Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Andrespol: Nocne połączenie do Łodzi w nowej formule?

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2017-02-16 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Andrespol: Nocne połączenie do Łodzi w nowej formule?
Pierwszą linią nocną do Andrespola było 153. fot. Kasper Fiszer (2008, przejazd specjalny).
Łódzki Zarząd Dróg i Transportu chce zaproponować gminie Andrespol inne niż dotychczasowe rozwiązania w zakresie komunikacji nocnej. Kursujące tam dziś N1 wozi bowiem zbyt mało pasażerów – argumentuje ZDiT – gdyż przebiega przez tereny niezurbanizowane. Być może jednak do podłódzkiej gminy będzie się więc dało dojechać autobusem nocnym także po 2 kwietnia.

Jak informowaliśmy przed tygodniem, podłódzka gmina Andrespol sprzeciwia się zmianom w siatce połączeń łódzkiej komunikacji miejskiej, które miałyby objąć także trasy łączące Andrespol ze stolicą aglomeracji. Ogłoszony przez Zarząd Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi projekt nowego układu tras ma wejść w życie na początku kwietnia. Według założeń skrócona ma zostać m.in. linia 82, przez co mieszkańcy Andrespola będą musieli przesiadać się w drodze do centrum.

Powstaną nowe propozycje objęcia obsługą Andrespola

Podstawowym problemem według lokalnego samorządu jest jednak zapowiadane przez ZDiT całkowite wycofanie nocnej linii N1 z Andrespola. Plany Łodzi budzą zdziwienie tamtejszego urzędu gminy, bo współfinansuje on utrzymanie połączeń na odcinku podmiejskim. – Obecna trasa N1 przebiega częściowo przez tereny mało zurbanizowane, co nie daje efektywności kursów i wpływa na koszt [uruchomienia] przejazdu nawet pomimo pasażerów jadących do samego Andrespola – tłumaczy jednak Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy łódzkiego ZDiT.

Zapewnia on przy tym, że strona łódzka chce wypracować z Andrespolem nowe rozwiązanie problemu, które mogłoby wpłynąć na ostateczny kształt zaproponowanej siatki połączeń. – Będziemy proponować inne rozwiązania, aby wspólnie wybrać najlepszą opcję dla zapewnienia połączeń do Andrespola – deklaruje. Twierdzi on też wbrew przesłanemu do naszej redakcji stanowiska sąsiadującej z Łodzią gminy, że rozmowy na temat linii N1 prowadzone były jeszcze na etapie konstruowania nowego układu tras.

Jak naprawdę wyglądały konsultacje z gminami podmiejskimi?

– Zmian w żaden sposób nie skonsultowano z gminą Andrespol, zostaliśmy poinformowani o nich telefonicznie dzień przed ogłoszeniem nowej siatki połączeń – mówił nam na początku miesiąca Konrad Gucwa z Referatu Organizacyjnego i Spraw Mieszkańców Urzędu Gminy w Andrespolu. – Prace nad nową siatką połączeń prowadzi Biuro Strategii Urzędu Miasta Łodzi. Wszystkie gminy, do których kursują autobusy, były po kolei zapraszane i informowane o propozycji zmian – powiedział nam natomiast Tomasz Andrzejewski.

Komunikacja nocna z Andrespolem utrzymywana jest od roku 2004, kiedy wydłużono tam ówczesną linię 153 zastąpioną rok później N1. Co ciekawe, miejskie autobusy nocne dotarły do tej 3,5-tysięcznej miejscowości o statusie wsi kilka lat wcześniej niż dzienne. Przez dłuższy czas komunikację od rana do wieczora zapewniały bowiem nadal wyłącznie autobusy łódzkiego PKS i mniejszych przewoźników prywatnych. Włączone do systemu łódzkiej komunikacji miejskiej 82 obsługuje gminę dopiero od roku 2011, a 90 – od 2015.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź: Andrespol walczy o komunikację nocną

Komunikacja

Łódź: Andrespol walczy o komunikację nocną

Kasper Fiszer 07 lutego 2017

Łódź: Do Ozorkowa jeszcze wolniej

Komunikacja

Łódź: Do Ozorkowa jeszcze wolniej

Kasper Fiszer 06 lutego 2017

Łódź: Problematyczna sygnalizacja przy dworcu

Komunikacja

Łódź: Problematyczna sygnalizacja przy dworcu

Roman Czubiński 01 lutego 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS