Alstom i NTL zaprezentowały w Wersalu drugi prototyp autobusu Aptis, czyli elektrycznego autobusu zbudowanego na wzór tramwaju. Od września aptis będzie testowany na linii między Wersalem a Velizy.
Producenci chwalą się, że nowy autobus ma całkowicie niską podłogę, troje dwuskrzydłowych szerokich drzwi, które zapewniają szybką wymianę pasażerów. Pojazd wyróżniają panoramiczne okna z przodu i z tyłu. W sumie powierzchnia okien jest o 20 proc. większa niż w przeciętnym autobusie.
Kolejnym wyróżnikiem aptisa są cztery skrętne koła, które pozwalają na łatwiejsze manewrowanie w mieście. Pojazdy mają o 25 proc. mniejszy promień skrętu, potrzebują mniej miejsca przy podjeżdżaniu do przystanku i podczas parkowania.
Już w kwietniu,
podczas pierwszej prezentacji autobusu Aptis, producenci wskazywali, że zaletą jest jego modułowość wystarczy odłączyć tylną część i przez łącznik dopasować kolejną środkową, aby stworzyć pojazd przegubowy. Prezentacja w Wersalu potwierdza elastyczność producenta, bo kwietniowy egzemplarz miał dwoje drzwi.
Testy aptisa zostaną przeprowadzone dzięki współpracy producentów – Alstom i NTL – oraz organizatora transportu w regionie Ile–de–France STIF, a także przewoźnika Keolis.