącego wieloletnim partnerem firmy Trapeze. Zostaną przeprowadzone testy na terenie VBZ w Zurychu. Uzyskane w tym projekcie dane zostaną uwzględnione we wdrożeniu nad wodospadem Rheinfall. Początek marca to prezentacja możliwości podczas IT-Trans w Karlsruhe. Na targach inteligentnych rozwiązań dla publicznego transportu pasażerskiego, Trapeze zaprezentuje także: PitStop - narzędzia do efektywnego zarządzania flotą, zajezdnią i zasobami; BI LIO-Scope – elastyczne rozwiązanie wspomagające tworzenie raportów i analiz; LIO-Professional i LIO-Enterprise - dwa rozwiązania ITCS dla różnych wymagań; ComfoAccess® - rozwiązanie do obsługi biletów za pomocą kart i smartfonów; oraz Mobility Lab AMoTech – rozwiązania dla mobilności autonomicznej i przyszłości transportu publicznego.

Po targach, w połowie marca 2018 rozpoczą się testy w ruchu miejskim– najpierw sporadycznie, by w kolejnej fazie stać się regularną linią w transporcie miejskim. Oznacza to, że po raz pierwszy w historii pojazd autonomiczny będzie kursował ulicami w ramach regularnych usług i będzie zintegrowany z systemem dyspozytorskim wykorzystywanym przez organ transportu publicznego w Schaffhausen.

Podczas projektu wdrażania pojazdu w publiczny transport miejski, przeprowadzone zostaną badania naukowe dotyczące postrzegania przez społeczeństwo pojazdów autonomicznych. W planowanym badaniu przeprowadzonym przez Szwajcarski Federalny Instytut Technologii w Zurychu (ETH) w ciągu najbliższych dni zostaną wysłane ankiety do około 20 000 osób mieszkających w kantonie Schaffhausen. Celem tego badania jest sprawdzenie, w jaki sposób ludność postrzega pojazdy bez kierowców, a w szczególności obecny projekt. Ma to umożliwić zidentyfikowanie i rozwiązanie ewentualnych problemów.

Powołanie Swiss Transit Lab

Na początku 2018 r. wszyscy partnerzy zaangażowani w projekt autonomicznego autobusu powołali Swiss Transit Lab. W ramach projektu zajmować się będą opracowaniem rozwiązań i usług dla nowoczesnej mobilności oraz testowanie ich na wyznaczonym terenie w Neuhausen am Rheinfall. Projekt koordynowany jest przez doświadczoną, działającą globalnie w zakresie transportu publicznego firmę Trapeze, powiązaną z nią firmę AMoTech oraz Urząd ds. Transportu Publicznego w Schaffhausen (Verkehrsbetriebe VBSH), przy wsparciu Biura Rozwoju Regionalnego w kantonie Schaffhausen. Celem jest nie tylko uzyskanie zezwolenia na wdrożenie autonomicznego pojazdu na ulice Schaffhausen, ale także pomoc w kształtowaniu przyszłości transportu publicznego w kontekście międzynarodowym.

Autonomia coraz bliżej Polski

Rozwiązania oferowane przez firmę Trapeze, w szczególności Centrum Sterowania LIO, pozwala na efektywne zarządzanie transportem miejskim w miastach oraz całych aglomeracjach. Dzięki modułowej budowie, możliwe jest wdrożenie dopasowanego systemu zarządzania transportem obejmującego: centrum dyspozytorskie, systemy pokładowe i łączności, zarządzanie incydentami, dynamiczną informację pasażerską na przystankach i online, zarządzanie danymi w zajezdni, priorytet zielonego światła, oraz analizy i statystyki. Prace nad rozwojem LIO trwają cały czas, czego dowodem może być integracja autonomicznego pojazdu z tym systemem. W Polsce również będzie to możliwe, kiedy tylko nastąpią zmiany legislacyjne dopuszczające autonomiczne pojazdy do ruchu. Miasta będące w posiadaniu systemu kontroli LIO będą bez zbędnej zwłoki mogły wdrożyć samojeżdżące pojazdy do oferowanych usług.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Włocławek kupuje cztery nowe autobusy

Komunikacja

Włocławek kupuje cztery nowe autobusy

Witold Urbanowicz 09 lutego 2018

Czy jest ratunek dla olsztyńskich torowisk tramwajowych?

Komunikacja

Czy jest ratunek dla olsztyńskich torowisk tramwajowych?

Przemysław Farsewicz 09 lutego 2018

Łódź: Przebudowa Dąbrowskiego nabiera tempa [zdjęcia]

Komunikacja

Łódź: Przebudowa Dąbrowskiego nabiera tempa [zdjęcia]

Roman Czubiński 09 lutego 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS