Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Alstom dostarczył ostatnie składy metra dla Amsterdamu

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
13-11-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Alstom dostarczył ostatnie składy metra dla Amsterdamu
fot. Maurits90, lic. CC0 1.0 Wikimedia commonsmetro w Amsterdamie
Alstom, zgodnie z umową zawartą w 2010 r., zobowiązany był dostarczyć 23 składy metra Alstom Metropolis dla sieci metra w Amsterdamie. W 2012 r., w związku z ambitną polityką transportową przyjętą przez Amsterdam, podpisano nowe zamówienie, dzięki któremu liczba składów metra wzrosła do 28. Poza istniejącą dziś siecią będą też jeździły na nowej linii Północ-Południe, która ma zostać oddana do użytku w 2017 r.

Tabor dla Amsterdamu należy do rodziny Alstom Metropolis. Pociągi składają się z 6 wagonów, pozwalają na łatwą wymianę pasażerów dzięki szerokim drzwiom (8 par na wagon). Wygodne przejścia pomiędzy wagonami, wspólna, obniżona podłoga oraz podłużne rozłożenie siedzeń, ułatwiają przemieszczanie się po pociągu. W dwóch wielofunkcyjnych pomieszczeniach zainstalowano urządzenia dla wózków inwalidzkich. Ponadto, dynamiczna informacja pasażerska, kamery i przejrzyste wnętrza poprawiają bezpieczeństwo i komfort pasażerów. Metro spełnia również najbardziej surowe wymogi przeciwpożarowe.

– Jestem dumny, że udało nam się stworzyć pozytywne relacje z klientem, oparte na zaufaniu, współpracy i pragmatycznym podejściu. Metro charakteryzuje się bardzo wysokim poziomem niezawodności, wagony były dostarczane w sposób ciągły, na czas, zgodnie z wymaganiami klienta – mówi Radosław Banach, prezes Alstom Konstal SA w Chorzowie.

Dzięki zastosowaniu pudła aluminiowego i przeprojektowaniu wykorzystywanych komponentów, metro dla Amsterdamu ma niską wagę (12 ton na oś). Elektryczne hamowanie pozwala na efektywne odzyskiwanie energii, redukuje emisję zanieczyszczeń i hałasu. Oświetlenie jest w pełni LED-owe. Metro dla Amsterdamu jest jednym z najcichszych i najbardziej przyjaznych środowisku na świecie.

Poza pierwszymi dwoma składami serii próbnej, wyprodukowanymi we francuskiej fabryce Alstom w Vallenciennes, wszystkie składy zostały wyprodukowane w Polsce, w Chorzowie. Tutaj miało miejsce spawanie stali i elementów aluminiowych, montaż i malowanie pudeł, wraz z ich wyposażeniem; przygotowanie zespołów kabli, szaf elektrycznych oraz przeprowadzenie testów statycznych i dynamicznych.

Całkowita długość wyprodukowanej floty wynosi 3,1 km. Podczas fazy produkcyjnej zainstalowano 1008 zestawów okien i 4984 siedzeń. Na jeden wagon średnio zużyto: 2861 nitów, 4692 śrub, 7291 opasek kablowych i 20 km przewodów.

Amsterdamskie metro jest trzecim projektem metra wyprodukowanym w Chorzowie. Wcześniejsze zamówienia dotyczyły Warszawy i Budapesztu. Obecnie fabryka rozpoczęła produkcję metra serii Metropolis dla Rijadu w Arabii Saudyjskiej.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Traktat polsko-francuski. Jakie znaczenie dla transportu i przemysłu?

Prawo & Finanse

Traktat polsko-francuski. Jakie znaczenie dla transportu i przemysłu?

Łukasz Malinowski 11 maja 2025

Strasburg decyduje się na 27 dodatkowych tramwajów

Komunikacja

Strasburg decyduje się na 27 dodatkowych tramwajów

Przemysław Farsewicz 30 marca 2025

Alstom dostarczy nowe tramwaje do Hawru we Francji

Komunikacja

Alstom dostarczy nowe tramwaje do Hawru we Francji

Przemysław Farsewicz 29 marca 2025

Alstom zautomatyzuje pierwszą linię metra w Madrycie

Przestrzeń

Alstom zautomatyzuje pierwszą linię metra w Madrycie

Farsewicz Przemysław 04 lutego 2025

Amsterdam. W obliczu komunikacyjnej rewolucji

Komunikacja

Amsterdam. W obliczu komunikacyjnej rewolucji

Marcin Stefanowicz 28 lipca 2018

Zobacz również:

Traktat polsko-francuski. Jakie znaczenie dla transportu i przemysłu?

Prawo & Finanse

Traktat polsko-francuski. Jakie znaczenie dla transportu i przemysłu?

Łukasz Malinowski 11 maja 2025

Strasburg decyduje się na 27 dodatkowych tramwajów

Komunikacja

Strasburg decyduje się na 27 dodatkowych tramwajów

Przemysław Farsewicz 30 marca 2025

Alstom dostarczy nowe tramwaje do Hawru we Francji

Komunikacja

Alstom dostarczy nowe tramwaje do Hawru we Francji

Przemysław Farsewicz 29 marca 2025

Alstom zautomatyzuje pierwszą linię metra w Madrycie

Przestrzeń

Alstom zautomatyzuje pierwszą linię metra w Madrycie

Farsewicz Przemysław 04 lutego 2025

Amsterdam. W obliczu komunikacyjnej rewolucji

Komunikacja

Amsterdam. W obliczu komunikacyjnej rewolucji

Marcin Stefanowicz 28 lipca 2018

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij