Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Arriva testuje w Elblągu hybrydowe Volvo

Dalej Wstecz
Autor:

jd/inf. pras.

Data publikacji:
2015-11-02 13:37
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Arriva testuje w Elblągu hybrydowe Volvo
fot. Volvo
29 października rozpoczęły się testy miejskiego autobusu hybrydowego Volvo 7900 Hybrid w Elblągu. Do 4 listopada autobus będzie woził mieszkańców na linii obsługiwanej przez przewoźnika Arriva.

Seryjna produkcja autobusu hybrydowego Volvo rozpoczęła się we wrocławskiej fabryce w 2010 roku. Volvo 7900 Hybrid zużywa do 39 proc. mniej paliwa i w odpowiednio mniejszym stopniu oddziałuje na klimat niż analogiczne autobusy w wersji diesel. Do tej pory firma sprzedała już ponad 2200 hybryd operatorom transportu publicznego w ponad dwudziestu krajach. W Polsce, autobusy hybrydowe Volvo jeżdżą we flocie MPK Inowrocław, PKM Świerklaniec na liniach miejskich w Tarnowskich Górach oraz we flocie MPK Wrocław.

Wprowadzenie do produkcji miejskiego autobusu hybrydowego stanowiło początek strategii firmy Volvo związanej z elektromobilnością. W kolejnych krokach firma wprowadziła na rynek hybrydę przegubową, a w 2014 roku elektryczną hybrydę Volvo 7900. Natomiast w czerwcu 2015 roku miała miejsce oficjalna prezentacja w pełni elektrycznego autobusu Volvo.

Jako równoległa hybryda, pojazd może być napędzany niezależnie silnikiem elektrycznym lub silnikiem diesla, albo obydwoma silnikami w tym samym czasie. Energia wytwarzana podczas hamowania jest magazynowana w akumulatorze, a następnie wykorzystywana do produkcji energii dla silnika elektrycznego, co w znaczny sposób zmniejsza zużycie paliwa.

Silnik diesla wyłącza się automatycznie na przystankach autobusowych i światłach, a pojazd zasilany jest bezgłośnie i bez spalin energią elektryczną. Autobus rusza również jedynie przy pomocy silnika elektrycznego, a po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h automatycznie przełącza się na silnik diesla.

To wyjątkowo korzystne rozwiązanie dla środowiska miejskiego, które powoduje, że pasażerowie, przechodnie oraz inni użytkownicy drogi są w dużo mniejszym stopniu narażeni na hałas i wdychanie spalin. Najnowsza generacja modeli hybrydowych – Volvo 7900 Hybrid zużywa do 39% mniej paliwa i w odpowiednio mniejszym stopniu oddziałuje na klimat niż analogiczne autobusy diesla, a przy tym emituje o połowę mniej tlenku azotu i cząstek stałych.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Elektryczny autobus Volvo w sprzedaży od przyszłego roku

Komunikacja

Elektryczny autobus Volvo w sprzedaży od przyszłego roku

jd/inf. pras. 10 listopada 2015

Kortrijk 2015. Volvo, czyli stoisko z misją

Komunikacja

Kortrijk 2015. Volvo, czyli stoisko z misją

Michał Szymajda 16 października 2015

10 hybryd Volvo już w Inowrocławiu. Są też solarisy

Komunikacja

10 hybryd Volvo już w Inowrocławiu. Są też solarisy

Jakub Dybalski 01 września 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS