Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Alstom dostarczył ostatnie składy metra dla Amsterdamu

Dalej Wstecz
Autor:

jd/inf. pras.

Data publikacji:
2015-11-13 14:39
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Alstom dostarczył ostatnie składy metra dla Amsterdamu
metro w Amsterdamiefot. Maurits90, lic. CC0 1.0 Wikimedia commons
Alstom, zgodnie z umową zawartą w 2010 r., zobowiązany był dostarczyć 23 składy metra Alstom Metropolis dla sieci metra w Amsterdamie. W 2012 r., w związku z ambitną polityką transportową przyjętą przez Amsterdam, podpisano nowe zamówienie, dzięki któremu liczba składów metra wzrosła do 28. Poza istniejącą dziś siecią będą też jeździły na nowej linii Północ-Południe, która ma zostać oddana do użytku w 2017 r.

Tabor dla Amsterdamu należy do rodziny Alstom Metropolis. Pociągi składają się z 6 wagonów, pozwalają na łatwą wymianę pasażerów dzięki szerokim drzwiom (8 par na wagon). Wygodne przejścia pomiędzy wagonami, wspólna, obniżona podłoga oraz podłużne rozłożenie siedzeń, ułatwiają przemieszczanie się po pociągu. W dwóch wielofunkcyjnych pomieszczeniach zainstalowano urządzenia dla wózków inwalidzkich. Ponadto, dynamiczna informacja pasażerska, kamery i przejrzyste wnętrza poprawiają bezpieczeństwo i komfort pasażerów. Metro spełnia również najbardziej surowe wymogi przeciwpożarowe.

– Jestem dumny, że udało nam się stworzyć pozytywne relacje z klientem, oparte na zaufaniu, współpracy i pragmatycznym podejściu. Metro charakteryzuje się bardzo wysokim poziomem niezawodności, wagony były dostarczane w sposób ciągły, na czas, zgodnie z wymaganiami klienta – mówi Radosław Banach, prezes Alstom Konstal SA w Chorzowie.

Dzięki zastosowaniu pudła aluminiowego i przeprojektowaniu wykorzystywanych komponentów, metro dla Amsterdamu ma niską wagę (12 ton na oś). Elektryczne hamowanie pozwala na efektywne odzyskiwanie energii, redukuje emisję zanieczyszczeń i hałasu. Oświetlenie jest w pełni LED-owe. Metro dla Amsterdamu jest jednym z najcichszych i najbardziej przyjaznych środowisku na świecie.

Poza pierwszymi dwoma składami serii próbnej, wyprodukowanymi we francuskiej fabryce Alstom w Vallenciennes, wszystkie składy zostały wyprodukowane w Polsce, w Chorzowie. Tutaj miało miejsce spawanie stali i elementów aluminiowych, montaż i malowanie pudeł, wraz z ich wyposażeniem; przygotowanie zespołów kabli, szaf elektrycznych oraz przeprowadzenie testów statycznych i dynamicznych.

Całkowita długość wyprodukowanej floty wynosi 3,1 km. Podczas fazy produkcyjnej zainstalowano 1008 zestawów okien i 4984 siedzeń. Na jeden wagon średnio zużyto: 2861 nitów, 4692 śrub, 7291 opasek kablowych i 20 km przewodów.

Amsterdamskie metro jest trzecim projektem metra wyprodukowanym w Chorzowie. Wcześniejsze zamówienia dotyczyły Warszawy i Budapesztu. Obecnie fabryka rozpoczęła produkcję metra serii Metropolis dla Rijadu w Arabii Saudyjskiej.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Nicea. Mieszkańcy zdecydowali o wyglądzie tramwaju

Przestrzeń

Nicea. Mieszkańcy zdecydowali o wyglądzie tramwaju

Łukasz Pastor 10 marca 2016

Alstom szykuje się do produkcji tramwajów dla Algierii

Komunikacja

Alstom szykuje się do produkcji tramwajów dla Algierii

Łukasz Pastor 24 lutego 2016

Kto dostarczy 250 pociągów do obsługi londyńskiego metra?

Komunikacja

Kto dostarczy 250 pociągów do obsługi londyńskiego metra?

Łukasz Pastor 21 stycznia 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS