Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Adam Struzik: Modlin pnie się w górę

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
06-10-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Adam Struzik: Modlin pnie się w górę
fot. Panek, lic. CC 3.0lotnisko w Modlinie
Pomimo sporych problemów związanych z jakością wykonania drogi startowej, lotnisko w Modlinie zaczyna powoli wychodzić na prostą. Władze województwa są zadowolone z jego dotychczasowej działalności, a w przyszłym roku port ma szansę wspiąć się na czwarte miejsce w kraju pod względem liczby obsłużonych pasażerów.

- To będzie rok, gdy wyprzedzimy to, co zawarte było w biznesplanie inwestycji. Po niecałyh dwóch latach funkcjonowania, z półroczną przerwą na remont, rok 2014 zamkniemy na poziomie 1,6 mln obsłużonych pasażerów - wyjaśnia marszałek województwa mazowieckiego Adam Struzik. - I to pozwala planować, że w roku 2015 port przekroczy 2 mln pasażerów i "ustawi" Modlin w czołówce jeśli chodzi o polskie porty lotnicze, a zwłaszcza te regionalne - dodaje marszałek. W opinii Adama Struzika, rozwój tego lotniska jest bardzo dynamiczny, dlatego województwo myśli o pozyskaniu inwestora strategicznego, żeby dalej rozbudowywać terminal i poprawiać elementy infrastruktury lotniskowej. - Staramy się o to, bo widzimy, że to jest trafiona inwestycja. Musi być też jednak pozytywne myślenie ze strony wszystkich wspólników, dlatego oczekujemy, że oni też zgodzą się na pozyskanie partnera finansowego i na dalszy rozwój - dodaje marszałek.

Modlin skazany na rozwój?

Port lotniczy w Modlinie jest położony w obszarze metropolii warszawskiej. - Jest nie tyle lotniskiem zapasowym, co "duoportem" wspólnie z Okęciem - wyjaśnia Struzik. Jak dodaje, Okęcie w kolejnych latach będzie miało narastające problemy środowiskowe, ponieważ jest położone w granicach miasta, a dodatkowo ma swoją pojemność. - My jako władze województwa jesteśmy oczywiście zainteresowani rozwojem jednego i drugiego portu. Poza tym ludzie coraz chętniej korzystają z tanich linii, a ponieważ segment tego rynku jest wciąż duży, to i dynamika jest całkiem dobra - wyjaśnia marszałek Struzik.

Atutem lotniska jest jego położenie, ponieważ port w Modlinie obejmuje wschodnią i północną część Polski, a w opinii władz województwa jest konkurencyjne nawet dla lotnisk w Łodzi i Bydgoszczy, ponieważ jest położone w aglomeracji, gdzie mieszka ponad 2,5 mln ludzi. Dodatkowo mieszkańcy obszaru w jej otoczeniu dają łącznie ponad 4 mln potencjalnych klientów.

Kolej do Modlina wciąż w planach

W tej chwili dojazd do lotniska w Modlinie funkcjonuje całkiem sprawnie, ale urząd marszałkowski cały czas chce go usprawnić. Niestety, do tej pory nie udało się wybudować linii kolejowej pomiędzy stacją kolejową Modlin na terminalem lotniczym. Władze województwa jednak nie odpuszczają. - Problem dotyczył głównie oporu ekologów. Wcześniej linia miała przeszkadzać płazom, a teraz ponoć ma przeszkadzać nietoperzom. Samo lotnisko wcześniej miało przecież przeszkadzać ptakom, a jak widać nie przeszkadza. Również uważam, że i linia nie będzie przeszkadzała, ale niestety musimy wszystkie te żmudne procedury przebyć - tłumaczy marszałek.

Procedura budowy brakującego odcinka linii kolejowej była wszczęta w ramach specustawy o Euro 2012. Z racji, że ustawa już straciła ważność, nie dało się tej inwestycji realizować we wcześniejszym trybie. Dziś jest taki stan prawny, że nawet gdyby województwo chciało, to i tak nie mogłoby jej wybudować. Musiałyby to zrobić PKP Polskie Linie Kolejowe. - Liczymy więc, że albo prawo się zmieni i wtedy sami zainwestujemy, albo że PKP PLK w ciągu dwóch - trzech lat to zrealizuje, oczywiście przy wykorzystaniu środków unijnych - kończy.

Lotnisko Warszawa Modlin otwarto w 2012 roku. Tylko przez pięć pierwszych miesięcy działalności lotnisko odprawiło 900 tys. pasażerów. W tej chwili przepustowość lotniska jest szacowana na 2 mln osób rocznie.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Lotnisko i kolej: mariaż nie zawsze udany

Komunikacja

Lotnisko i kolej: mariaż nie zawsze udany

Paweł Rydzyński 02 stycznia 2022

Wiedeń: Powrotu City Airport Train do lotniska nie widać

Mobilność

Zobacz również:

Jak wrócić koleją z lotniska w Goleniowie?

Komunikacja

Jak wrócić koleją z lotniska w Goleniowie?

Kasper Fiszer 04 stycznia 2016

Będzie bezpośrednia linia kolejowa do Modlina?

Komunikacja

Niemcy: Na lotnisko po przedwojennej bocznicy

Komunikacja

Niemcy: Na lotnisko po przedwojennej bocznicy

Kasper Fiszer 29 listopada 2015

Pozostałe z wątku:

Lotnisko i kolej: mariaż nie zawsze udany

Komunikacja

Lotnisko i kolej: mariaż nie zawsze udany

Paweł Rydzyński 02 stycznia 2022

Wiedeń: Powrotu City Airport Train do lotniska nie widać

Mobilność

Zobacz również:

Jak wrócić koleją z lotniska w Goleniowie?

Komunikacja

Jak wrócić koleją z lotniska w Goleniowie?

Kasper Fiszer 04 stycznia 2016

Będzie bezpośrednia linia kolejowa do Modlina?

Komunikacja

Niemcy: Na lotnisko po przedwojennej bocznicy

Komunikacja

Niemcy: Na lotnisko po przedwojennej bocznicy

Kasper Fiszer 29 listopada 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5