Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Autobusy dla Stargardu Sz. zostaną dofinansowane

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2014-10-05 09:34
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Autobusy dla Stargardu Sz. zostaną dofinansowane
podpisanie umowy na dofinansowanie z RPOźrodło UM Stargard Szczeciński
3 października marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz podpisał umowę na dofinansowanie ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego projektu "Zakup nowego taboru autobusowego dla Miejskiego Zakładu Komunikacji w Stargardzie Szczecińskim".

MZK w Stargardzie Szczecińskim do marca przyszłego roku planuje kupić trzy nowoczesne, niskopodłogowe, 18–metrowe autobusy. Mają posiadać silniki spełniające normę emisji spalin Euro 6, posiadać pełny monitoring i znacznie podnieść komfort podróży w mieście.

„To przyczyni się do zwiększenia liczby użytkowników korzystających z transportu publicznego” – czytamy w oświadczeniu tamtejszego urzędu miasta. „Dobrane w projekcie wielkości autobusów typu MAXI w pełni odpowiadają dopasowaniu do istniejących i perspektywicznych potrzeb przewozowych”. Dziś 24 linie autobusowe w mieście (większość kursuje tylko w wybrane dni), obsługują 34 autobusy, których średni wiek to 13 lat, tylko co czwarty ma niską podłogę.

Jak tłumaczą urzędnicy głównym celem projektu jest wykorzystanie potencjału transportu zbiorowego jako narzędzia wspierającego mobilność mieszkańców Stargardu Szczecińskiego i gmin ościennych. Chodzi o to, by nowe i ładne autobusy przyciągnęły pasażerów do komunikacji miejskiej i skłoniły ich do porzucenia samochodów.

Miasto chce przeznaczyć na autobusy 3,045 mln zł. Dofinansowanie z RPO ma wynieść 85 proc., czyli 2,588 mln zł. Urząd marszałkowski województwa zachodniopomorskiego tłumaczy, że projekt stargardzki został oceniony bardzo wysoko nie tylko dlatego, że jako jedyny z tego zakresu („zintegrowany system transportu publicznego”) jest związany z nowym zakupem, podczas gdy pozostałe oceniane projekty to po prostu refundacja kosztów. Istotne było to, że większość większych miast regionu (Szczecin, Police, Koszalin, Świnoujście, Kołobrzeg) już wcześniej uzyskały dofinansowanie na zakup autobusów, lub, w przypadku Szczecina, tramwajów. Stargard wcześniej takiej pomocy nie otrzymał.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
ZDG TOR pomoże Kliczce odmienić Kijów

Przestrzeń

ZDG TOR pomoże Kliczce odmienić Kijów

Jakub Madrjas 29 września 2014

Słupsk. 38 mln zł na autobusy, rowery i przebudowę skrzyżowania

Prawo & Finanse

Słupsk. 38 mln zł na autobusy, rowery i przebudowę skrzyżowania

Paweł Rydzyński 18 września 2014

Przyszłość należy do tramwaju. Ponad 160 km linii do remontu

Prawo & Finanse

Przyszłość należy do tramwaju. Ponad 160 km linii do remontu

Witold Urbanowicz 10 września 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS