Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Alstom szykuje się do produkcji tramwajów dla Algierii

Dalej Wstecz
Autor:

Łukasz Pastor

Data publikacji:
2016-02-24 14:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Alstom szykuje się do produkcji tramwajów dla Algierii
fot. Adel Kamel, lic. CC 2.0
Firma Alstom do 2018 roku dostarczy 26 tramwajów Citadis dla miasta Satif. Zamówienie będzie realizowane w ramach podpisanego cztery lata temu kontraktu. W tej chwili trwa budowa linii, a niebawem ruszy produkcja pojazdów. Producent zaprezentował szczegóły dotyczące zamówienia taborowego.

Dostawa tramwajów dla klienta z Algierii jest objęta kontraktem, podpisanym jeszcze w 2012 roku. Ramowa umowa została podpisana przez joint venture Cital oraz przedstawicieli przedsiębiorstwa Entreprise du Métro d’Alger (EMA). Umowa obejmuje dostawę tramwajów Citadis dla kilku algierskich miejscowości.

Nowoczesne i pojemne

W skład powołanej w 2011 roku joint venture Cital wchodzą: Alstom (49%) oraz firmy Ferrovial (41%) i EMA (10%). Tramwaje dla Satifu będą produkowane w fabryce w Annabie. Niskopodłogowe pojazdy będą miały 44 metry długości i będą w stanie pomieścić na swoim pokładzie do 302 pasażerów. W każdym tramwaju znajdzie się po dwanaścioro drzwi, klimatyzacja oraz monitoring. Niskopodłogowe tramwaje będą dostosowane do potrzeb niepełnosprawnych.

Alstom buduje też infrastrukturę

Budowa linii tramwajowej na terenie miasta ruszyła w maju 2014 roku. Część infrastrukturalna projektu jest realizowana przez konsorcjum firm: Yapi Merkezi oraz Alstom. Wart blisko pół miliarda dolarów kontrakt ma zostać zrealizowany w okresie około 40 miesięcy od terminu rozpoczęcia inwestycji. Linia będzie miała nieco ponad 22 km długości. W pierwszej fazie projektu miały zostać zbudowane dwa odcinki linii 1 i 2. W praktyce trwa budowa odcinka o długości ponad 15 km, który połączy centrum miasta z przedmieściami leżącymi na wschodzie. Drugi odcinek – o długości ponad 7 km – połączy centrum z południem miasta, ale ta część inwestycji mocno się opóźnia (nie ruszyła nawet budowa). Na obu liniach zostanie zlokalizowanych łącznie 30 przystanków. Władze miasta nie wykluczają jednak rozbudowy systemu tramwajowego w kolejnych latach.

Tramwaje będą kursowały po nowo wybudowanej linii w takcie co cztery minuty. Władze miasta zakładają, że w ciągu godziny z nowej linii tramwajowej będzie korzystało około 5 tys. pasażerów. Prędkość handlowa tramwajów ma wynieść do 20 km/h.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Ottawa przykładem dla Wrocławia? Szyna wygrała z BRT

Komunikacja

Ottawa przykładem dla Wrocławia? Szyna wygrała z BRT

Jakub Dybalski 15 lutego 2015

Paryż ma nową linię tramwajową

Komunikacja

Paryż ma nową linię tramwajową

Łukasz Pastor 18 grudnia 2014

Francja. Tramwaj w Le Mans dostał drugą szansę

Komunikacja

Francja. Tramwaj w Le Mans dostał drugą szansę

Łukasz Pastor 01 września 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS