Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Alstom liczy w Polsce na PPP

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-12-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

Alstom jest zainteresowany uczestnictwem w projektach PPP przy realizacji inwestycji tramwajowych w Polsce – zadeklarował Mariusz Mielczarek, dyrektor ds. sektora publicznego i Unii Europejskiej Alstom w Polsce podczas Kongresu Infrastruktury Polskiej, który odbył się w listopadzie.

W rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” Mariusz Mielczarek powiedział, że branych jest pod uwagę kilka projektów szykowanych w ramach nowej unijnej perspektywy na lata 2014-2010. – Jesteśmy zainteresowani zarówno budową linii jak odstawami taboru – stwierdził.

Tramwaje produkowane byłyby w chorzowskim Konstalu, który od 1997 roku jest własnością spółki Alstom Transport Polska. Od tego czasu Alstom wydał na modernizację tego zakładu równowartość 90 mln euro. Wprawdzie chorzowska fabryka specjalizuje się w produkcji wagonów metra ale jest tam też linia montażowa tramwajów Citadis, którą Konstal wykorzystywał niedawno przy realizacji kontraktu dla Istambułu.

W ubiegłym roku na łamach „Rynku Kolejowego” przedstawiciel Alstom narzekał, że jego firma jest w Polsce niewłaściwie traktowana przez publicznych zamawiających. Chodziło głównie o wyśrubowane terminy realizacji projektu - dostaw taboru, które w przypadku przetargów urządzanych w Polsce są ekstremalnie krótkie, co sprawia, że są nierealne do spełnia dla producentów stawiających na pierwszym miejscu wysoką jakość i technologię.

Do grona takich zalicza się właśnie Alstom. Kolejną barierą dla tego producenta było kryterium najniższej ceny, nagminnie nadużywane przez zamawiających, co skazuje na przegraną producentów stawiających na jakość i trwałość taboru.


Jednak Teresa Kłusek, dyr. ds rozwoju biznesu w Alstom Transport Polska uważa, że przeprowadzona niedawno nowelizacja prawa o zamówieniach publicznych wiele w podejściu do kryterium najniższej ceny zmieni: - Zamawiający będą patrzyli nie tylko na cenę, ale będą również brali pod uwagę efektywność ekonomiczną taboru, koszty eksploatacyjne, a także jego trwałość i jakość. Technologia, która jest naszą silną stroną, zacznie się liczyć, co daje nadzieję, że znajdziemy na rynku swoją niszę – mówi dyr. Teresa Kłusek.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Prezes NIK: PPP zastąpi fundusze unijne

Prawo & Finanse

Prezes NIK: PPP zastąpi fundusze unijne

Edyta Wsół 24 listopada 2014

Wrocławski parking za 6 złotych

Prawo & Finanse

Wrocławski parking za 6 złotych

Paweł Wrabec 25 lipca 2014

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Prezes NIK: PPP zastąpi fundusze unijne

Prawo & Finanse

Prezes NIK: PPP zastąpi fundusze unijne

Edyta Wsół 24 listopada 2014

Wrocławski parking za 6 złotych

Prawo & Finanse

Wrocławski parking za 6 złotych

Paweł Wrabec 25 lipca 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5